• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • evaoregon
    Tuplan skrev 2010-01-21 22:23:28 följande:
    Eva: Finns du med på FB? 
    Nej, jag är nog den enda här som inte är med där.
  • Wagram
    Emsebamse skrev 2010-01-21 21:58:10 följande:
    Madde, precis som du skrivit så hade det ju helt klart varit lättare att hyra än att köpa hus, jag håller dock med Priorities att om ni kan lägga ner en ordentlig handpenning så blir inte borgenärens "börda" så tung. Köper ni hus i Stockholmsområdet lär inte priserna sjunka nämnvärt. Sen förstår jag inte varför ni andra "oroar" er så för att Maddes man inte skulle trivas. De har kommit överrens om att prova på att bo i Sverige ett par år. Om han nu inte skulle trivas sådär super så är väl inte två år hela världen? Skulle han inte kunna stå ut med det?        
    Det ar val ingen som kan sakert saga om man kommer att trivas eller inte i ett land man inte kanner till sa val. Min poang var att innan man tagit reda pa det kanske det ar smart att se till att man ar sa obunden som mojligt sa att man latt kan flytta darifran om man vill. Trots att jag och min man bada talar spraket och kanner till Frankrike ganska val skulle vi aldrig komma pa tanken att kopa ett hus i Paris innan vi vet om vi kommer att stanna dar pa lang sikt.
  • Hjartesjalen
    evaoregon skrev 2010-01-21 22:50:56 följande:
    Nej, jag är nog den enda här som inte är med där.
    Jag e inte heller med pa FB men jag ska nog fixa det snart, vill bara vara valdigt anonym, men samtidigt gora lite "reklam" for mina grejer dar.
  • hewa
    Hjartesjalen skrev 2010-01-21 22:49:18 följande:
    Ohhhh tjejer!!! O hamstern saklart vart han nu gomt sig hihi, men i alla fall SEMLOR!!!! Jag alskar Semlor o kan ata 10 pa en gang, e det i Mars el nar man borjar, da ska har bakas!!
    Du behöver inte vänta så länge, fettisdagen (=semmelstart för den rättrogne) infaller redan 16/2 i år. Själv nöjer jag mig med att det är februari så 11 days to go.
  • southernbelle
    Hjartesjalen skrev 2010-01-21 22:54:57 följande:
    Jag e inte heller med pa FB men jag ska nog fixa det snart, vill bara vara valdigt anonym, men samtidigt gora lite "reklam" for mina grejer dar.
    Eva, HS och min make är nog dom enda....
  • Sweden

Men vad ni skriver! Har pratat med barnens doktor nu och ska ringa tillbaks och boka tid sa fort jag far tag pa min kare make och far veta hans schema. Har bokat tid for mig ocksa men jag fick inte tid forran 1:a feb sa jag far val dras med den har huvudvarken ett tag till.

Madde - Forstar helt hur du tanker. Det finns en liten chans att min man far ett internationellt jobb inom sitt foretag i slutet av aret och da ser de garna att han flyttar till Sverige eftersom det skulle spara pengar pa resor USA-Europa sa snart kanske vi sitter i samma situation, vem vet.

Angaende om man forsoker halla ihop forhallandet mer nar man bor utomlands och har barn sa kan jag val svara ja pa den fragan, har ju precis haft en rejal fnurra pa traden i sann Elin-Tiger anda och har tankt massor pa vad jag ska gora. Har bestamt mig for att arbeta pa forhallandet men om det inte skulle funka sa blir det helt klart Sverige for mig aven om jag kanner mig lite "landslos" just nu.

• evaoregon
    southernbelle skrev 2010-01-21 22:57:51 följande:
    Eva, HS och min make är nog dom enda....
    Säkert!  Min man finns på FB! {#lang_emotions_wink}
  • evaoregon
    Trycksvärta skrev 2010-01-21 22:31:29 följande:
    Jag tror att så mycket hänger på om man har jobb eller inte. I USA kan det vara svårt att få jobb inom vissa sektorer, men i Sverige kan det ju vara helt dött inom många arbetssektorer. I Maddes situation så har hennes man ju redan ett jobb och på det sättet så sitter de i en annan sits än om man ska starta upp allt från början. Madde, kanske du blir annorlunda mött om du har alla papper i handen (om din och din mans betalningsförmåga etc.) och möter dem ansikte mot ansikte?
    Jo, jobb har säkert betydelse, men det är inte alltid som det hjälper.  Min man hade jobb, hade bott i Sverige tidigare och pluggat och kunde nästan perfekt svenska, men trivdes ändå inte...
  • hewa
    Sweden skrev 2010-01-21 22:58:56 följande:
    Angaende om man forsoker halla ihop forhallandet mer nar man bor utomlands och har barn sa kan jag val svara ja pa den fragan, har ju precis haft en rejal fnurra pa traden i sann Elin-Tiger anda och har tankt massor pa vad jag ska gora. Har bestamt mig for att arbeta pa forhallandet men om det inte skulle funka sa blir det helt klart Sverige for mig aven om jag kanner mig lite "landslos" just nu.
    Sweden - låter som ni börjat jobba på det. Även om det säkert kan ta tid och kanske inte är lätt måste det kännas bra ändå att ha fattat beslutet att försöka komma igenom det tillsammans
  • southernbelle

Sweden, jag tror verkligen man försöker mer när man är i våran sits. Jag antog att det var något liknande som hade hänt och jag har tänkt mycket på vad jag skulle ha gjort om jag var i din sits. Jag hade nog gjort som dig och försökt tror jag. Jag ¨förlät¨ mitt x två gr så varför skulle jag inte försöka gå vidare med min man som jag har barn med. vette tusan hur det skulle gå och man får nog det ultimata testet i världen men förhoppningsvis kommer det bli värt det. Ingen kan ju anklaga en för att man inte försökte. Många kramar till dig och säg om vi kan göra nåt (har alltid ett rum ledigt för dig och killarna om ni vill komma bort )

Svar på tråden USA tråden!