• Mackenzie Grace

USA tråden!

USA tråden, going strong!

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m48150328.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45913419.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3
    www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-09 17:11
    Tråd för alla som är intresserade att flytta till USA;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 05:38
    För oss som vill bli amerikansk medborgare;

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m53324942.html
  • Svar på tråden USA tråden!
  • southernbelle

sweden, detta recept andvänder jag som min svärmor gör.

About ½ pound of pasta ( penne, cavatappi, elbows ,etc)

¼ cup mascarpone

About 1 cup of grated Parmesan or pecorino-parmesan mix

1 Tablespoon olive oil

¼cup bread crumbs (panko is great)

Garlic or sage or parsley

Cook the pasta in salted boiling water.

Put the mascarpone and grated cheese in a bowl.

Heat the olive oil in a small skillet with the garlic or sage. Remove the garlic.  Add the read crumbs and stir for a few minutes until golden and crispy.

Drain pasta and pour over cheeses. Stir.  Serve. Sprinkle with bread crumbs.  Serve with a salad or sautéed broccoli or grilled asparagus or peas…..

• Sweden
    southernbelle skrev 2010-01-26 03:52:41 följande:
    sweden, detta recept andvänder jag som min svärmor gör. About ½ pound of pasta ( penne, cavatappi, elbows ,etc) ¼ cup mascarpone About 1 cup of grated Parmesan or pecorino-parmesan mix   1 Tablespoon olive oil ¼cup bread crumbs (panko is great) Garlic or sage or parsley Cook the pasta in salted boiling water.  Put the mascarpone and grated cheese in a bowl.  Heat the olive oil in a small skillet with the garlic or sage. Remove the garlic.  Add the read crumbs and stir for a few minutes until golden and crispy.  Drain pasta and pour over cheeses. Stir.  Serve. Sprinkle with bread crumbs.  Serve with a salad or sautéed broccoli or grilled asparagus or peas…..
    Danke
  • Mealla

Min man har ocksa 5 veckors semester och han maste ta 2 veckor sammanhangande utan att ens logga in pa jobbet (nya regler) och numera jobbar han inte lika langa dagar som forr, han jobbar val 11-timmars dagar, men det ar en valdig forbattring mot vad det brukade vara. Han ar oftast hemma runt 7.30 pa kvallen sa han hinner lasa saga och lagga barnen. Men han behover inte jobba helger, sa da har vi tid tillsammans. 

Jag onskar att jag hade en manny just nu dock, {#lang_emotions_wink}. Har haft min bror med fru och dotter har i veckan och han har lekt vilda lekar med barnen och riktigt trottat ut dem, nagot jag inte riktigt orkar med just nu...
  • Tuplan
    Eva: Mitt företag heter Crisis Clinic och det är en krislinje dit folk kan ringa som är i kris. Kris är ju väldigt individuellt så det kan vara allt från mentalt sjuka människor till folk som inte vill leva längre. Vi jobbar oxå mycket med de statliga programmen för barn i kris m.m. Företaget har funnits i över 30 år och får ca: 15000 samtal i månaden.
    Vi har oxå en krislinje för tonåringar som besvaras av tonåringa. Och sedan en linje för folk som behöver resurser som tex. hjälp med hyran, elen m.m.
    Vi får fullt betald försäkring och som jag skrev innan så min lediga tid är GULD även om inte allt är betalt.

Hanna: Jag håller tummarna!!

Vilka baktanter det finns här i tråden i dag då... Här har vi precis ätit Thai soppa och ris för det behöver man inte tugga. Efter en 2h rotfyllning så vill man helst ha maten intravöst.
  • back incognito
    IceFalk skrev 2010-01-26 02:47:15 följande:
    Desertchick: Vad är SSK? Det enda jag hittar på Google är någon hockeyklubb från Skellefteå. :-PLAMadde: Tack!Ni som pluggar/har pluggat i USA, tog ni lån från CSN? Anledningen till varför jag vill plugga till MUA i USA är dels för att kontaktnätet måste vara tusen gånger större än i Sverige och dels för att jag har velat bo där i hela mitt liv, det känns dessutom mycket svårare att plugga till MUA här och sen försöka flytta till USA eftersom jobbvisum är så svåra att få.Ni som bor i California/New York (state), hur är vädret, människorna, boendet? Hoppas ni står ut med mina tusen frågor, vill verkligen veta allt som finns att veta!
    SSK-sjuksköterska!
  • Tuplan

Hanna: Japp vi har IKEA och det ligger 10 min från REIs huvudkontor{#lang_emotions_laughing}

• Priorities
    southernbelle skrev 2010-01-26 03:52:41 följande:
    sweden, detta recept andvänder jag som min svärmor gör. About ½ pound of pasta ( penne, cavatappi, elbows ,etc) ¼ cup mascarpone About 1 cup of grated Parmesan or pecorino-parmesan mix   1 Tablespoon olive oil ¼cup bread crumbs (panko is great) Garlic or sage or parsley Cook the pasta in salted boiling water.  Put the mascarpone and grated cheese in a bowl.  Heat the olive oil in a small skillet with the garlic or sage. Remove the garlic.  Add the read crumbs and stir for a few minutes until golden and crispy.  Drain pasta and pour over cheeses. Stir.  Serve. Sprinkle with bread crumbs.  Serve with a salad or sautéed broccoli or grilled asparagus or peas…..
    Aaa vad gott det later.  Det maste jag prova!  Tackar.
  • julmusten

Haha, jag fick tanka lange pa varfor man loggar in pa jobbet. Jag har inte jobbat sjalv pa lange, och min man anvander ju inte datorer pa jobbet sa det tog nagra sekunder innan jag fattade vad det handlar om. Segileg ar jag idag.

Men guuuuud jag tror att jag har kollat pa den absolut samsta dialogen ever pa CSI Miami. Nan nisse som haller pa att do i nan mystisk sjukdom har tydligen blivit forgiftad av nan bakterie som orsakar paralysering. Kan de inte anstalla skadespelare som faktiskt kan skadespela pa den showen???

Svar på tråden USA tråden!