Wagram skrev 2010-01-21 20:06:28 följande:
Vi bodde ocksa hos mina foraldrar i borjan under det ar vi bodde i Sverige. Efter tre manader hittade vi en lagenhet som vi hyrde i andra hand. Visst ar det sakert jobbigt att bo sa nar man har barn, men om man flyttar sa langt far man nog rakna med att ga ner lite i standard, speciellt i borjan innan man far ordning pa saker och ting. Att kopa ett hus for nagon annans lanade pengar det forsta man gor later lite overilat.
Jo, det kan nog vara bra att "känna sig för" lite först. Min man trivdes inte alls i Sverige och jag kände ganska många amerikaner som var i samma situation.
Även när vi flyttade till USA så bodde vi några månader med mina svärföräldrar innan vi hittade ett hus som vi hyrde. När min man pluggade till advokat så bodde vi i typ tvårumslägenheter (vi hade inga barn då) och jag fnissade lite åt de som t ex hyrde stora hus under studietiden och sedan fick flytta hem till sina föräldrar när de pluggat klart... Eftersom vi då fick låna en massa pengar så kändes det absolut inte bra att bo dyrare än nödvändigt.