• Emeliie89

gravida i linköping?! :)

Hej! Jag är gravid i vecka 11 och söker andra gravida i Linköping :) kanske kan gå promenader framöver och prata om saker vi funderar över :) vore kul att få kontakt med er!

• Svar på tråden gravida i linköping?! :)
  • Katten77

Här är en till Linköpingsbo! {#lang_emotions_smile} Är 33 år, bor utanför Vikingstad och ska ha första barnet i mitten av juni.

• Emily02

Hej alla nya!

Vad kul att det fylls på med mer folk hela tiden :)

Kan vi inte skriva upp när vi är beräknade som Smirfas efterfrågar?

Emily02 är beräknad till 7/7 och det är första..

• Emily02
    Honey1982 skrev 2010-03-22 18:11:47 följande:
    Hur mår ni allihop? Det är lite tyst i tråden.Idag har jag ringt till Storken och bokat tid, men ska inte gå på kontroll förräns i vecka 20 ungefär i samband med flytten.Hur är det med babyaffärer i Linköping? Har hört att de är bättre i Norrköping.
    Igår mådde vi bra, vi var iväg till BM och fick höra hjärtljuden för första gången :)
    Idag blev det lite sämre, satt på föreläsning som började kl 10 och det kickade på i magen...strax före 11 kommer jag på att det känns tomt i magen. Väntar och väntar på de intenvisa sparkarna som jag kännt under flera veckor nu men inget kommer...vid djup koncentration kan jag känna små små rörelser men blir ändå osäker..

kl 15 ringer jag sjukvårdsrådgivningen som kopplar till förlossningen och de säger att vi ska komma in för att kolla hjärtljuden. de som var bra igår! åker in och får ligga och där är de, lika intenvisa som igår... bebis leker kurragömma med oss och har vridit sig inåt magen... nu börjar dock kickarna komma tillbaka vilket känns skönt. men det var läskigt ett tag. så vill bara råda att tveka inte att ringa, de vill att man gör det. (är i v 25 på tors)

babyaffärer...tror också att det är bättre i Norrköping..vi har åkt dit och tittat också..varit på Babylandet och babyproffsen där.. har försökt leta runt lite här ikring men hittade i stort sett bara babyproffsen som var något.. kan mycket väl ha missat någon guldklimp här i stan..
  • Daylight

Hejsan!
    Hänger också på här... Jag och min sambo väntar vårt första barn. Jag är 24 år, bor i Linköping, är gravid i vecka 5+6.. så det är lååångt kvar :) .

• Ad Infinitum I det oändliga
    Daylight skrev 2010-03-23 22:10:53 följande:
    Hejsan!Hänger också på här... Jag och min sambo väntar vårt första barn. Jag är 24 år, bor i Linköping, är gravid i vecka 5+6.. så det är lååångt kvar :) .
    Heeej gumman.. Du här nu? ;)
  • Kithara
    Honey1982 skrev 2010-03-22 18:11:47 följande:
    Hur mår ni allihop? Det är lite tyst i tråden. Idag har jag ringt till Storken och bokat tid, men ska inte gå på kontroll förräns i vecka 20 ungefär i samband med flytten. Hur är det med babyaffärer i Linköping? Har hört att de är bättre i Norrköping.
    Det finns ca. två -tre stycken på nygatan (gatan mellan stora torget och drottninggatan). Vet inte riktigt vad de har där för har inte varit inne, bara gått förbi. Men leksaker och prylar till barnrum har de iaf, kläder vet jag inte. Minns inte vad de heter heller...=(
  • Cattiz H

Igår var vi på andra ultraljudet, och det var härligt att se att allt var som det ska! {#lang_emotions_laughing} Tydligen ligger min moderkaka i framvägg, så det kan vara lite svårare att känna bebisens rörelser.

Jag fyller på listan:

Cattiz H är beräknad till 13/8 och det är första barnet

• Katten77

Fyller på listan:

Katten77 är beräknad till 16/6 och det är första barnet

• Kithara

Fyller på listan:

Kithara är beräknad till 19/10 och det är andra barnet.

• sannax02

Hej alla nya och gamla!

Det har börjat sparka rejält här, vaknade häromnatten av att någon gjorde dubbelsaltomortaler!  Ska gå ned i arbetstid om två veckor, ska bli skönt!!!

Fyller på listan:

Kithara är beräknad till 19/10 och det är andra barnet.
    Sannax02 är beräknad till 8/6 och det är första barnet.

Svar på tråden gravida i linköping?! :)