• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • louisianalovin

Hjartesjalen:

Tack! Och ja, du har så rätt! Alltid kul med nya bekantskaper... Även om man kanske inte bor nära varandra. Nu vet ju inte jag var ni damer bor men hittills har jag aldrig sprungit på någon "officiell svensk" i LA - en och annan svenskättling dock!

• louisianalovin

Desertchick: Tack! Haha, "lovin" blir perfekt! OM jag ser fram emot det!!! Åh, något fruktansvärt! Dels till landet i sig förstås, men nu är jag ju i den situationen att min fästman redan bor där så nu går man bara och väntar, något frustrerande!

• Hjartesjalen
    louisianalovin skrev 2010-01-25 01:00:44 följande:
    Hjartesjalen: Tack! Och ja, du har så rätt! Alltid kul med nya bekantskaper... Även om man kanske inte bor nära varandra. Nu vet ju inte jag var ni damer bor men hittills har jag aldrig sprungit på någon "officiell svensk" i LA - en och annan svenskättling dock!
    Ja precis. Vi bor sa utspritt har allihop men e sa nara varann anda{#lang_emotions_smile}far jag fraga hur det kommer sig att ni flyttar hit till Staterna, lite nyfiken bara, men du beh sjalvklart inte vsara pa fragan om du  inte vill..
  • Hjartesjalen
    louisianalovin skrev 2010-01-25 01:03:56 följande:
    Desertchick: Tack! Haha, "lovin" blir perfekt! OM jag ser fram emot det!!! Åh, något fruktansvärt! Dels till landet i sig förstås, men nu är jag ju i den situationen att min fästman redan bor där så nu går man bara och väntar, något frustrerande!
    Ja, jag forstar att du maste langta nagot fruktansvar efter honom, e din fastman Amerikan?
  • evaoregon
    MrsMcGlaun skrev 2010-01-25 00:14:43 följande:
    Nog för att jag sitter och skrattar åt alla äckelpäckliga recept Ni kommer fram med, men jag måste tyvärr erkänna att jag har en liknande svensk kokbok med icke aptitliga foton i köksskåpet. Jag snodde med mig den från mammas kokbokssamling, som en gång fick den av min mormor.
    Jo, det finns nog en del svenska recept som också skulle passa bra in på den sidan!  {#lang_emotions_smile}
  • evaoregon
    louisianalovin skrev 2010-01-25 00:18:15 följande:
    Jag tror inte jag platsar här riktigt än men passar ändå på att kika in och hälsa! Cecilia heter jag, flyttar till min fästman i Louisiana i sommar! Hoppas ni har det bra allihop!
    Välkommen hit!  Hoppas du kommer att trivas både i USA och här på sidan.  {#lang_emotions_smile}
  • louisianalovin
    Hjartesjalen skrev 2010-01-25 01:07:20 följande:
    Ja, jag forstar att du maste langta nagot fruktansvar efter honom, e din fastman Amerikan?
    Fråga på du! Jag svarar mer än gärna!

Precis, han är amerikan... Född och uppvuxen i New Orleans men bor nu i Baton Rouge. Sen är han ju barnsligt förtjust i Sverige också! Men jag "vann"! Så det blir jag som får flytta. Förklarade hur viktigt det är för mig att få flytta bort, åtminstone på prov! Sen får vi väl se OM det blir hans tur någon gång i framtiden!
  • southernbelle

Jello är faktiskt skit äckligt!! Och jag kräks i munnen varje gång den amerikanska värdinnan skryter med tårtan som är gjort från scratch som innehåller färdigköpt pajskal, nån choklad och jello blandning och nån äcklig can icing på det..fy fasiken säger jag bara

Det här med casseroller är oxå lite konstigt tycker jag. Är inte en casserol översätt på svenska, gryta? Jag har alltid trott att gryta är sådan man kokar på spisen?

Lovin, välkommen till tråden! Du är välkommen ändå fast du inte flyttat

jag undrar hur många som egentligen smygläser ¨våran¨tråd. Jag har tex kompisar som ibland säger, jag läste på USA tråden ditten och datten...jag tror vi har en stort antal aktiva läsare, men inaktiva skrivare. Kul tycker jag!

Svar på tråden USA tråden!