• Emeliie89

gravida i linköping?! :)

Hej! Jag är gravid i vecka 11 och söker andra gravida i Linköping :) kanske kan gå promenader framöver och prata om saker vi funderar över :) vore kul att få kontakt med er!

• Svar på tråden gravida i linköping?! :)
  • Ad Infinitum I det oändliga
    Honey1982 skrev 2010-03-12 08:05:58 följande:
    Är det nån av er som har eller ska göra 3D UL på Crocus? Jag gjorde inte det med sonen, men eftersom det finns i Linköping så är jag väldigt sugen på att göra det den här gången även om det kostar lite. Tycker bilderna är så coola!
    Vi ska göra det ! Min syster gjorde och fick säkert en 10 filmsnuttar med sej också :D
  • Cattiz H

Hej! Jag bor också i Linköping och ska ha en liten bebis i mitten av augusti.
    Jag har också märkt att kläderna börjar bli lite trånga nu, speciellt byxorna! Jag köpte två par mammabyxor från LaRedoute som jag gillar mycket (med låg midja), och så tycker jag att H&M har en hel del fint till ett vettigt pris.

• Emily02
    Cattiz H skrev 2010-03-13 19:24:37 följande:
    Hej! Jag bor också i Linköping och ska ha en liten bebis i mitten av augusti. Jag har också märkt att kläderna börjar bli lite trånga nu, speciellt byxorna! Jag köpte två par mammabyxor från LaRedoute som jag gillar mycket (med låg midja), och så tycker jag att H&M har en hel del fint till ett vettigt pris.
    Välkommen!

vet du vad byxorna hette från LaRedoute? jag beställde ett par som inte alls passade speciellt bra, minns inte vad det var för märke men det var ett par jeans, sen har jag inte vågat prova något annat.

jag har ett par jeansleggings tror jag att det ska vara från HM men de är endast för hemmabruk för de sitter så otroligt illa.

i tonåren hade jag svårt att hitta byxor som passade då jag var så smal att inte ens 34 satt uppe och snyggt och jag verkar ha gått tillbaka lite till det problemet för S sitter inte alls bra. tror bebis har ätit upp min annars snygga rumpa haha.
  • Cattiz H
    Emily02 skrev 2010-03-14 09:59:21 följande:
    Välkommen! vet du vad byxorna hette från LaRedoute? jag beställde ett par som inte alls passade speciellt bra, minns inte vad det var för märke men det var ett par jeans, sen har jag inte vågat prova något annat. jag har ett par jeansleggings tror jag att det ska vara från HM men de är endast för hemmabruk för de sitter så otroligt illa. i tonåren hade jag svårt att hitta byxor som passade då jag var så smal att inte ens 34 satt uppe och snyggt och jag verkar ha gått tillbaka lite till det problemet för S sitter inte alls bra. tror bebis har ätit upp min annars snygga rumpa haha.
    Tack! :)

Det var de här:
    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=236214&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

och så tror jag att det var de här också:
    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=249627

Jag tycker de sitter helt ok, men det är ju svårt att rekommendera något, det hänger ju så mycket på kroppsform, längd osv. Jag har inte riktigt samma problem som dig, jag är nog mer en "vanlig" strl 38. :)
  • Emily02
    Cattiz H skrev 2010-03-14 10:37:51 följande:
    Tack! :)Det var de här:www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?...=och så tror jag att det var de här också:www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?...Jag tycker de sitter helt ok, men det är ju svårt att rekommendera något, det hänger ju så mycket på kroppsform, längd osv. Jag har inte riktigt samma problem som dig, jag är nog mer en "vanlig" strl 38. :)
    tack för rekommendationen. jag beställde nog de sista blå jeansen tidigare men frågan är om jag kanske hade för liten mage just då för att de skulle sitta bra.

tycker du att de funkar bra fast resoren är ganska liten över magen?

för 6-7 år sedan hade jag svårt att ha st 34 i byxor för de satt aldrig tight. sen växte jag som tur var ur det problemet men nu börjar jag gå tillbaka mot det även om allt annat växer så har jag nog krympt över ben och rumpa. riktigt tråkigt att tappa sina former även om man får andra.
  • Cattiz H
    Emily02 skrev 2010-03-16 08:14:23 följande:
    tack för rekommendationen. jag beställde nog de sista blå jeansen tidigare men frågan är om jag kanske hade för liten mage just då för att de skulle sitta bra. tycker du att de funkar bra fast resoren är ganska liten över magen? för 6-7 år sedan hade jag svårt att ha st 34 i byxor för de satt aldrig tight. sen växte jag som tur var ur det problemet men nu börjar jag gå tillbaka mot det även om allt annat växer så har jag nog krympt över ben och rumpa. riktigt tråkigt att tappa sina former även om man får andra.
    Det första paret halkar ner lite grann från midjan, men jag tycker det är skönt att resåren inte går så högt upp. Byxor med hög midja kanske passar bättre när man har fått lite större mage? Min har inte blivit så jättestor än (tycker jag själv i alla fall... {#lang_emotions_wink})
  • Honey1982

BikBok och Gina Tricot har jättemycket snyggt som man kan använda länge (jag kunde ha deras storlek S hela förra graviditeten). Jag rekommenderar verkligen leggings som går över magen, HM har jättesköna mamma-leggings!

Här syns bebiskulan rejält nu, men jag väntar ju nummer två. Min mage ser ut som den gjorde i vecka 25 med sonen!

• sannax02

Hej allihop!

Jag bor också i Linköping, i Vimanshäll, är 31 och väntar mitt första i början av juni. Går på Storken, helt ok men har inte så mkt att jämföra med :)

Jobbar heltid men ska gå ner på halvtid snart för att hinna fixa lite hemma innan bebisen kommer, ska bli underbart skönt!

Det finns ett par trådar till för blivande Linköpingsmammor men de verkar vara lite längre gångna.

• Honey1982

Hur mår ni allihop? Det är lite tyst i tråden.

Idag har jag ringt till Storken och bokat tid, men ska inte gå på kontroll förräns i vecka 20 ungefär i samband med flytten.

Hur är det med babyaffärer i Linköping? Har hört att de är bättre i Norrköping.

• Smirfas

Hej på er allihopa.

Här är en 27-årig blivande första-mamma. Ska ha den 1/8. En liten kille såg dom på andra ultraljudet.

Vore kul att få lite kontakt med andra blivande mammor i linköping.

Någon som ska ha i mitten/slutet av sommaren?

/Nea 

Svar på tråden gravida i linköping?! :)