EL I skrev 2010-01-25 19:05:34 följande:
Har ni någon gång funderat på att åka till sverige o bo där istället eller är usa ett självklart val? Ni har inte ångrat er någon gång??vad är bäst med att bo i usa?vad saknar ni mest?
Vi funderar hela tiden pa att aka tillbaka till Sverige o bo dar istallet USA ar inte ett sjalvklart val for oss, aven fast min man ar Amerikan.
Jag har alltid varit valdigt delad i mina kannslor, efterom allt e sa spannande o nytt i borjan o man upptacker mycket bra saker i det nya landet men man saknar mycket i Svea ocksa.
Som Salt lakrids, o den svenska husmanskonsten mm, men man vanjer sig. Det var ju maten da, men annars sa saknar jag vastkusten, havet efterom jag vuxit upp vid havet...o min familj saklart..sakerheten som ar storre o tryggare i Sverige nar man rakar illa ut med arbeten osv..
Fordelar o nackdelar i bagge landerna maste jag saga..
Vad som e bast med att bo i USA, jag vet inte vad jag ska svara dar riktigt, men jag kan kanske saga att mycket affarer har oppettider pa natten, sa man kan latt kopa medecin mitt i natten om vi behover el har langtrakigt