Inlägg från: MumsMaräng |Visa alla inlägg
  • MumsMaräng

bf-juni västerås

Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    vikh(Sara)
    skuggspel (sanna)

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)
    vikh(Sara)
    Skuggspel(sanna)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng

Jolins faster: Jag ska in på Spec mödravården för UL på tisdag, för min moderkaka ligger för livmodersmunnen. Om den gör det på tisdag också, vilket är troligt, så bokas ett kejsarsnitt. Jag hoppas ju på att de kan boka in det till ett visst datum redan på tisdag.

Jag såg hos BM att det fortfarande var förbud för besökare under 15 på BB. Trist. Det känns VÄLDIGT öststaterna på 80-talet när man står där i trapphuset och försöker att inte  vara i vägen för hissen och träffar sina anhöriga. Inte så himla kul.

I övrigt kan jag rapportera att jag börjat tvätta barnkläder som legat i kartonger i en himla massa år. Det gäller att börja boa lite för att ställa in sig mentalt, känner jag. Annars rusar det bara på med jobb och uppdrag och grejer.

Gårdagens presentation av nya företaget gick bra, men jag fick sådan jäkla KRAMP i vaderna när jag stod där framme framför en massa folk,  så jag hade fullt sjå (stavas det så?) att hålla mig allvarlig! I övrigt är graviditet lite som att ha en söt hund. Det är himla bra för att inleda samtal med främlingar. Jag menar nu att DE initierar samtalen, inte att jag går runt och säger "Har ni sett en sådan köttbulle?!"

Så var det Valborg igen då. Vi ska till goda vänner på tacokväll (fasiken! Jag skulle ha köpt hem mer alkoholfri Carlsberg!). Annars är Anundshögs valkorgsfirande verkligen att rekommendera. Vikingar kommer i fackeltåg mellan högarna och tänder bålet. Väldigt tjusigt!

Jag tittade in på Change när jag var på stan igår, men ingen Shia. Vi funderade över hur det gått med din bil, när vi var hos mig i söndags.

Stor kram till er alla, och ha en fin dag och kväll i morgon!
    Eder, Dame Merengue
  • MumsMaräng

Happy: Jag förstår din synpunkt. För mig som ska göra snitt och har två andra barn är det LÄNGE att inte se dem (minst fem dagar), och för dem att vara utan mig. SÅ det blir väl trapphushäng då. Man kan ju också tänka sig att besök sker i gemensamma utrymmen, och då ska det väl inte störa den man delar rum med?

Vallby låter mysigt! Hoppas det blir fint väder till helgen!

Hej hopp!
    M

• MumsMaräng

Bezilia: Jag frågade min sex och ett halvt-åring om vad som är bra presenter. Han sa: Pokemongrejer, Bakugan (är som kulor som blir en figur när man kastar dem på marken), Lego Starwars, Så gör Superhjältar (en bok), målvaktshandskar, Ben 10-grejer.

Kram och hoppas att du får en smärtfri helg!

• MumsMaräng

Ang snitt och sjukhustid: Nej, det varierar ju förstås hur länge man blir kvar. Men jag är nästan 20 år äldre än Angeni, och det är andra snittet på samma ställe, så det tar självklart min kropp längre tid att återhämta sig. Vi får se. Jag tror kanske det är bättre att utgå från att det tar fem dagar, och bli glad om man kan ta sig hem tidigare, än att räkna med att man studsar hem pigg och glad efter två dagar. I mitt fall räknar jag kallt med fem dagar. Så får vi se. Men som sagt, det blir inte kul att vara ifrån de andra barnen den tiden. Nå- i-landsproblem. :)

Jag var ut till Stadsmissionens nya second hand idag, på Hälla (vid Brynolf Bagare). Tyckte inte jag hittade så mycket, men det trillade iväg ändå. Lite kläder till de stora barnen och något lite till Leon (en cool Dunnispyjamas med röda bilar, lite POPgrejer och så).

Vi skulle jobba nattskift med något som inte var fysiskt ansträngande, alla vi nattvakna!

Hoppas gårdagen var fin för alla, och att ni får det trevligt på måndag om ni ses och fikar!

M

• MumsMaräng

MaraFara: Jag ska till Björn Carlsson 13.00.

Om ni känner eller har barn och är och handlar på Willy's, så missa inte att de har otroligt fina barnböcker för 15kr, längst bak i butiken, bakom brödet. Moki cyklar jorden runt, till exempel. :D Barnböcker är annars ordentligt dyrt, så det är ett bra tillfälle att starta ett litet hemmabibliotek till era blivande prinsar och prinsessor.

• MumsMaräng

Ang BÖCKERNA: Förlåt, jag glömde skriva att det var på Willys på Hälla.

• MumsMaräng

Heja Frank! Heja Frank! Heja Frank!

• MumsMaräng

Aargggg.... Dessa knäppa sovtider och urkajkade dygnsrytmer! Jag läser Unni Drougges Jag, jag, jag och väntar på att solen ska gå upp.

Jag var lagom irriterad igår på Mannen, som tycker att jag jobbar för mycket och (Jag citerar:) "borde sitta i soffan och titta på TV som alla andra som väntar barn". Däremot är det helt OK att dotterns andra Mamma, utan att fråga oss, har anmält henne till fotboll tisdagar och torsdagar hela jävla sommaren- varpå jag nu alltså har aktiviteter att köra henne till tre kvällar i veckan, (simning måndagar) utöver att jag sitter och kör henne tur och retur till skolan i bushen. "Hon måste ju få gå på fotboll, om hon vill!" Nej, det måste hon inte.

Överlag är jag en surkärring nu känner jag. Humöret är INTE på topp, och det är klart att det inte hjälper att man är vaken halva nätterna.

Hoppas ni har det fint, tjejer, och att ni är trevligare än jag är. Det vet jag ju att ni är!

Ute ljusnar det. Snart är det tisdag. Kanske möter jag MaraFara på spec. mödravården under dagen. Undrar om jag får datum för snitt i dag?

Trött kram,
    Mosig Maräng

• MumsMaräng

JOlins och andra:
    Min kollega som är hudterapeut låter hälsa att vi ska vara försiktiga med solen och använda så hög solskyddsfaktor som möjligt nu under graviditeten, för vi är extra känsliga för pigmentförändringar. Det är lättare att hindra dem från att uppkomma än att gå och få dem korrigerade senare. (Hälsningar från Birgitta på www.hudbalans.se)

• MumsMaräng

Jaha. Munter som en överkokt spagetti efter Spec UL. Dagens läkare hittade inte någon moderkaka i vägen alls, utan konstaterade glatt att då kör vi som vanligt (BF24/6) och plus 2v minst på det, om det krävs. De tar in mig på ett till UL vecka 37 bara för att. Fy fan säger jag. Att få grav.tiden förlängd med en månad från en minut till en annan var/är... inte så kul. Just nu vill jag kräla in under en mycket låg säng och ligga fastkilad som en gammal kackerlacka för evigt.

PS Ja, jo, jag vet... Leon mår bra och det är bara att glädjas och graviditet är en välsignelse och vi hade kämpat i så många år för det här barnet. Men JUST NU är jag bara ledsen och ARG. Och trött.

Och har just hämtat ungar och ska strax iväg på den där jävla fotbollen, för naturligtvis blev det så att det är jag som får ta den. (Här kan ni själva välja valfria svordomar eller könsord.)

I alla fall mötte jag MaraFara i väntrummet, och hennes rapport har ni ju läst. Kram till dig MaraFara, och till er andra.

Förlåt för utbrottet och tack för att ni finns.
    M

Svar på tråden bf-juni västerås