• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • EL I
    evaoregon skrev 2010-01-25 01:59:48 följande:
    Jo, det är varmt även i andra stater på östkusten. I Florida verkar det bli väldigt varmt på somrarna enligt de som bott eller bor där.  Lite FÖR varmt för många...
    ja det vill vi inte heller

Ni får hemskt gärna komma med förslag på delstater/orter på ostkusten som har temperaturer över nollan på vintern i alla fall och inte mer än max 30 grader sommartid...
    kanske bättre mer norrut??

Så mkt norr ut som Virginia hur är det där?? NÅgon i tråden som bor på ostkusten??

Vi är ju öppna för det mesta, vi har ingen aning egentligen mer än att vi vill vara på ostkusten och att det ska vara ett "bra" klimat med inte kokhett och inte svinkallt enkelt va??
  • Hjartesjalen
    louisianalovin skrev 2010-01-25 01:24:14 följande:
     Kanske ligger det något i det som står i "öppnings scenen" i Sällskapsresan..."Svenskar reser inte till något, de reser ifrån något." Det tror jag stämmer faktiskt... Så att visa mer intresse för ex. utlandsboende kanske har något att göra med att de gärna vill "fly" sin egen verklighet/värld ett tag??
    Det tror jag ocksa pa faktiskt.
  • Inez111
    evaoregon skrev 2010-01-25 02:02:18 följande:
    Jag blev medborgare 2003 så det var ju ett tag sedan.  Då tog det ungefär 6 månader ifrån att jag skickade in min ansökan till att jag fick göra provet och bli medborgare.  Minns inte hur många frågor jag fick svara på, men det var max 5 och så fick jag skriva en kort mening på engelska.  Lycka till! 
    Tack!
    Någon mer?
  • Hjartesjalen
    LAMadde skrev 2010-01-25 02:00:49 följande: HS: Sorry, ja de va nog MMG som klagade på min älskade chicken noodle soup

Jag skulle kunna ata chicken noodle soup varje dag tror jag, sa himmla gott, jag fullkommligt alskar den smaken!{#lang_emotions_tongue_out}
  • southernbelle

gratäng!!! make sense! Ni anar inte hur många timmar på mammagruppen vi har diskuterat detta och ingen har kommit på vad det är egentligen (så går det väl när ett gäng ammningshjärnor hänger ihop!)!

Mealla, jag kan bara gratta dig till att inte ha testat alla pajer med jello i

• evaoregon
    EL I skrev 2010-01-25 02:04:58 följande:
    ja det vill vi inte heller Ni får hemskt gärna komma med förslag på delstater/orter på ostkusten som har temperaturer över nollan på vintern i alla fall och inte mer än max 30 grader sommartid... kanske bättre mer norrut??
    Max 30 grader sommartid är det nog svårt att hitta...  Även här i Oregon (som ligger i norr) blir det alltid varmare än 30 grader någon tid under sommaren.  Förra sommaren hade vi rekordvarmt med 41 grader!  {#lang_emotions_tongue_out}
  • evaoregon
    southernbelle skrev 2010-01-25 02:09:48 följande:
    gratäng!!! make sense! Ni anar inte hur många timmar på mammagruppen vi har diskuterat detta och ingen har kommit på vad det är egentligen (så går det väl när ett gäng ammningshjärnor hänger ihop!)! Mealla, jag kan bara gratta dig till att inte ha testat alla pajer med jello i
    Ja, gratäng håller jag också med om...  {#lang_emotions_smile}
  • Hannaliten
    EL I skrev 2010-01-25 01:52:41 följande:
    ja absolut, trodde bara inte det var speciellt varmt där, men jag är inte speciellt bra på amerikansk geografi kanske får läsa på om de delstaterna??
    Jag bodde i Fort Lauderdale, FL i nästan 8 år. Där är det VARMT och orkaner kommer ju titt som tätt. Nu bor jag i Tennessee. Här är också varmt varje sommar, men luftfuktigheten är inte alls som FL. Vi har kallt på vintern, i år hade vi till och med snö en dag. Några minusgrader är det kallaste. Vi trivs här, men nu lutar det åt flytt västerut.

eva - har du varit i Medford nån gång? Maken har blivit erbjuden jobb där, men det känns som om jag inte vill bo i en sån liten stad. Han har intervju i Seattle om 1.5 vecka och jag vill nog hellre dit...
  • julmusten

EL I, om du inte vill komma over max 30 pa sommaren sa vet jag inte om ostkusten funkar faktiskt. Jag bor ju i New York, och det ar ratt sa norrut, har ar det latt 30 grader varmt langa perioder pa sommaren. Dessutom ar hettan pa ostkusten fuktig, och det ar skitackligt. Aven om det bara ar 27 grader ute, sa kanns det som 37 typ, och ju langre soderut desto varmare och jobbigare.

Having said that... Sa tror jag North Carolina ar trevligt t.ex.

Na, nu tror jag Finn har lamnat en present till mig i sin bloja, det ar laggdags for honom anda. Han har verkligen borjat ga nu de senaste dagarna, sa jag forsoker fa honom att ga av sig under dagarna sa att han inte skall sova sadar jatteknasigt som Ella gjorde nar hon larde sig saker. Det gar sadar, men han sover ju i alla fall i sin sang an sa lange.

• Rhino
    louisianalovin skrev 2010-01-25 01:17:25 följande:
     Född och uppvuxen i New Orleans men bor nu i Baton Rouge.
    Baton Rouge hade jag "släktingar" i när jag var utbytesstudent. Jag var bara där och hälsade på en gång, men jag minns att det var VARMT, fuktigt varmt och att folk var väldigt trevliga och gästvänliga. Japp, det är typ det jag minns. haha
    Stämmer det fortfarande?
    Har träffades du och din fästman förresten, om man får fråga?
    Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
Svar på tråden USA tråden!