Shea 1 skrev 2011-05-21 21:00:14 följande:
Det får mig att undra om läkaren vi blev uppringda av på onsdag förmiddag inte heller hade läst igenom... Hilding hade ju feber utan minsta tecken på förkylning och ett crp på 42 (inte skyhögt, men ändå). Detta tillsammans med att han ju faktiskt är en högrisk-patient, men han drog ändå slutsatsen virusinfektion.
Nu ska väl inte jag sitta här och tro att jag vet bäst, men när man märker att de inte läst igenom journalen ens...ja, då är det lätt att bli lite misstänksam!
Hej, ja vi måste nog ha koll själva, och inte anta att alla andra har det... vi måste vara tydliga på vad vi menar, undrar över, osv. Tex så sa barnläkaren till oss att vi inte behövde ta en "uppföljningsodling" eftersom de ändå skulle göra det på Huddinge när vi skulle göra DMSA. (Det ska ju alltid göras en odling nån vecka efter avslutad penicilin-kur för att vara säker på att alla bakterier är borta.) När vi var där så frågade läkaren vi träffade men hon missförstod mig totalt. Barnläkaren hade sagt att de rutinmässigt tog en odling när man gjorde DMSA, vilket de tydligen slutat med. Jag frågade flera gånger om vi inte skulle göra en eftersom hon nyligen haft en UVI och fått en kur, men var tydligen inte så tydlig. Hon svarade varje gång att det inte behövdes. Jaha, tänkte jag, då hade väl barnläkaren fel som sa att vi skulle göra en. Som tur var så fattade läkaren på Huddinge efter ett tag vad jag menade, och skickade besked med en sjuksköterska att vi visst skulle lämna ett prov...