Inlägg från: MumsMaräng |Visa alla inlägg
  • MumsMaräng

bf-juni västerås

Lady of B:Stor kram till dig! Jag hoppas och tror att F kommer idag! Heja Frank! Heja Frank! Och HEJA dig, A! Snart är det över och du får ta hem Frank till hans underbara barnrum! Kram, Vännen! Du klarade capoeiran! Du klarar det här!

• MumsMaräng

HippY! Grattis till dig och Mannen och barnen till den nya lillebrodern! Vad SKÖNT att allt gått bra och att ni är hemma! Tänk om han bara anade att det kryllar av gossugna tanter här som håller på att smälla av av längtan efter att få se honom!

Jättegrattis och massor av kramar till er alla,
    Tant Maräng

• MumsMaräng
    Söndag 9/5 kl 15
    Bezilia (Anna) Brownies
    Lady of Baqueta (Annika) (kanelbullar)
    HippYgirl (Elin) - namnlös men gosvänlig bebis! :)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla) nån typ att kaka, typ kola snittar (leila så klart! {#lang_emotions_smile}
    Jolinsfaster (Ulrika) - jordnötskakor eller hallonstänger
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng Hmmm.... Frukt?
    Plogen - några slags kakor (antagligen inte Leila, men hoppas att dom går att äta ändå!)

Jaha... Nu är klockan fem och jag har varit uppe sedan halv tre eller så. Läst ut en bok. Ätit en skål yoghurt och Special K red berries. Messat lite vänner på andra sidan Atlanten. Tittat igenom meningslösa festbilder på FB på folk jag inte känner. Funderat över, och avslagit, tanken på att ta hand om tvätten, som sedan två dagar ligger färdig i tvättmaskinen och borde tumlas eller hängas eller tvättas om. Ska man försöka sova mer, eller är det helt meningslöst att ens försöka?

Jättekul om du orkar komma på söndag, HippY! Men känn inte att du måste om orken tryter. Tids nog får vi träffa underverket (Viktor?).

Kram och sov gott!
    M
  • MumsMaräng

Vi har träffat finaste FRANK! ÅH! Hjärtat går nästan sönder! Så fantastiskt bedårande! Och Lady of B- du har en supertrevlig sambo också! Vilken dunderfamilj ni är! Grattis, grattis, grattis!

Tack snälla Nihao för att vi fick invadera idag. Vi blev Lady, Nihao, Skuggspel, Jolins, Bezelia, Shia och jag och hade en jättetrevlig stund i Nihao med familjs fina hem. Tråkigt att ni andra inte kunde komma, men så är det ibland.

Jaha. Då var det dags för ny arbetsvecka då. Det var prat om fika på fredag, som är klämdag. Är något bestämt? Jag skulle gärna komma med om det fungerar med familje- och jobbschemat.

Stor kram till er alla!
    M

• MumsMaräng

Hej Alla! Angeni: Fy fasiken vad jobbigt med både magsjukan och att ni är fasit i ett hus ni inte vill bo i! Hur går det med vovven? Det låter ju lite intensivt att ha valp mitt i detta, men det kanske är precis vad som behövs med någon ny liten luden krabat att fokusera på?

Igår när jag åkte förbi stationen och kände mig som om jag inte kunde andas och hade ratten en dec in i magen, så tittade jag upp och såg MaraFara stå vid stationen precis när jag passerade. Så: HEEEEJ!

Lady B: Vad skönt att ni fick sova, i alla fall en natt! Man blir ju lycklig över det lilla, så här i början.

Nu kommer V nedvinglande och vill att jag lägger mig och somnar om med honom.

Kram, kram,
    M

• MumsMaräng

MaraF: Hur gick lunchen? (Vi talar om Producenten, va?)

• MumsMaräng

Ang fika fredag så får jag hålla det öppet, för jag vet inte om Manen jobbar eller inte. Fika med otåliga ungar som vill gå efter fem minuter är överskattat...
    Hej så länge!
    M

• MumsMaräng

Det blev inte något fika för mig idag. Dels stack mannen på ett jobb i ottan, dels ringde Mamma med bröstsmärtor vid tio och dagen har sedan tillbringats på akuten och sjukhuset. Nu ligger hon och väntar på uppföljande EKG, så får vi se. Inget är klart ännu. Mina föräldrar är 75 och 79, och det är mer och mer hälsorelaterade grejer som händer. Det är i alla fall en välsignelse att finnas i samma stad i sådana här lägen.

Hoppas ni som fikade hade det trevligt och att ni andra också har haft en bra dag.
    Jag oroar mig fortfarande för alla er som inte skrivit i tråden på länge, men som finns med i BF-listan. Jag undrar vad som har hänt med er. Om ni fått missfall, eller bara inte tyckte att det gav något att hänga här. Eller kanske har era datorer lagt ned? Jag hoppas nästan på det.

Stor kram till er alla, från en rätt skakig Maräng, som känner att livet är skört och är tacksam över den tid och den kärlek vi får och får ge.

• MumsMaräng

Sömn? Varför det? När man kan sitta upp sedan fyra och lägga ett helt hopplöst pussel med 2000 bitar, där trycket åldrats och nu bara består av grön/blånyanser.

Hur som haver så fick Mamma komma hem igår, så det var ju jätteskönt.

Nu kommer tröttheten känner jag, lagom till det att det är normalt att vara vaken. Tja, ni vet hur det är!

• MumsMaräng

Happy: Så flytten har gått nu? Vad skönt att ni kan börja komma i ordning!

Sussi: Roligt att höra lite hur du har det. Det ska bli kul att ses igen. Om du kikar i BFlistan i början ser du att det är många som vi inte har kontakt med alls. Det var dem jag syftade på. Men som sagt, jättekul att höra hur du har det! {#lang_emotions_smile}

Mara: Trist att du mår piss. Jag känner också att det är svårt att hålla humöret uppe. Såg Timmarna igår på TV och deppade ihop totalt. På natten är det svårt att andas och kroppen domnar. Ja, hoppas att Melvin tar och kommer som planerat- och gärna innan, förstås. Han och du verkar ju klara för take off!

Jag ska ta en vända ut till någon sorts trädgårdsdag ute vid Anundshög. Får se om det kan vara något. Sedan väntar, tyvärr, en superintensiv arbetsvecka som toppas med en himla röra vad gäller barnlogistik. Inte sugen alls.

Men gårdagen var förstås SÅ skön, så man får suga på den karamellen.

Allt gott till er!
    M

Svar på tråden bf-juni västerås