bf-juni västerås
Glad tisdag, alla vänner!
Hoppas att ni har det bra? Det blir en riktigt fin dag idag ser det ut som.
Jolin: Du kan anmäla och förbereda allt hos FK och sedan bara återkommer du när du vill börja ta ut dagar.
Bertil från BN kommer till oss på torsdag, och då får vi höra om han vill ha någon ytterligare komplettering. Det är ju i så fall inte någon panik- utan du kan föda barn och ta det lugnt. Jag menar, de har inte möte förrän 9/8 tror jag. P ringer dig när B har varit här.
Happy: Åh, vilken fröjd att få ut de gamla mattorna! Det ska bli så spännande att få se hur ni har det sedan, frammåt hösten eller så, när ni kommit in lite! Men det måste vara SKÖNT att kunna öppna dörrarna mot trädgård nu så här när sommaren är här!
Igår em var jag till förlossningen för CTSremsa (det heter så va?) och tryck och så, för jag hade en sådan helvetisk huvudvärk som inte ville ge sig, höll på att köra på en minibuss med parkarbetare och tyckte att jag kände väldigt lite fosterrörelser. Allt var OK, visade det sig till sist. Det är ju en välsignelse at inte bo i Överkalix eller Kautokeino när man ska till sjukhuset lite fort så där!
Nå- det var fräscht och nyrenoverat och bortsett från några tjejer som krävde att jag skulle veta var SAFTEN fanns (och som pratade högre och högre, som om jag inte hörde, när jag inte visste) och en jämrande dam i sjal som lät som om hon skulle dö i dagrummet- så var det en helt OK upplevelse.
Nu sa läkaren, som var en tjej på så där 30-år, att-aj då!- ska du in måndag morgon? Det är vår absolut sämsta tid. Kul! Ja, ja. Vi får se om de tar mig då eller skickar hem mig igen.
Efter minibussincidenten mejlade jag de som jag skulle sitta i möte med idag och sa att NU har jag tagit ned jobbskylten och stängt butiken. Jag tänker inte ens köra barnen till dagis och fritids idag. Det enda jag ska göra, när jag känner för det, är att ta med de stora barnen och köpa förnödenheter till Leon. Jag tänkte att de nog kan uppskatta att få vara med och välja nappar och grejer. I övrigt får världen klara sig bäst den kan! ;)
Kram till er alla och pussar till era små- på utsidan eller insidan!
Tant Maräng