Inlägg från: MumsMaräng |Visa alla inlägg
  • MumsMaräng

bf-juni västerås

Ja, Vännerna, nu är klockan halv sex och jag har varit uppe några timmar. Man skulle ha något extraknäck så här på morgonen. Jobba som...väckare...eller något. Glad i hågen knallade jag i alla fall ut till brevlådan, bara för att konstatera att vi tydligen inte har någon söndags DN längre. Nähe. Läser igenom allas efter-några-drinkar-lördagkväll-facebook-kommentarer, ögnar igenom Aftonbladet, DN, NY Times på nätet. Konstaterar att inte någon bloggare jag följer skrivit något nytt. Öppnar och stänger kylskåpet. Räknar igenom dagar till BF. Igen. Samma som senast jag räknade. Idag är det Mors dag. Jag har påpekat detta för Mannen kanske tio gånger de senaste två veckorna. För att öka chansen att han på något sätt ska uppmärksamma detta. {#lang_emotions_wink}
    Ja, ja... Grattis till er alla, i alla fall, flickor! Ni är Mammor antingen bessarna kommit ut eller inte! Era medvetanden är härifrån och till evigheten kidnappade av dessa små varelser, vars väl och ve ni komer oroa er över varje timme resten av livet. Grattis! Allt annat är platt i jämförelse!
    Kram, Mums M. Aräng

• MumsMaräng

God morgon! Jag kan torsdag, men inte fredag- som det ser ut nu.

VIlken pissig Mors dag igår. Kanske borde jag lära mig att inte bli besviken. Nå, nu är den dagen över och en ny vecka står för dörren.

Att-göra-listan är lång, har jag konstaterat. Helst skulle jag skita i den och bara ägna mig åt bebisrelaterade grejer. Som att försöka förstå var i hela friden jag har gömt vår Baby Björn-sele.

Fysiskt så är jag bara stor och tung och bajsar äckeljärntablettsgeggan från helvetet. Ni som käkar järn vet vad jag talar om. Min väninna som är fotograf ska plåta magen den här veckan, men det känns som att den kommer att vara på plats ett bra tag till.

Idag ska vi till familjerätten och skriva på faderskapsintyg och delad vårdnad. Det stör mig som fasiken att man kan vara gift en halvtimma och då är det självklart vem som är pappa, men sambos ...låt se... snart åtta år, och då måste man upp till soc-tanterna med hatt i hand. Ja, ja. Jag vet att det handlar om juridiken och bla bla. Men ändå. Nå. Jordiska problem.

Sussi: Kul att ni haft en bra dag på Skansen, och vad skönt att du slutar jobba den här veckan!

Kram till er alla!

• MumsMaräng
    Torsdag 3/6
    Plogen
    Lady of Baqueta
    HippY med Leah och Sam
    MaraFara
    Happy73
    Shia
    MumsMaräng, men jag kan inte förrän runt 11.30, så kör på den dag som passar er!

Fredag 4/6
    Plogen
    Lady of Baqueta
    HippY med Leah och Sam
    MaraFara
    Happy73
    Shia

OM ni fikar på torsdag så kan jag vid 11.30, så i så fall ringer jag och kollar var ni är och dyker upp då. Annars kommer jag nästa gång, så ta den dag och tid som passar er andra helt enkelt!

M
  • MumsMaräng

Bezilia! Grattis Finaste du till er dotter! Vad underbart! Stor kram till dig och D och hunden och katten och en million pussar från Tant Maräng till Lilla Miraklet!

• MumsMaräng

Är lycklig, lycklig, lycklig över att ha varit på specen för UL idag och fått ett datum. Har inte Leon kommit innan den 21/6 (vilket inte läkaren trodde, och inte jag heller) så blir det snitt den 21 eller 22, beroende på när de har bäst med tid. Men hur som haver den 21/6 08.30 vill de ha in mig. Oss. HIMMEL! Jag känner mig helt berusad just nu! NU blev det liksom verkligt och stort, och löjligt nog känns den 21/6 som SNART medan den 24/6+ att låta mig gå över, vilket ju var utgångsläget i morse, verkade som JÄTTElångt fram i tiden.

Nej, nu måste jag ta och skära ned på jobbgrejer. Får ta och mejla runt och delegera och så.

Vi får se om jag och barnen kommer förbi till Djäkneberget imorgon!

Kram till er alla!

• MumsMaräng

Hej alla!

Jag läser om hur ni har det och lider med er som har jobbigt.

Mara: De MÅSTE låta dig få komma igång nu tycker jag!

Perni: Förstår att det är tufft. Jag gick ju över 2v+6dagar med V. Men grejen är väl att man får tänka att det andra bara är en uppskattning, och inte har så mycket med när bebisen är klar att göra. Hoppas du snart har en bebis i famnen hur som haver!

Jag tänker varje vecka att nu j-klar är det sista arbetsveckan, men så ramlar det in grejer och... Men NU får det väl vara nog i alla fall? Det är ju en hel del även utan jobb när man har två barn och hus och så. Helgen var i alla fall fantastiskt fin och jag hade glädjen att få umgås med min bror med fru, vilket inte händer ofta (de bor i London).

Nu har jag egentligen BARA lust att pula med barnförberedelser och koppla inför det som komma skall!

Jag har fullt imorgon, och kan inte vara med på stan. Ha så kul ni som ses i alla fall!

Kram, kram från Mums

• MumsMaräng

Ja herreminje! Här flödar fostervatten och föds ungar så det står härliga till tydligen!?

GRATTIS Plogen, Shia och Nihao! Underbart! Jag tycker nog att Leon hoppar lite extra ikväll- han hälsar nog era bessar välkomna ut!

Må så gott och hälsa till era män och gratta från mig!

Stor kram till er och era familjer!
    M

• MumsMaräng

Hade vi tänkt någon särskild dag och tid hos HippY? Annars har jag svårt att säga om jag kan eller inte...

Har suttit med en massa strul och konflikter och administrativtjox hela dagen. Möten, möten och så en massa uppföljning vid datorn. Rund under fötterna har en helt ny mening. Kroppen är trött och vill bara ligga på sidan och avlasta magen. Men det är skönt att ha lite mer rum för lungorna. Får man välja så andas jag hellre än slipper gå på toa åttio gånger i timman.

Hej hopp, gummisnopp!
    M

• MumsMaräng

Här var ovanligt tyst idag. Föder ni? Vad gör ni?

Jag har haft en pest och pina dag med konflikter och elände med jobb och en massa skit som jag inte känner att jag orkar ta i. Men det är väl bara att bita ihop. Ett tag idag satt jag och grät över fiskpinnar och potatismos och tänkte att VARFÖR måste allt jobbigt komma just när jag väntar barn? Men så kom jag på att det är ju tvärt om man får tänka- att det är tur att man har detta underbara att fokusera på också. Så- djupt andetag och fokus på tacksamhet och glädje. Resten måste jag fortfarande ta itu med, men jag får försöka styra hur känslomässigt involverad jag är i det.

Annars var jag till Päivi på Klara på morgonen. Underbara människa! Jag känner mig helt trygg med hur det nu  än blir. Nu låter det som att något snitt den 21 kan de inte säga att det blir. Kanske den 21/6, kanske den 22/6, kanske kan man sätta igång genom att pajja hinnan. Hur som haver. Det blir nog bra. Jag är nu bara orolig för att P inte ska få vara kvar över natten, för det tyckte jag var väldigt jobbigt senast.

Jag har packat väska till Leon med kläder, napp, filt och nalle. Under helgen tänkte jag packa lite till mig och P. Mest för att ha något positivt att fokusera på.

Morgondagen blir fylld av mer konflikthantering och administration, och så ska tydligen svärföräldrarna dyka upp mitt i allt, klockan ett. De förväntar sig alltså lunch då och min svärmor kommer att gå runt och störa sig på odammsugna golv, otvättade fönster och annat som i hennes värld är helt otänkbart. Härligt. Önskar jag kunde hävda att jag ont och bara sova mig igenom deras besök, men det är jag för tvångsmässigt artig för.

Fötterna är klotrunda och det känns som att gå på glassplitter när jag går, men jag tycker ändå att det är rätt lätt att koppla bort den känslan. Värre är det med höften som började bråka igår och till och från inte bär alls. Men så såg jag Fotbollsfruarna i Sydafrika och tänkte att det var väl ett j-la klagande från min sida idag, och ryckte upp mig ett tag igen. Det är mycket berg och dalbana.

Nej, nu ska jag sent om sider (cider?) försöka få i säng barnen.
    Jag måste bara berätta vad V sa igår när vi skulle somna.
    V: "När jag var liten, var jag en apa då?"
    M: "Ehh... nej det tycker jag inte man kan säga?"
    V: "Nej, det kanske var länge sedan."
    Aha, tänkte jag, evolutionsteorin!
    M: "Ja, det var nog jätte, jättelänge sedan."
    V: "Ja. Typ, när du var liten."

Kram från Mums

• MumsMaräng

Perni: Jättegrattis till er dotter! Och vilket underbart namn! Vad härligt för er att allt gått bra och att ni får vara hemma och njuta nu!

Angeni och Mara: Det låter tufft och tungt! Puh! Knaprar ni Reliv för fullt? Det är ju ingen idé att gå omkring och ha ont hela tiden, sa de på Klara, utan det är bättre att ta värktabletter så att man kan sova och spara energi till själva förlossningen. Och man behöver inte vara rädd för att inte känna när det är ordentligt värkarbete, för det slår rakt igenom, sa Päivi på Klara.

Jag har haft barnen på två fotbollsmatcher och ett barnkalas idag och känner mig RÄTT mör. Nu är det dags att försöka uppfinna en middag till familjen då.

Allt gott till er alla!
    M

Svar på tråden bf-juni västerås