Rhino skrev 2010-01-21 23:50:08 följande:
Madde: Jag kan faktiskt förstå att du tog lite illa upp, men det är alltid svårt att "se" tonfall i skriven text. Jag kan i alla fall sympatisera med er situation och hur ni tänker, funderar och planerar. Been there, done that. Vi hade dock inte barn när vi flyttade, men jag var gravid, precis som du är. För oss funkade det uppenbarligen jättebra att köpa radhus utanför Stockholm och som någon skrev så går tiden fort. Sure, Josh kanske inte kommer trivas i Sverige men det vet han ju inte direkt. Jag tror inte han är "dummare" (fel ord, men jag hittar inget bättre) än att han inser att han måste det ge det en chans. Och det innebär inte några månader. Dino gav Sverige en chans på 4 år. Det är en ganska bra chans, men även om ni bara stannar i 2 år så tror jag inte ni kommer gå med förlust vad gäller husköp. Tiden går fort som fan. Vi börjar närma oss våra 2 år här i USA igen. Men, givetvis är det en bra mycket större chansning att köpa ett hem än att hyra... det går ju inte att sopa under mattan med (om man kan hitta något att hyra).
Jag har lite svart att forsta hur man kan ta illa upp pga av nagon annan sagt men som inte ens stod omnamnt i det jag skrev (dvs att det skulle ha nagot med aldern att gora). Som sagt, jag hade skrivit precis samma sagt till en femtioaring i samma situation med samma tankar. Aldern ar absolut inte relevant har. Att alla inte haller med en pa ett diskussionsforum far man nog vara beredd pa, och jag trodde att hon ville ha vara synpunkter eftersom hon skrev om det har. Personangrepp ar naturligtvis aldrig okej, men det tyckte jag absolut inte att jag gjorde. Jag har dock bett om ursakt for om det uppfattades sa aven om det inte var min mening.