• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Tuplan

Eva: Finns du med på FB?

Hedda: du får oxå uppdatera ditt FL namn nu när du bytt så käckt!

• hewa

Emse - förstår det, vad slår soliga Florida?! Lyckos er som får äta jordgubbar året om

Lussebullen är god förresten så nu är jag snäll igen

• Trycksvärta
    evaoregon skrev 2010-01-21 22:16:43 följande:
    Såklart att det finns svenskar som inte trivs i USA också, men tvärtom verkar vanligare.
    Jag tror att så mycket hänger på om man har jobb eller inte. I USA kan det vara svårt att få jobb inom vissa sektorer, men i Sverige kan det ju vara helt dött inom många arbetssektorer.
    I Maddes situation så har hennes man ju redan ett jobb och på det sättet så sitter de i en annan sits än om man ska starta upp allt från början. Madde, kanske du blir annorlunda mött om du har alla papper i handen (om din och din mans betalningsförmåga etc.) och möter dem ansikte mot ansikte?
  • Trycksvärta
    hewa skrev 2010-01-21 22:25:47 följande:
     Lussebullen är god förresten så nu är jag snäll igen
    Nån semla än?
  • hewa
    Trycksvärta skrev 2010-01-21 22:32:42 följande:
    Nån semla än?
    Aldrig före februari - allt annat vore hädelse

Men nog ser de lockande ut i konditoridisken intill vårt jobb.
  • Emsebamse
    southernbelle skrev 2010-01-21 22:15:51 följande:
    Jag kan hyra det huset..I löve H-borg. Mannen har sökt flera IKEA jobb där
    Klappat och klart. Vi umgås inte med några amerikaner, men det ska finnas massor av amerikaner här i Helsingborgsområdet. Många jobbar på IKEA eller har svenska fruar/män som gör det.

• southernbelle
    Emsebamse skrev 2010-01-21 22:35:12 följande:
    Klappat och klart. Vi umgås inte med några amerikaner, men det ska finnas massor av amerikaner här i Helsingborgsområdet. Många jobbar på IKEA eller har svenska fruar/män som gör det.  
    Som tur är så umgås maken nästan enbart med svenskar så om du kan fixa ett jobb till honom så kommer vi
  • Emsebamse
    southernbelle skrev 2010-01-21 22:36:52 följande:
    Som tur är så umgås maken nästan enbart med svenskar så om du kan fixa ett jobb till honom så kommer vi
    Jag kör ut till IKEA imorgon
  • Hjartesjalen
    Rhino skrev 2010-01-21 04:20:34 följande:
    Det beror ju givetvis VAR i Stockholm du vill bo. Vi bodde en halvtimme söder om city (Västerhaninge) och huset vi bodde går idag på ca 1 miljon. En bra summa i och för sig, men inga 2-3 miljoner.Men det kanske är smart att känna av läget lite innan ni köper?Vi hade ju tur åt alla håll egentligen.1. Vi köpte vår lägenhet i San Diego när det fortfarande var relativt billigt.2. Tre år senare sålde vi den för mer än DUBBELT än vad vi gav för den.3. Vi tog pengarna, skattefritt, vilket man får göra en gång i sitt liv (i aalla fall vad som gällde då).4. Dollarn var ganska hög när vi flyttade, så vi fick många kronor för våra dollar.5. Köpte radhus i Stockholm när det var relativt billigt.6. Fyra år senare sålde vi vårt radhus för det DUBBLA av vad vi betalat för det.7. Kronan var under 6kr och vi fick många dollar för våra kronor. (dock fick vi skatta fett... heja Sverige ).8. Köpte ett foreclosure-hus här på en marknad som var körd i botten.Vi har minst sagt havt tur!
    Later fantastiskt! Precis sa e det man ska handla, bade smart o med lite tur!{#lang_emotions_wink}
  • Hjartesjalen

Ohhhh tjejer!!! O hamstern saklart vart han nu gomt sig hihi, men i alla fall SEMLOR!!!! Jag alskar Semlor o kan ata 10 pa en gang, e det i Mars el nar man borjar, da ska har bakas!!{#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden USA tråden!