• Emeliie89

gravida i linköping?! :)

Hej! Jag är gravid i vecka 11 och söker andra gravida i Linköping :) kanske kan gå promenader framöver och prata om saker vi funderar över :) vore kul att få kontakt med er!

• Svar på tråden gravida i linköping?! :)
  • Pärlan24

Hej tjejer!

Här är ett till preggo i linkan som gärna hänger på =) Jag väntar mitt första barn i april så det är inte så långt kvar nu...

Jag är snart 25 år och bor tillsammans med min sambo och våran hund i vasastan.

• shora boludo shora

Emily 02

Jag har också reagerat på att det är många ultraljud. Var iallafall på mitt första idag, och har fått tid till ännu ett om en månad. Är inte heller i nån riskgrupp...

Idag gick det iaf jättebra, är i v 8 +4, så det var ju lite tidigare än vad bm trodde. Men vi såg iaf ett hjärta slå o så fick vi med oss en bild. Kan inte sluta titta på den. Och så har jag nu fått tid till den "riktiga" inskrivningen, så det börjar kännas lite mer på riktigt nu. Har haft lite svårt att fatta att jag är med barn.

• Kithara

Vad konstigt, med första barnet gick jag bara på två ultraljud, ett i v.13 och ett i v.20. Men det kanske har ökat i antal sen dess =)

Har inte fått kontakt med kvinnohälsan än för inskrivning, tycker de har så lustiga telefontider, de krockar alltid med sonens lämning och hämtning hos dagmamman!

Emily02: bor också i ryd, flyttade hit för att det var nära universitetet och lätt att få lägenhet. I maj flyttar vi dock till stolplyckan, till en fyra =) Kommer sakna hemköp här!

• Emeliie89

jag har vart på 1 rul, i v. 13.. nästa blir i vecka 20. men jag tycker bara det är bra att det är fler här .. och att det är ett redan i vecka 12-13 .. slipper man gå runt & oroa sig för massa saker ;)

• Emily02

det är ju jättekul att det är så många UL vi gick på vårt första i v 10 sen fick vi komma på vårt andra i v 13-14 och var nu i veckan på sista UL i v 20.

men sen fick jag höra från kompisar i andra städer att de går på sitt första i v 18-20 och att det kunde vara skadligt med för många UL så jag googlade runt lite. det enda jag kunde hitta var osäkra studier om att pojkar KUNDE i större utsträckning bli vänsterhänta istället för högerhänta..  så det kanske inte är så farligt ändå? vet ej.

det är jätteroligt med bilderna, vi har fem stycken som jag satt in i ett speciellt album och skrivit datum och längd till. första bilden är nästan bäst för bebis är så liten i stora magen, nu tog bebis upp hela utrymmet och det blev en mindre tydlig bild för bebis ville inte vara still heller vilket känns i magen också :)

Kithara:  Vad roligt att du är från Örebro från början. Min sambo kommer från Örebro-trakten och jag flyttade dit och bodde där i två år innan vi flyttade hit.

Hur verkar Stolplyckan? Har sett att det varit ledigt där nere men blev lite tveksam när det stod att det tillhörde kollektivet..och det verkade som att det tillkom vissa oblig. sysslor men också mycket frivilligt och roligt.

• Emeliie89

Ja på tal om bostadsområden .. :) stolplyckan vet jag inget om men söker ju större lägenhet nu.. funderar på Johannelund.. vad tror ni om det? Är det mycket barn där?

• Emily02

Emeliie89:

det borde vara en hel del barn därikring, när vi flyttade ner hit sökte jag arbete på två av förskolorna i Johannelund och var på intervju på båda och det finns flera förskolor i området så nog borde det finnas en hel del barn.

vi går också i valet och kvalet om vi ska försöka få tag i ett större boende men nu är vi lite bortskämda med att bo så nära universitetet. min sambo fick jobb där och jag pluggar halvtid där och pendlar till Norrköping andra halvan så det är nära på så sätt..

• Emeliie89

okej då förstår jag :D smidigt för er.. nu är jag ju ensam så min mamma tycker det vore bättre att bo lite närmare centrum, så mina vänner lätt kan komma förbi på en fika o sådär.. jag vet inte riktigt. får väl se hur det blir :)

apropå det! finns det någon av er från lkpg som är ensam? :D skriv gärna isf

• Emily02

Emeliie89:  ja det förstår jag att det är skönt att bo nära vännerna och nära centrum.

vad gör ni annars om dagarna då?
    jag både studerar och jobbar 50/50 ungefär.. idag är en studiedag och har väl kanske kört fast lite för tillfället..brukar bli att man hamnar på andra sidor än man ska då ;)

sen undrar jag om det är någon som har tips på bra billiga över-magen-leggings? och vart man hittar dem?
    köpte ett par igår på H&M som jag inte provat än men såg bara svarta..

• Kithara
    Emily02 skrev 2010-02-19 17:40:53 följande:
    det är ju jättekul att det är så många UL vi gick på vårt första i v 10 sen fick vi komma på vårt andra i v 13-14 och var nu i veckan på sista UL i v 20. men sen fick jag höra från kompisar i andra städer att de går på sitt första i v 18-20 och att det kunde vara skadligt med för många UL så jag googlade runt lite. det enda jag kunde hitta var osäkra studier om att pojkar KUNDE i större utsträckning bli vänsterhänta istället för högerhänta..  så det kanske inte är så farligt ändå? vet ej. det är jätteroligt med bilderna, vi har fem stycken som jag satt in i ett speciellt album och skrivit datum och längd till. första bilden är nästan bäst för bebis är så liten i stora magen, nu tog bebis upp hela utrymmet och det blev en mindre tydlig bild för bebis ville inte vara still heller vilket känns i magen också :) Kithara:  Vad roligt att du är från Örebro från början. Min sambo kommer från Örebro-trakten och jag flyttade dit och bodde där i två år innan vi flyttade hit. Hur verkar Stolplyckan? Har sett att det varit ledigt där nere men blev lite tveksam när det stod att det tillhörde kollektivet..och det verkade som att det tillkom vissa oblig. sysslor men också mycket frivilligt och roligt.
    Jaha, vad roligt med fler örebroare, vart bodde ni där? Jag har vuxit upp i Varberga och Brickebacken, örebros små mini-getton. =) Jo det är kollektivet vi flyttar till, vi har vänner som bor i det så vi har rätt bra insikt i föreningen och det som krävs av en. Egentligen är enda kravet att man är värd för bokningspärm och nycklar ett par gånger/år sen är allt utöver det frivilligt. Att ha så många lokaler till hands i samma byggnad vi bor i är en så stort plus när man har barn att vi lockas dit. De har biljardrum, pub, filmrum med projektor, gymnastiksal, snickeri, krukmakeri, lekrum och massa annat. Sen finns ju lägenheter i stolplyckan som inte tillhör kollektivet, om man inte känner för sånt. =)
Svar på tråden gravida i linköping?! :)