southernbelle skrev 2010-01-25 01:17:32 följande:
Jello är faktiskt skit äckligt!! Och jag kräks i munnen varje gång den amerikanska värdinnan skryter med tårtan som är gjort från scratch som innehåller färdigköpt pajskal, nån choklad och jello blandning och nån äcklig can icing på det..fy fasiken säger jag bara Det här med casseroller är oxå lite konstigt tycker jag. Är inte en casserol översätt på svenska, gryta? Jag har alltid trott att gryta är sådan man kokar på spisen? Lovin, välkommen till tråden! Du är välkommen ändå fast du inte flyttat jag undrar hur många som egentligen smygläser ¨våran¨tråd. Jag har tex kompisar som ibland säger, jag läste på USA tråden ditten och datten...jag tror vi har en stort antal aktiva läsare, men inaktiva skrivare. Kul tycker jag!
Jag har faktiskt aldrig blivit bjuden pa jellopie / tarta (tack och lov tror jag) utan mina amerikanska vanner ar alla riktigt duktiga pa att laga mat. Det kanske har att gora med att deras foraldrar ar immigranter, och att de lart sig fran dem? (Kroatien, dominikanska rep., Kuba) Min erfarenhet med jello ar jello shots (da jag var ung och dum nog att dricka shots)
Gryta tror jag ar val stew, casserole ar val mer som gratang/ rora som gratineras i ugnen.
Lovin, (jag tanker direkt pa McLovin har

) valkommen.