• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • Desertchick
    louisianalovin skrev 2010-01-25 00:18:15 följande:
    Jag tror inte jag platsar här riktigt än men passar ändå på att kika in och hälsa! Cecilia heter jag, flyttar till min fästman i Louisiana i sommar! Hoppas ni har det bra allihop!
    Varför platsar du inte här tror du?

eva: Ooops jag länkade till samma sida som dig!
  • louisianalovin
    Jaha, nej jag tänkte främst på att jag inte flyttat riktigt än!

Desertchick skrev 2010-01-25 00:35:59 följande:
    Varför platsar du inte här tror du? eva: Ooops jag länkade till samma sida som dig!
  • LAMadde
    rasajj skrev 2010-01-25 00:34:40 följande:
    Men.. Skrattar ni at alla mumsiga jello sallader och casserols Tydligen sa ar Utah/mormoner valdigt kanda for just jello sallads och casserols. Vi anses val vara ganska gammeldags.. Antar jag.. Men det ar klart. Gron jello med bananer och annanas ar mumsigt!! Q. How many Mormons does it take to change a lightbulb? A. Seven. One to change the lightbulb, one to say the opening prayer, one to say the closing prayer, and four to bring green jello salads and red punch.
    Hahaha den va rolig

Min bästa kompis här i usa är mormon. Hennes pappa har jobbat utomlands väldigt mycket så hon är mer 'europeisk' lr vad man ska säga då hon växte upp i frankrike. Men då vi varit över på lunch lr middag och hon har väninnor som kommer över (jag är nog den enda hon umgås med som hon inte känner genom kyrkan) så är det jämt nån som har jello + att alla andra har hembakta pajjer och en massa hej och hå. Hon är också väldigt 'donig' av sig och kommer jämt över med kakor och annat gott och jag känner mig sämst för att jag har med ett färdigt fruktfat fr affären eller en låda färdiga kakor (nu har jag dock börja byta förpackning innan jag går dit så det ser hemlagat ut haha).
  • Hjartesjalen
    LAMadde skrev 2010-01-25 00:34:14 följande:
    HS: Jag måste dock försvara chicken noodle soup.. det tycker jag är riktigt gott Både billig i burk, hemlagad och på restaurang Abbie äter det också vilket är ett plus. Jello har jag dock svårt för, inte så mycke för smaken.. men konsistensen. Nåt jag tycker är ÄCKLIGT är candied jams som serveras på thanksgiving -spyr- Sötpotatis och marshmallows.. seriously? Sen är jag rätt ok med det mesta i amerikansk matväg som tex mac and cheese och baked beans Jag är ingen choklad älskare, så just choklad saknar jag inte spec. Men vi hade en paradis-ask i julas och oj va den gick åt för alla tyckte chokladen smälte i munnen.. jag fick väl i mig nån bit också och man märker verkligen skillnad på europeisk choklad och amerikansk när man har både och så man kan jämföra.
    Jag tycker jattemycket om Chicken noodle soup jag ocksa, bade pa burk o min hemlagade o pa restaurnag. Tror det var nagon annan som inte gillade det, MMG tror jag..
    Sotpotatiis o marsmallows, njjjeeeee! NOT!
  • Hjartesjalen
    louisianalovin skrev 2010-01-25 00:18:15 följande:
    Jag tror inte jag platsar här riktigt än men passar ändå på att kika in och hälsa! Cecilia heter jag, flyttar till min fästman i Louisiana i sommar! Hoppas ni har det bra allihop!
    Hej o valkommen hit! Hoppas ni far en lyckad flytt till Louisiana!
  • Hjartesjalen

eva, Steven har lika roligt som jag nu at alla mumsiga recept!!{#lang_emotions_dreamer}

• rasajj
    LAMadde skrev 2010-01-25 00:42:53 följande:
    Hahaha den va rolig Min bästa kompis här i usa är mormon. Hennes pappa har jobbat utomlands väldigt mycket så hon är mer 'europeisk' lr vad man ska säga då hon växte upp i frankrike. Men då vi varit över på lunch lr middag och hon har väninnor som kommer över (jag är nog den enda hon umgås med som hon inte känner genom kyrkan) så är det jämt nån som har jello + att alla andra har hembakta pajjer och en massa hej och hå. Hon är också väldigt 'donig' av sig och kommer jämt över med kakor och annat gott och jag känner mig sämst för att jag har med ett färdigt fruktfat fr affären eller en låda färdiga kakor (nu har jag dock börja byta förpackning innan jag går dit så det ser hemlagat ut haha).
    ja, jag maste saga att jag inte alls ar sa 50 tals aktig som en del kvinnor i var forsamling ar De lagger in sina egna gronsaker och har sig. Jag fryser de vi lyckade fa fran gronsakslandet Och det blev mest green beans forra sommaren.. jaja, det gar det ocksa. Och en kyrkfest utan jellosallad ar liksom inte bra
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • Hjartesjalen
    louisianalovin skrev 2010-01-25 00:42:00 följande:
    Men du kan vara har anda, sa roligt med nya bekantskaper!{#lang_emotions_wink}
Svar på tråden USA tråden!