Shea 1 skrev 2011-11-04 18:38:36 följande:
Hildings potträning går bra, han kissar på beställning varje gång vi sätter honom på pottan. Men varje gång han kissar så krystar han, är det verkligen rätt? Han spänner magen och böjer sig fram och ut kommer en skvätt. Någon gång kommer han igång och verkar kissa "vanligt" i en jämn stråle, men oftast krystar han fram kisset.
Hur får man en ettåring att ändra sätt att kissa? Det är ju inte som att jag kan förklara för honom att han inte ska klämma... (Såklart kan jag SÄGA det till honom, men jag vet inte om jag kan få honom att förstå?) Jag funderar på om jag ska ringa uroterapeuten och fråga, men jag tycker att det är så jobbigt att vara den jobbiga föräldern...
Jag tycker att Amanda förstår väldans mycket av det jag säger, så du kan ju testa att säga det, och se vad som händer :) Vi har inte börjat potträna alls... vi fick iofs en potta på sjukhuset senast, men den ville hon INTE sitta på! Vi får ta o skaffa hem en, så vi kan börja nån gång :)
Ang. att ringa uroterapeuten, det är bara att ringa! Det är vår skyldighet att vara "den jobbiga föräldern"... och dessutom, om de tycker att du är jobbig för att du ringer och ställer frågor så har de fel jobb!