Inlägg från: MumsMaräng |Visa alla inlägg
  • MumsMaräng

bf-juni västerås

38,9 graders feber och uppe med Leon en gång i timmen. Han äter MAX 40 ml per matstund, och oftast bara 20-30. Sedan slocknar han helt och är medvetslös. Försöker man insistera ordentligt så går det att få i lite till, men då kräks han upp allt efter en stund. Och så börjar man om. Mat-rap-kräks-blöja-bröstpump. Repeat.

Nu stjäl jag barnens sista GB sandwich ur frysen och går upp och ser om jag kan få vila en liten stund.

Skönt med lite svalare väder, tycker jag som håller på att kokas levande.

Kram, M

• MumsMaräng

Angeni: Hoppas din besse vill ut snart!

Jag var till BVC- allt OK med Leon. Sedan till läkaren med mig, varifrån jag kom med konstaterad urinvägsinfektion och hudinflammation och lite recept.
    The only way is up, som de sjunger.

Allt gott till alla!
    M

• MumsMaräng

Grattis Happy! Vad skönt att er son har kommit nu!  Och GRATTIS till storebror också! Nu hoppas jag att du mår bra och att bebisen mår bra och att ni får landa lite. Stor kram från Tant Maräng

• MumsMaräng

Bezilia: Tove är en hjärtekrossare! Vilken gobit!

Tjejer: Vad använder man för att frysa ned mjölk i? Det står helt still i huvudet på mig!

Imorgon ska vi försöka ha folk på grillning. Det första sociala jag tar mig för sedan Leon kom. Ja, Mor och Far har ju varit här och så, förstås. Det ska bli kul! Hoppas att natten blir OK bara...

Kram, M

• MumsMaräng

Jolin: Åh, nu blir jag alldeles bestört. Fy vad läskigt, och vilken TUR att allt gått bra! Men, jag skulle ha trott precis som du- att hon slutade äta för att hon var mätt, och att hon sa till när hon var hungrig. Det är ju en fördel med att mjölka ur och ge med flaska: att man vet precis hur mycket barnen får i sig. Med bröst måste det ju vara omöjligt att veta!

VI har fått besked att BN rekommenderar att det klubbas jag för vårt tillstånd i aug, så ingen ytterligare ändring eller komplettering behövs av ditt arbete. Skönt! Vill du bara skicka mig kontonr, eller vill du skicka faktura eller hur vill du ha bet?

Plogen: Jag undrar lite över varför du tycker att det är så vilktigt att inte använda ersättning alls. Du är en stark och fantastisk kvinna, men ingen kan ju i längden palla att hålla på med så tät urmjölkning som du gör. Bebisen far inte illa av att du kombinerar ersättning med bröstmjölk och får möjlighet att inte vara fjättrad vid bröstpumpen dygnets alla timmar. Jag hoppas att du inte tar illa upp att jag skriver vad jag tänker om det här. Jag är bara orolig för din skull att du tar ut dig totalt. Stor kram till dig!

Du undrar om min matsituation. Jag pumpar ur ungefär var tredje timma på dagen. På natten är jag uppe och pumpar ur kanske två gånger. Varje pumpning ger de senaste två dagarna ca 100 ml, på båda brösten. På dagarna är det svårt att få Leon att äta mer än 20-40 ml åt gången, sedan somnar han. Däremot äter han ungefär en gång i timman. När vi var hos barnmorskan i onsdags var han uppe i födelsevikt, så han verkar få i sig det han behöver och kissar och bajsar som han ska. På natten ger jag ersättning, för att det går snabbare att få klart, så slipper Leon vakna helt och vara ledsen, utan jag hinner svara honom redan när han börjar ge signaler om att han vill ha mat. Råkar det sammanfalla med att jag pumpar ur så får han förstås min mjölk. På dagen får han hittills bara min mjölk, om det inte är så att vi är ute någonstans, för då blandar jag ersättning.

Skuggspel: Jag kan inte ens tänka mig hur du har det. Stackars krake! Jag hoppas att ni har FLÄKTAR som du kan kyla dig med?

Nu vaknar Leon igen.

Hejhej!
    M

• MumsMaräng

Hej alla överhettade! Jag skriver upp mig och killarna i listan, med den reservationen att jag nog måste till läkaren något med urinvägsinfektionen som inte ger sig. Har vi tänkt något på tid och plats?

Tisdag 6/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin
    Mums och Minstingen och Storebror

Onsdag 7/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin
    Bezilia & Tove

Torsdag 8/7:
    vikh(Sara) & Filip
    MaraFara & Melvin

Fredag 9/7: (PowerMeet)
    vikh(Sara)& Filip
    MaraFara & Melvin
    Bezilia & Tove

• MumsMaräng

Hej alla!
    Nihao: Junor, Minor och jag gick förbi ert hus igår på prommis. Det stod kvar, kan jag rapportera. Skönt med semester! Det låter härligt!

Angeni: Puh, vad jobbigt det låter! Hoppas att du får hjälp hemma och att du får föda snart!

Leon har också massor av var i ena ögat och jag får lov at blöta upp det flera gånger om dagen. Jag har fått samma besked som ni: vatten, vatten.

Min kropp blir det inte någon ordning på. Har tillbringat dagen hos olika läkare och provtagningar och elände. Man vet inte om man vill ha mig på familjeläkaren, gyn eller sjukhuset eller...

Det sista idag var en läkare som konstaterade att... "Ja, jag vet inte. Jag får ringa runt lite och återkomma till dig."  Jag har ont och blöder och mår allmänt tjyvens, som det heter i pilsnerfilmerna.

Nu hoppas jag på en sval och lugn natt. Man kan ju alltid hoppas!

Kram till alla,
    M

• MumsMaräng

Tusen tack för dfagens fikastund! Jättekul att se er alla och träffa barnen och Plogens man. Jag och Happy pratade om att ta en tur till stranden en em nästa vecka med barnen och syskon. Någon sugen?

Vi skulle också kunna ta en fika i trädgården vid min stuga, om ni har lust.

Nu nattmackor till alla och i säng med folk och fä, för att åtminstonne låtsas som att vi har kvällsrutiner även på sommaren...

;D
    M

• MumsMaräng

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter 51 cm, 3755 g
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - Viktor,51cm, 3506g
    9 juni: perni80 - Lexie, 51cm, 4340g
    15 juni: MaraFara - Melvin, 55 cm, 4750g
    22 juni: MumsMaräng- Leon, 49 cm, 2920g
    23 juni: Jolinsfaster - Frida, 48 cm, 3245 g
    24 juni: Sussi - pojk, fortfarande namnlös, 51 cm, 4310
    30 juni: Happy73 - pojk, 53 cm, 4195 g
    8 juli: Angeni - pojk, 54 cm, 4575g

Vill ni hänga med och bara på Framnäs på tisdag eftermiddag vid fem? Det är för varmt innan det tycker jag.

Svar på tråden bf-juni västerås