Busemma skrev 2011-05-27 22:39:09 följande:
Ursäkta om det blir rörigt.
Ab är antibiotika.
vi tog en odling i samband vi blev inlagda en måndag och då fick ab 3gånger gick sedan hem tisdagen och på tordagen ringde en läkare och sa att odlingen visade uvi mer vet jag inte. Och då skulle vi sätta direkt igång med ab i 10dagar som alla gör, där efter en kontrollodling.
Efter det gjorde vi en ultraljud-njure för att se att njurade fungerade eller man säger. Allt var bra där.
Och så efter åt gör man en mucg som vi gjorde igår. Idag ringde läkaren och berättade att kontrollodlingen visade resistenta E-coli mot Trimetoprim och att mucg visade reflux på båda sidorna grad 4. Och ville att vi skulle göra en ny odling. Som vi gjorde direkt, då jag inte riktigt förstå och hörde allt hon sa. Så bad jag personalen på akuten där jag lämnade odlingen idag för de hande remissen att hon skulle ringa mig. Men än så länge har hon inte ringt och kommer nog inte göra det iheller.
Jag hoppas att jag ska få träffa en njurläkare snart.
Men vet inte om de väntar tills vi har gjort en Dmsa-scintigrafi (njurfunktionsundersökning)
Förstår du bättre?
Hej, ja det gör jag :) Fast jag menade att det var läkarna som var helsnurriga, tyckte att det hela verkade märkligt. Fattar inte varför ny skulle göra den där nya odlingen, tex... men så länge ni får bra vård och småttingen mår bra, så är det det viktigaste. Men jag hoppas att ni får träffa en njur-läkare snart, så att ni får bra svar av någon som kan och förstår... tycker det verkar extremt konstigt och oproffsigt att ni får svar av en läkare som inte ens vet vad h*n pratar om (infektionsläkaren om refluxen menar jag). Hoppas att det blir bättre framöver :)
Mitt råd är det som jag har fått här i tråden, läs på mycket själv, det underlättar enormt. Det andra är att skaffa en pärm och stoppa in alla papper... journaler, provsvar, allt! Vi är inne i vår tredje UVI och jag blandar redan ihop vem som sa vad när. Guld värt att ha det på papper och kunna gå tillbaka o kolla...