Rhino skrev 2010-01-25 02:15:47 följande:
Baton Rouge hade jag "släktingar" i när jag var utbytesstudent. Jag var bara där och hälsade på en gång, men jag minns att det var VARMT, fuktigt varmt och att folk var väldigt trevliga och gästvänliga. Japp, det är typ det jag minns. haha Stämmer det fortfarande? Har träffades du och din fästman förresten, om man får fråga?
Ja det är helt galet varmt största delen av året. Kom hem därifrån för lite drygt en vecka sen och jag tycker det är SÅ komiskt... Haha! Jag vet inte hur många som sagt till mig "OMG! Can you believe this weather? If it gets any colder we're all gonna freeze to death".
Watch out people, här kommer den härdade vikingen! Haha! :D Personligen tyckte jag det kändes som sen vår ute, alternativt en sommarnatt! Men men... ;)
Gästvänliga? Ooooooohhh ja! Det är så underbart. Trodde verkligen southern hospitality var en myt innan jag åkte dit första gången men å vad överraskad jag blev när jag märkte att det stämde.
Träffade Jesse för lite drygt 7 år sen första gången, här i Sverige. Hans polare hade tydligen nå släktingar i närheten av Stockholm... Då var jag bara 16 år så det började väl mest med sporadisk mail-kontakt, som bara utvecklats mer och mer. Nu har det blivit en hel del Atlantresor för oss och vi känner väl att det är dags att ta nästa steg! Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var lite halvorolig dock... Det kan mycket väl vara jag som inbillar mig men, som ni kan se i mitt album så är han african-american.... Jag märker aldrig av blickar från "omvärlden" här i Stockholm. Däremot tycker jag folk, och speciellt andra african-americans glor något fruktansvärt mycket i Louisiana. Som sagt, kanske inbillar jag mig, och min fästman skiter ju verkligen i vilket, ändå stör det mig en hel del!