• Emeliie89

gravida i linköping?! :)

Hej! Jag är gravid i vecka 11 och söker andra gravida i Linköping :) kanske kan gå promenader framöver och prata om saker vi funderar över :) vore kul att få kontakt med er!

• Svar på tråden gravida i linköping?! :)
  • Emeliie89
    Emily02 skrev 2010-08-04 21:55:15 följande:
    Jag blev erbjuden hinnsvepning en vecka innan BF av min BM för jag gick med högt blodtryck och fick sen havandeskapsförgiftning.. tyvärr hände inget på mig efter svepningen.
    okej :( men hur var hinnsvepningen, gjorde det ont eller hur känns det egnetligen?
  • Emily02
    Emeliie89 skrev 2010-08-04 21:56:20 följande:
    okej :( men hur var hinnsvepningen, gjorde det ont eller hur känns det egnetligen?
    det kändes som en omild undersökning, jag tyckte inte att det var så farligt. fick lite lite ont i magen direkt efteråt men eftersom inget kom igång så kände jag inget mer sen efter 2 timmar.
    det beror nog lite på BM också hur lätt hon är på handen vid undersökningar och hur man själv upplever undersökningar.
  • nuelleraldrig

Hoppar in här jag med, bor iofs inte kvar i Linköping utan i Norrköping men det hppas jag går bra ändå. Väntar mitt 5e barn i slutet av oktober, en liten kille blir det denna gång me :) 

• sannax02

Grattis alla nya mammor!

Här har amningsdimman så smått börjat lätta och det tar (oftast) inte längre 45 minuter per amning vilket känns skönt :) Det här är första veckan jag är ensam hemma med Saga och jag börjar undra vilka aktiviteter man kan ägna dagarna åt. Hon har varit lite missnöjd de senaste veckorna så vi började med Minifom men det är svårt att se om det verkligen gör någon skillnad. Vissa dagar vill hon bara bli buren, konstant, och då är det traska runt som gäller, inte sitta ned Glad. Långpromenader i all ära men är det någon som har lite andra tips - vad gör ni på dagarna? Dags för en fika kanske?

• MammaDeborah

Jag ska bara skola in tre barn på dagis sen tar jag gärna en fika om det går bra att min bebis fortfarande är på insidan ;)
    Gärna förmiddagsfika :)

• Cecilia02
    sannax02 skrev 2010-08-10 09:30:29 följande:
    Grattis alla nya mammor!

Här har amningsdimman så smått börjat lätta och det tar (oftast) inte längre 45 minuter per amning vilket känns skönt :) Det här är första veckan jag är ensam hemma med Saga och jag börjar undra vilka aktiviteter man kan ägna dagarna åt. Hon har varit lite missnöjd de senaste veckorna så vi började med Minifom men det är svårt att se om det verkligen gör någon skillnad. Vissa dagar vill hon bara bli buren, konstant, och då är det traska runt som gäller, inte sitta ned Glad. Långpromenader i all ära men är det någon som har lite andra tips - vad gör ni på dagarna? Dags för en fika kanske?
    Hej!

Grattis till de som fått sina små bebisar! Har inte varit inne här på ett bra tag. Vi fick vår lilla dotter Julia den 4 juli. Känner igen din beskrivning Sannax, Julia har också varit/är gnällig och det som gäller är att bli buren konstant. Inte mkt man hinner med på dagarna =). Jag har börjat både med miniform och Sempers babydroppar, och jag tycker det har blivit bättre. Var orolig ett tag att hon hade kolik för hon skrek och det verkade som hon hade ont i magen vid samma tidpunkt varje dag. Men nu som sagt slutar hon att gnälla när man går runt med henne. Kanske dropparna har hjälpt lite iallafall. Idag är det andra dagen som jag är hemma med henne själv - vet inte riktigt vad man ska hitta på. Tycker det är svårt att få tid att tex hoppa in i duschen för att kunna ge sig ut. Men planen idag är iallafall en promenix på stan, får se om det går vägen =). Jag vet inte huruvida det har kommit igång med öppna förskolor o.dyl?
  • EnAnka

Halloj!

En fika snart vore trevligt, själv är jag i Örebor en hel del innan sommaren och kommer bara hem "permanent" runt den 26e egentligen.

Skäms nästan när jag läser om allas problem, vi har det så löjligt lätt här tycker jag. Hon äter oftast bara var 4e timme, förvisso tar varje pass någon timme med pauser men de är bara mysiga. Hon gillar väl också att bli buren mycket men har man saker att göra är en bärsjal toppenbra! Dessutom är hon så makalös att hon sover 7 timmar i sträck per natt! Hon skriker nästan aldrig heller utan är allmänt lycklig. Nu har hon sovit 3-4 timmar så snart dags för mat igen antar jag:) 

Annars "leker" vi ganska mycket, dvs att hon sitter i mitt knä och tittar på mina grimaser - makalöst roligt verkar det vara!:)

Hoppas ni har det bra annars! 

• sannax02
    MammaDeborah skrev 2010-08-10 09:51:43 följande:
    Jag ska bara skola in tre barn på dagis sen tar jag gärna en fika om det går bra att min bebis fortfarande är på insidan ;)
    Gärna förmiddagsfika :)
    Hur hamnade ett "bara" i den meningen??? Glad Här sitter jag med EN liten krabat och tycker det är ett framsteg att ha hunnit både duscha och äta idag....

Vi, dvs. jag, är inte så väldans snabba på morgnarna än, men sen förmiddagsfika borde jag väl klara någon dag hoppas jag.

Cecilia02, jag känner igen mig :) Tror att Saga är lite för glupsk för sitt eget bästa och sväljer en massa luft för det verkar vara raparna som ställer till det. Skönt att det inte verkar vara kolik i alla fall, svårt att höra sitt barn skrika.

Öppna Förskolan i Berga skulle nog öppna denna vecka så jag kanske ska ta en promenad till "babycaféet" där imorgon....om vi har en bra dag vill säga. :)

EnAnka, du verkar ha fått en riktig mönsterbebis! Låter underbart med 7 timmars ostörd sömn varje natt....här har vi fått 6h som mest, EN natt. Hoppas på förbättring!
  • MammaDeborah
    sannax02 skrev 2010-08-10 21:42:01 följande:
    Hur hamnade ett "bara" i den meningen??? Glad Här sitter jag med EN liten krabat och tycker det är ett framsteg att ha hunnit både duscha och äta idag....

Vi, dvs. jag, är inte så väldans snabba på morgnarna än, men sen förmiddagsfika borde jag väl klara någon dag hoppas jag.

Cecilia02, jag känner igen mig :) Tror att Saga är lite för glupsk för sitt eget bästa och sväljer en massa luft för det verkar vara raparna som ställer till det. Skönt att det inte verkar vara kolik i alla fall, svårt att höra sitt barn skrika.

Öppna Förskolan i Berga skulle nog öppna denna vecka så jag kanske ska ta en promenad till "babycaféet" där imorgon....om vi har en bra dag vill säga. :)

EnAnka, du verkar ha fått en riktig mönsterbebis! Låter underbart med 7 timmars ostörd sömn varje natt....här har vi fått 6h som mest, EN natt. Hoppas på förbättring!
    *s*

Jag tycker att det ska bli sååå skönt att skola in mina barn på dagis. Har inte haft några barn på dagis sen innan jul pga olika saker. Och säga vad man vill, jag älskar så klart mina barn, men man blir ganska trött efter ett tag. Så det känns som piece of cake att skola in barn även om det kanske inte riktigt blir så. Den minste är väldigt mammig (15 mån), de andra två kommer bara att tycka det är superkul (3 och 5år). Själv längtar jag efter långa stunder med en bok och en kopp te i soffan, fikaträffar, osv.. mmm...

Det där med att äta och duscha blir bättre med tiden :) Som det är nu så duschar jag oftast när mannen stiger upp på morgonen. Och är jag för trött för det då och inte får chansen på morgonen så gör jag det när barnen har lagt sig :) Man får hitta sin tillfällen ;) Som nu till exempel. Den lille sover ännu och de tre stora ser på barnprogram så nu rusar jag in!
  • lolca
    sannax02 skrev 2010-08-10 21:42:01 följande:

Fika absolut, tänker också försöka mig på att besöka öppna förskolan. Skönt att den finns!
    Några fler som bor i Berga eller i närheten i den här tråden?
Svar på tråden gravida i linköping?! :)