Inlägg från: MumsMaräng |Visa alla inlägg
  • MumsMaräng

bf-juni västerås

Angeni: Tråkigt att du mår pissigt. Hoppas att du kan komma loss på fika i helgen i alla fall och umgås lite med the ladies.

Sanna: Himmel! Jag tycker att det som ligger på dig just nu borde delas på åtminstonne fem personer. Två kvinnor kunde vänta varsitt barn och en ta hand om Loke och en bekymra sig och Sthlm och försäljning och en engagera sig i nya huset. Du är en stark, stark kvinna och det är inte många veckor kvar förrän åtminstonne ungarna är ute. Kram till dig!

MaraFara: Mysigt med trädgårdsjobb med Den Gode Mannen! Ta det lugnt med kroppen bara!

Nihao: Jag tuppade nästan av när jag läste om vändningen! Nej, inte riktigt, men WOW vad det lät intensivt! Skönt att vändningen fungerade!

Plogen: Jepp, jag känner som du. VÄLDIGT lång väntan nu...

Bezilia: GUD så spännande att det snart kommer besse! Och jag är så nyfiken på din man också, så kanske kan han komma med på barn och man-uppvisning? :)

HippY: Skönt att det går så bra med Sam! Ni är ju superföräldrar också förstås! SÅ coola! Lycka till med kalaset och hoppas att ni får fint väder till deess! Och många goda Alex-bullar... De var de godaste jag ätit!

Nu ska jag få iväg ungar och mig så att jag hinner i tid till möte med ny mentor. Spännande! (Varje vecka tänker jag att NU ska jag banne mig bara avsluta grejer och inte boka in nytt! Och så varje vecka bokar jag upp mig i alla fall. Men veckan efter nästa... DÅ tänker jag sluta jobba! Tror jag.)

Vikh: Hur har du det?

Kram till er alla från Tant M

• MumsMaräng

Hej alla!

Ojojoj... Vilken tur att det är jag som är min chef, för annars skulle jag nog bli inkallad på ett "nu tar du dig samman"-samtal, är jag rädd. Fasiken vad svårt det är att vara effektiv heldagar och fungera trots vakna nätter.

Angeni: Hoppas att det går att ta ett lugnt och fint samtal med er granne. Kanske har personen inte riktigt koll på detta med hundar och ensamhetsträningen och så, och tyckte synd om hunden?
    Hur gick det för grannen som skulle sälja? Blev det huset sålt?

Jag grämer mig lite över att inte ha kommit ned till vår stuga ännu och sett till hus och tomt. Lite trädgårdsarbete ska man väl kunna göra, tänker jag. Och så vankar jag, anklik, ut i trädgården här hemma för att ta in lite tulpaner och inser att någon jävel SÄNKER marken där jag ska nå ned! Varje gång! Nej, jag ger upp. Allt får gro igen. Det blir andra somrar och grannarna får sucka bäst de vill.

Lady of B: En bra sak med att vara ensam hemma med bebisen (när man inte har andra barn hemma alltså), är ju att man inte frestas att ha lite vuxentid när barnet äntligen sover, utan kanske har lättare att passa på att ta en tupplur då.

Jag var till Babyproffsen och hämtade ut Babyboxen igår. Vilket MONSTER till blöjsophink! Har ni använt/använder ni sådan?

Torsdag idag. Håller i ett välkomstmöte för en förening i kväll, med förtäring och grejer. Men sen. Sen är det fredag och barnen och jag ska vara lediga hela dagen!

Kram till er!
    Mums

• MumsMaräng

Perni80: Jag undrar om jag får be dig om adressen, och vara fräck och hålla det öppet om jag kommer eller inte. Igår var jag tvungen att ta de stora barnen på något jippo och var HELT knäckt, fysiskt och psykiskt efter det. Jag har barnen ensam hela helgen och vet inte om jag lyckas hyra ut dem till någon så att jag kan vara med er ett tag på söndagen. Kan vi hålla det öppet?

Jag har tänkt mycket på hur GLAD jag är att jag har haft er under den här graviditeten, och att jag verkligen ser fram emot att lära känna er alla mer. Ni är så bra och kloka och goa och roliga och uppriktiga och sköna människor! Det är kul också att vi ju är personer som annars troligen inte alls skulle ha lärt känna varandra.

Hoppas att ni alla får en fin dag i solen. HippY: jäkta inte ihjäl dig med 4-årskalaset!

Jag måste vara en syn för gudar där jag vankar omkring i huset iförd BH enbart och så den gigantiska gravidmagen. Tuttar tunga som sjörövarkanonkulor och klarar inte av att trosor sitter åt runt låren eller på eller under magen under natten. Mellan tuttarna en näsduk, för att det blir så jävla varmt. Gårdagens smink tjusigt pandaliknande utgnuggat runt allergisvullna ögon och en temugg med kall god yoghurt i handen. Men vilken TUR att man inte är Prinsessan Madeleine eller Julia Roberts! Va?! Ni förstår vilka bilder paparazzi skulle få att sälja dyrt världen över. Och så skulle rykten börja gå, modell Joaquin Phoenix: Driver hon med oss, eller ÄR hon for real? ;D

Puss på er flickor!
    Eder M. Aräng

• MumsMaräng

Tjejer! Jag blev strandad med två ungar, så jag kan inte komma på fikat idag. Tråkigt! Hoppas att ni andra får en trevlig stund. Kram till alla!
    M

• MumsMaräng

Angeni: Jag ska till Klara 27/5 14.30 och träffa en Päivi. Du ska inte dit samtidigt? :) Låter jobbigt med kissningen!

Var till annan BM idag, som förvånat sa "Men har inte...sagt att du har väldigt lågt järn?" Nepp. Så nu blir det väl till att knapra järn då.

Nästa torsdag 3/6 ska jag på ett sista UL och kolla placentaläge. Vi får väl se vad som hänt då. Inget antagligen. OM den skulle ligga lågt/för så vill de nog få ta ut Leon veckan efter det. Men annars så... Då knallar jag nog runt höggravid en bit in i juli kan jag tänka mig.

MaraFara: Jag säger som alla andra och hoppas Melvin kommer snart!

Jolin: Jag förstår känslan med svullna händer och fötter. Jag alternerar mellan oknutna gympadojjor och ett par ballerinaskor, som jag fortfarande får på mig. Tycker jag dricker massor, men kissar nästan inget. Ja, alltså, jag försöker ju kissa eftersom jag är jättekissnödig, men det kommer ju tre droppar. I natt var en bra natt och jag var nog bara upp och kissade tre gånger tror jag.

Skuggspel: Kul att det är din Pappa som trycker åt oss!
    Hur går det med huset och barnen i och utanför magen?

Nej, nu måste jag få iväg barnen till simningen. Hej och hå!

M

• MumsMaräng

Angeni: Nej, då blir det snitt. De vågar inte sätta igång mig.

Får jag bitcha lite? Körde halvvägs till simningen, fick vända på vägen pga traffikolycka och köra omväg som en biltjuv för att komma i tid- bara för att mötas av ett TOMT badhus där en anställd meddelar att tyvärr blir det inte bad för något var sönder så vattnet var jättkallt. "Men kunde ni inte ha ringt?" "Nja, vi visste inte förrän i morse, och det är 65 stycken att ringa till..." Och?!!! Tillbaks långa omvägen till stan, bara för att hemma mötas av fem meddelanden på mobilen som legat hemma, från Mannen som är arg att jag inte hade mobilen med mig så att han kunde meddela att det inte blev något bad, vilket han fått reda på av sin ex, som för övrigt han haft världskrig med idag eftersom hon var upprörd att jag inte tagit deras dotter till akuten fredag em då jag inte tyckte att hon verkade medtagen efter att ha slagit upp ett en centimeters sår i huvudet. Puh! Just nu tycker jag att de kan fara åt h-vete allihop!

PS Ursäkta, förlåt och tack för att jag får ventilera. Säg till när vi ska bilda ett medborgargarde av hormonstinna, tungt beväpnade kvinnor.

• MumsMaräng

Jag vill ha vaniljkrämsfyllda bullar från Brynolf bagare. NU.

• MumsMaräng

Hej flickor! Vad mysigt att ni ska ses imorgon! Hoppas att ni får trevligt!

Jag var på Klara på Spec mödravården idag och träffade en Päivi, som var en mycket sympatisk och stark kvinna. Väldigt förtroendeingivande. Vi gick bland annat igenom en del oklarheter kring mina möjligheter till igångsättning och när man måste snitta. Vi tittade på journalerna från Vs förlossning, och hon pratade igenom dem på ett väldigt pedagogiskt vis. Det känns tryggare nu när jag förstår mer av vad som hände då och varför.

Nästa steg för mig är att den 3/6 kolla placentaläge igen (UL) och baserat på detta komma på samtal på Klara den 10/6 för att gå igenom nogrannare vad som kan vara troliga scenarion baserat på den nya vetskapen. Då tänkte jag att P ska vara med också så att han kan känna sig så trygg det nu går i vad som sker, när det sker.

Den här bebisen ligger precis på tillväxtkurvan, så jag undrar om jag kommer uppleva honom som enorm, i relation till V som var en nätt liten filur på 3050g och 51cm. V var aldrig så där michelingubbsknubbig som en del bebisar är. Han var liksom lång och slank. Precis som sin mor! (NOT!)

Natten som var låg jag och läste mellan halv tre och sex, då jag stupade, sådär en halvtimma innan klockan ringde sitt glada rise and shine. NU börjar luften gå ur mig känner jag.

Igår var Jolins faster hos mig ett tag. Hon ska rita vår utbyggnad, för vilket vi är jätteglada, och så satt vi och pratade ett tag (eller- ja- två timmar kanske...). Trevligt!

Nej, nu ska jag fixa middag och sedan ta ett sista jobbryck innan läggning.

Stor kram till alla!
    MumsMaräng

• MumsMaräng

Jättegrattis Vikh, till er Filip! Vad skönt att han har kommit och att det gick bra, även om det måste ha varit jättejobbigt! Stor kram till dig och familjen!
    M

• MumsMaräng

Angeni: Du ringer väl in och pratar med förlossningen i alla fall? Så de är med på vad som händer? Du är v 36+0 idag va? All lycka till dig!

Mara: Att det kan vara så HIMLA utdraget alltihop!

Skuggspel: Jag skrev ett LÅNGT inlägg igår, som jag/FL tappade bort- som i alla fall gick ut på att jag blir så himla orolig för dig när du har så tuffa dagar! Fy fasiken! Det lät verkligen överjävligt igår. Kan du inte ringa dina föräldrar när det krisar så?
    PS P och Jacob är och gjuter igen ert golv just nu.

Bezilia: Hur mår du?

Jag storgrät mig igenom någon sorts dansfilm förlagd i Havanna igår kväll. I övrigt kokade jag chokladkola till mig och Junor (V) och sov några timmar, innan vakentimmarna kom, vid tre så där. Vad det har REGNAT! Hoppas ni alla har täta tak?

Plogen: Jag inboxar mitt nr. Hoppas du har det bra med ledigheten och att det inte dyker upp något mer läskigt flimmer.

Kram, kram,
    M

Svar på tråden bf-juni västerås