CoolJen skrev 2011-05-22 11:19:51 följande:
Grattis!!
Vad bra att han kissar mkt och har stark stråle. Hur är egentligen stark stråle? Noahs kommer upp 1 dm ca...det tycker jag är lite men det var tydligen ok ändå.
Får ni tilläggsmata för att han är en stor kille?
Hej, har ingen input ang. "stark stråle", vi har ju en tjej, det är ju inte jämförbart :)
Jag tror att man måste tilläggsmata när de är stora, syrrans var också stor, 4,9 vägde han, och dom var tvungna att tilläggsmata, samt att det var jätteviktigt att det inte gick för lång tid mellan matningarna. Men det där verkar vara väldigt olika... vi fick rådet att tilläggsmata vår lilla sötnos redan på BB, hon var visserligen stor, men inte SÅ stor, ca 4,1 vägde hon. Samma dag föddes en annan pojke där, vet iofs inte hur stor han var, han var nog inte 40v iaf, vet att hans mamma sagt att hon blev väldigt förvånad att han kom då och trodde det skulle dröja flera veckor. Iaf, han blev inte alls stödmatad, inte i början iaf, han gick ned massor i vikt, vet jag. Och då snackar vi samma BB, samma dag, visserligen låg vi på olika våningar, så det var väl annan personal som hade hand om oss, men ändå...