Inlägg från: MumsMaräng |Visa alla inlägg
  • MumsMaräng

bf-juni västerås

Jag tror all denna snö bidrar till att det känns som att det är VÄLDIGT lång tid kvar, för mig. Det verkar ju som permafrost och evig istid... Hur som haver så tror jag vi fixar det mesta utom vagn genom att låna och köpa begagnat och gräva i förråden. Sedan unnar jag mig ett och annat fint besseplagg bara som liten lyx. När andra tar ett glas vin på fredagen, typ.
    Jag känner att mitt tålamod inte riktigt är vad det brukar vara och jag tänder lätt till ordentligt med de större ungarna, särskilt på kvällarna när jag är trött.
    Mannen, som nog hoppats att denna graviditet skulle vara som den förra, är besviken över att vi inte har något "vuxengos" ALLS. Men det är inte ens värt att ta upp till diskussion, tycker jag!
    Annars har jag varit och pratat med en präst och dop och bröllop, så de tankarna börjar bli aktuella igen, och kännas kul.
    Det ska bli roligt att träffa er alla igen, och att träffa de av er som inte var med förra gången. Hoppas vi får till en  tid då många kan!
    Kram, M

• MumsMaräng

Det låter som en bra plan att köra båda datumen och vara hos Elin den 7/2 14.00.
    @Hippygirl: Skickar du oss mess med din address?
    Jag glider allt som oftast numera in på Tradera och RÅKAR kolla på bessekläder, när jag inte har annat för mig. Vi hoppas komma till Mama Mia runt v 25 och kolla kön. Jag har mycket killkläder, men det vore ju kul att ha lite tjejiga kläder också- om det skulle bli en tjej...
    I övrigt är allt OK. Jag DRÖMMER något enormt intensivt och vaknar som efter värsta SF-maratonet varje morgon. Rätt kul, för det mesta. Förra vändan vet jag att jag drömde mycket om gamla pojkvänner och älskare- men inte nu. Nu har det varit mycket resor. Ja, det är ju kul att hjärnan kan roa sig på egen hand!

Allt gott till er alla!

• MumsMaräng

@perni80: Hej och välkommen! Kan du komma på söndag klockan 14.oo och fika månne? Hör av dig till Hippygirl i så fall, om address!

• MumsMaräng

Yeaaaah! Idag står det ÄNTLIGEN 50% på den där graviditets-tidsaxeln här på FL. Av någon anledning har jag sett fram emot det något enormt. Men det känns också VÄLDIGT långt till bebis. Kanske lika bra det, så får man sova några nätter till... ;D

Hoppas allt är bra med er, och jag ser fram emot att träffa många på söndag!
    Stor kram!

• MumsMaräng

Me too: PÅ Skiljebo.

Men Change har ju inte alla storlekar, Jolins faster! Inte till mig. Suck. Men jag håller med om att de har mycket och snyggt och trevlig personal (Eller hur Shia?!)

Jag har också världens låg dag i dag. Började dagen med att kräkasx efter tandborstning och har liksom fortsatt så. Jag fick sitta i bilen när jag skulle hämta sonen och prata högt med mig själv- modell "Nu skärper du dig! Du har familj som älskar dig och som du älskar, hus och mat och en efterlängtad bebis i magen. Kom IGEN nu!"

Ja, det ska bli jättekul att ses på söndag- känns som att jag behöver det!

Särskild kram till MaraFara! Hoppas det gick bra hos psykologen.

• MumsMaräng

Tusen tack, Snälla Hippygirl för att vi fick vara hos dig idag. Det var jättemysigt och det var superkul att träffa hela din familj! Vilka gullungar och vilken trevlig karl! Tack alla ni andra också för en rolig eftermiddag!

• MumsMaräng

Aaaaaaahhhhhh! Nu har jag bokat könsultraljud på Sibyllekliniken som Vikh var så gullig och gav oss tips om i går! Himmel! Helt plötsligt känner jag mig löjligt sprallig/förväntansfull/nervös som inför en första date! Åh vad jag LÄNGTAR!

Nej, skärpning nu och åter till arbetsuppgifterna, eller hur?

Kram på er alla!
    Mums

• MumsMaräng

Grattis Sweetie! Vad roligt att ni får en tjej och en kille! Toppen!

@Angeni: Det kostar bara 320kr på Sibyllekliniken att göra könsUL. Vikh i vår tråd har varit där och gjort det och var jättenöjd, så det var hon som tipsade!

Kram, Mums

• MumsMaräng
    {#lang_emotions_coffee}  Fika 28/2 {#lang_emotions_coffee}

Happy73
    Angeni
    MumsMaräng

Trött idag, men jag tror snön har sjunkit ihop lite, va? Och fåglar sjunger och det skymmer inte förrän vid fem. Och när det blir sommar kommer våra nya barn! (OK, nu ler jag igen.)

Kram till er alla!
  • MumsMaräng

Ska till BM i dag. Det är enormt vilken skillnad det är på hur man blir omhändertagen som förstagångs mamma och när man väl har ett barn och ska få ett till (eller ett till, eller ett till...) Det är väldigt mycket "ja, du kan ju det här", och väldigt lite skämma bort/måna om tycker jag. Och det känns väl... rätt OK.

Hur som haver, natten var OK- jag slocknade med barnen när jag la dem vid åtta och missade två jobbsamtal och struntade högaktningsfullt i det. Hoppas jag lyckas vara superproduktiv i dag i stället!

Stor kram till er alla!

Svar på tråden bf-juni västerås