• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • evaoregon
    Hannaliten skrev 2010-01-25 02:12:44 följande:
     Vi trivs här, men nu lutar det åt flytt västerut. eva - har du varit i Medford nån gång? Maken har blivit erbjuden jobb där, men det känns som om jag inte vill bo i en sån liten stad. Han har intervju i Seattle om 1.5 vecka och jag vill nog hellre dit...
    Jag tror att jag åkt förbi det när jag varit i Ashland (som ligger i närheten).  Det ligger ju ganska nära norra Californien.  Minns inget speciellt om det i alla fall och det är litet...
  • MrsMcGlaun
    LAMadde skrev 2010-01-25 02:00:49 följande:
    HS: Sorry, ja de va nog MMG som klagade på min älskade chicken noodle soup
    Yuck, Chicken noodle soup får Ni behålla för er själv. No worries!!

Mac n Cheese kan du också få behålla Madde, det smakar torkad spya typ..
  • southernbelle

Vart tvungen att googla runt lite om det här med casserolen om varför vi har fått för sig att svenskar kallar det för gryta och då igen hittade jag förklaringar som denna ¨Casserole är en traditionell gryta med kyckling, kött, skaldjur och grönsaker.¨ var för gör dom så här mot mig. Jag behöver inte bli mer virrig. Varför förklarar folk det som en gryta i Sverige när det make tusen gr mer sense att det är en gratäng!! Förstå vilket I-lands problem detta är för mig! {#lang_emotions_cry} {#lang_emotions_kiss}{#lang_emotions_embarassed}

• evaoregon
    Hannaliten skrev 2010-01-25 02:12:44 följande:
    Vi trivs här, men nu lutar det åt flytt västerut. eva - har du varit i Medford nån gång? Maken har blivit erbjuden jobb där, men det känns som om jag inte vill bo i en sån liten stad. Han har intervju i Seattle om 1.5 vecka och jag vill nog hellre dit...
    Jag kollade med maken (han är född här i Oregon och reser ganska mycket i Oregon med jobbet så han har hyfsad koll) och han säger att Medford är pluttigt (kanske 50 000 invånare), långt ifrån både Portland och San Francisco (5 resp 7 timmar med bil) och att det blir väldigt varmt där på somrarna.  Inget kul ställe med andra ord.  {#lang_emotions_frown}Däremot gillar han Ashland som ligger ganska nära...
  • Portland

Ok nu har jag last ifatt, och efter allt detta godissnack var jag tvungen att undersoka vad som fanns i skapen. Blev grymt besviken nar jag insag att vi inte hade ngt svenskt godis hemma. Fick halla till godo med Starbursts som blivit over sedan Halloween...

MG och Charlyfamiljen, hoppas att ni mar battre snabbt!

Valkommen till traden alla nya!

• evaoregon

Svärmor ska förresten till läkaren på tisdag för sin hudcancer.  På ett sjukhus här i Portland.  Maken ska följa med, dels för att vara stöd, men också för att få lite information av läkaren hur det faktiskt står till med henne.  Hon verkar lite snurrig för hon vet inte vad hon ska göra där eller om hon bara ska dit på ett kort besök eller stanna flera nätter...  {#lang_emotions_undecided}

• louisianalovin
    Rhino skrev 2010-01-25 02:15:47 följande:
    Baton Rouge hade jag "släktingar" i när jag var utbytesstudent. Jag var bara där och hälsade på en gång, men jag minns att det var VARMT, fuktigt varmt och att folk var väldigt trevliga och gästvänliga. Japp, det är typ det jag minns. haha Stämmer det fortfarande? Har träffades du och din fästman förresten, om man får fråga?
    Ja det är helt galet varmt största delen av året. Kom hem därifrån för lite drygt en vecka sen och jag tycker det är SÅ komiskt... Haha! Jag vet inte hur många som sagt till mig "OMG! Can you believe this weather? If it gets any colder we're all gonna freeze to death".

Watch out people, här kommer den härdade vikingen! Haha! :D Personligen tyckte jag det kändes som sen vår ute, alternativt en sommarnatt! Men men... ;)

Gästvänliga? Ooooooohhh ja! Det är så underbart. Trodde verkligen southern hospitality var en myt innan jag åkte dit första gången men å vad överraskad jag blev när jag märkte att det stämde.

Träffade Jesse för lite drygt 7 år sen första gången, här i Sverige. Hans polare hade tydligen nå släktingar i närheten av Stockholm... Då var jag bara 16 år så det började väl mest med sporadisk mail-kontakt, som bara utvecklats mer och mer. Nu har det blivit en hel del Atlantresor för oss och vi känner väl att det är dags att ta nästa steg! Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var lite halvorolig dock... Det kan mycket väl vara jag som inbillar mig men, som ni kan se i mitt album så är han african-american.... Jag märker aldrig av blickar från "omvärlden" här i Stockholm. Däremot tycker jag folk, och speciellt andra african-americans glor något fruktansvärt mycket i Louisiana. Som sagt, kanske inbillar jag mig, och min fästman skiter ju verkligen i vilket, ändå stör det mig en hel del!
  • Desertchick

Oj så många nya vi fick på en dag! Välkomna!

Jag älskar vårat neverending kafferep vi har här inne! Jag undrar också hur många smygläsare vi har.

• rasajj
    Inez111 skrev 2010-01-25 01:54:02 följande:
    Är det någon här som har gått igenom processen att ansöka om Amerikanskt medborgarskap? Hur lång tid tog det? Hur många frågor fick ni svara på under "testet"? Själv är det min tur att ansöka om ett par månader...... Vill gärna veta så mycket som möjligt! Tack! Inez
    Jag har just skickat in alla papper, sa jag vantar pa resultat nu. Det ar ju 100 fragor de har att valja pa, och de finns att plugga pa pa hemsidan dar..   http://www.uscis.gov/files/nativedocuments/M-623_red.pdf

De valjer ut tio av de fragorna och man maste ha sex ratt. Sa sa vidare svart lar det nog inte vara..

Jag ar valdigt spand pa att se hur lang tid det kan ta har i CO. det ar ju olika beroende pa vilken stat man bor i, verkar det som ialafall.
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'
  • Mealla
    southernbelle skrev 2010-01-25 02:17:04 följande:
    Vart tvungen att googla runt lite om det här med casserolen om varför vi har fått för sig att svenskar kallar det för gryta och då igen hittade jag förklaringar som denna ¨Casserole är en traditionell gryta med kyckling, kött, skaldjur och grönsaker.¨ var för gör dom så här mot mig. Jag behöver inte bli mer virrig. Varför förklarar folk det som en gryta i Sverige när det make tusen gr mer sense att det är en gratäng!! Förstå vilket I-lands problem detta är för mig!
    Ha ha Charly, {#lang_emotions_kiss}
    Det som ar gryta for oss ar stew over here. Det var val nat span som gjorde den oversattningen sa har det hangt med sedan dess. 
    Jag kan bara halla med julmusten om att pa ostkusten ar det varmt och fuktigt pa somrarna. Det ar som att sitta i en bastu med kladerna pa. Aven i skuggan. Jag bor ocksa i NY btw ELI. 
Svar på tråden USA tråden!