• Java

Dansar med vargar!

Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga.

• Svar på tråden Dansar med vargar!
  • Sammet

Det blir säkert bra!
    Jag tycker ofta det är svårt när man har möjlighet att välja, om det så är vilken skola man ska gå på, vilken färg man ska välja eller vart man ska flytta.
    Det är klart att det är bekvämt att fortsätta med det gamla vanliga.
    Men det brukar alltid bli bra bara man har bestämt sig!!!

• Lehen

Jo, det är sant...Det är ju i samma stadsdel tom

• Betty2

Vad roligt Lehen! Lycka till med budgivningen! Om ni köper det hoppas jag att det kommer kännas "rätt", låter ju bra i alla fall.

• Lehen

Om mellanskillnaden inte blir för stor så köper vi det men vi har inte lust att lägga massa hundra tusen emellan...

• Zeke sur

Tips LEhen är nog att bestämma redan nuhur många pengar ni kan tänka er emellan!

Annars är risken stor att det blir "ja men lite till gör ju ingen skillnad.."

Så var det när vi tittade på hus och även på bil!! Man blir fort fartblind och ökar hela tiden marginalen. Sätter ni ett tak innan ni vet skillnaden är det ju lättare att ta beslutet att kliva av innan ni står där med drömhuset och en månads kostnad som äter upp all livsglädje!?!

• Java

håller med vargen!! (igen )

Lite till, lite till....det är ju ingen skillnad. Vi budade upp en lägenhet 600.000 på det sättet . Men även om man bestämt ett tak är det svårt att dra sig ur. Känns ju så snopet att bli blåst på det pga 10.000 kr!!

Jag är usel på att hålla mig till tak, vill jag ha huset, så vill jag. Maken får hålla hårt i mig och mina argument alá "vad gör 50.000 till i lån med en amorteringstid på 50 år....i stort sett ingen skillnad i månaden". Så där tuggar jag på....Phu, blir matt på mig själv!

• Zeke sur

Precis så var det när vi letade bil!
    Vi satte ett tak på 150 och ökade 5k åt gången. Var och tittade på bilar för 185 tillslut. Hittade en för 165 och bankmanen tycket det var liiitte för mycket för en privat affär så vi letade vidare och hamnade under vårt tak med en bil vi är jätte nöjda med!

• Majblomma12

Nu är åsnan så trött att hon gäspar högljutt och käkarna knakar. Dags att gå och sova. Har ju inte tagit någon tupplur idag, så här kanske man kan få en god natts sömn? KRAM och god natt, alla.

Svar på tråden Dansar med vargar!