Shea 1 skrev 2011-10-31 16:15:39 följande:
Enl. vad jag hittat på nätet får man inte göra deflux om man har "svår blåstömningsrubbning", inte vet jag om det här klassas dit, vad tror ni andra?
Jag får hela tiden intala mig att Hilding ju faktiskt är frisk just nu, men fy sjutton vad det här skruvar upp mej... blir ni andra också lite uppvarvade i samband med undersökningar? Drabbas ni också av googlarsjukan?
*lite ledsen idag*
Hej, jag har ingen aning men tycker att det låter mycket, jag skulle gissa blåstömningsrubbning... hoppas att det löser sig. Jag skickar alltid många kramar till dig, men extra många idag...
Förresten, haha, googlarsjukan är en farlig och smittsam sjukdom... den sprider sig som en löpeld! Dvs, jo, jag har också drabbats :)
mia1980 skrev 2011-10-31 19:31:27 följande:
Allt UTOM odlingen visar på infektion. Blodprov (sänkan), stickorna och kisset i sig (lukt och utseende). Dessutom så svarar hon bra på atibiotikan hon fått. Läkaren sa att det hände så här ibland, inte alls ofta, men då och då. Men han brydde sig inte om att skicka en odling till.
Får se vad läkaren säger vid återbesök om vi inte behöver dit igen snart. För pga detta så ska allt som blivit bestämt sedan innan diskuteras igen och en ny plan kanske blir aktuell...
Nej, det har jag inte varit med om... som Shea 1 och bdmc skriver så har snarare urinodlingen fällt avgörandet.... stickan kan ju bli "kontaminerad", det beror på hur den är tagen, med påse? Satt den på länge? Fångat? Kan det ha kommit med lite bajs-bakterier som påverkade stickan, men att det ändå var växt av blandflora?
Vi har haft helt rena stickor, men ändå njurbäckeninflammation...