Inlägg från: MumsMaräng |Visa alla inlägg
  • MumsMaräng

bf-juni västerås

Fika
    10/4
    Bezilia (Anna)
    vikh(sara)
    skuggspel (sanna)
    Marafara (Sara)
    HippYgirl (Elin)
    MumsMaräng

11/4
    Bezilia (Anna)
    vikh(sara)
    Happy73
    Shia
    skuggspel(sanna)
    MaraFara (Sara)
    HippYgirl (Elin)
    MumsMaräng

Jag var på loppis i Badelunda kykskola i dag och hittade lite kul och lite fint- bebisleksaker, böcker, en pytteflytväst och världens finaste lilla resväska med en traktor. Även om vi har barn sedan tidigare så är ju det mesta av bebisgrejer bortskänkt vid det här laget. Loppisar är underbart, även om det här var helt HYSTERISKT trångt. En gubbe gastade över sin axel till frun som plöjde sig fram några bord bakom honom: "Det är bara att mosa på!" Och det gjorde han, så jag flög i i ett bord och en massa grejer på golvet lyckades han välta- men inte bekom det honom heller... :( Surgubbe!

Ikväll ska vi till Badelunda kyrka och lyssna på bröllopsmusik. Det ska bli kul att börja tänka lite på hur vi ska lägga upp dop och bröllop, även om snön gör att det verkar väldigt långt till sommaren!

Hoppas ni alla har en bra dag!

• MumsMaräng

Hej! Jag ville bara titta in och säga hej och att jag tänker på er! Har så himla mycket med jobbet och allt just nu, så det blir inte mycket tid över.

Nihao: Det går säkert bra att leverera materialet oavsett vädret! Lycka till med allt! Det låter som en fantastisk tillbyggnad!

Plogen: Nej, vi har bara roddbåt i sommarhuset i Småland, men väl standtomt där och åtomt i stugan här. Mannen drömmer om motorbåt. Keep on dreaming, säger jag! Två egna företagare med tre barn och gammal kåk och sommarhus och stuga och åldrande föräldrar. Nej, men jag menar- en gammal träbåt som man ska underhålla OCh hinna njuta av- det verkar ju rimligt...? ;D

Lady: Det låter härligt med den 11! Jag kommer gärna! Tusen tack för inbjudan!

MaraFara: Vad kämpigt med foglossningarna. Jag har en del problem också, vilket jag inte haft när jag väntat barn förra vändan. Inge kul! Jag hoppas att du blir ompysslad av ungarna och din rara ex-make?

Angeni: Något nytt om huset?

HippY: Vad kul att du hittade bra grejer! Jag hade rekvirerat mina föräldrar som assistenter och fick tag på babysitter, hoppgunga, bebisleksaker, lite pjucks och en del kläder. Inte tokigt. VAGN  och bilbarnstol återstår dock på inköpslistan.

Hoppas ni alla har det bra, och jag ser verkligen fram emot att träffa er snart!
    Kram från Tant Maräng

• MumsMaräng

Jolinsfaster: Fy tusan! Stackars dig! Vilken situation! Men har de helt obefintlig kontinuerlig kommunikation på företaget? Har ingen haft ansvar för att ditt nya arbete ska fungera så bra som möjligt för dig och för företaget?

Jag är verkligen ledsen för din skull. Hoppas att ny lägenhet och väntande barn och barnledighet med bibehållen föräldrapenning kan lindra smällen lite.

Jag fick liknande samtal när jag precis fött min son, och blev så ledsen att jag till sist sa upp mig efter att ha arbetat där i fem år. I efterhand ångrar jag att de kom undan så lätt. Det blev ju jag som inte ens fick a-kassa på ett tag. De drabbades inte alls. Men det är svårt att tänka klart i de lägen där man är som skörast.

Skönt att du har din man att komma hem till och få prata ut.
    Stor kram!
    Mums

• MumsMaräng

Hej Godingar!
    Det är så kul att gå in och läsa när man inte varit inne på några dagar!

Angeni: Kul med lite måleri!

Nihao: Jag måste ta en prommis och kolla var ni bor/bygger! Lycka till med allt!

Jolins faster: Jag förstår verkligen att det är tufft med jobbet, och jag tycker du är superduktig som orkar vara så pass samlad som du är och inte bara säger"skit i det" och sjukskriver dig eller något. Tappert kämpat! Och vilken utgången än blir, så har du en LÅNG paus från allt vad jobb heter inom synhåll. Jag håller på dig! Och behöver du tio-femton gravida brudar som kommer och spöar skiten ur någon som varit dum mot dig, så tar vi våra hormoner och kommer på stört!

HippYgirl: Skönt att du inte känner av HELPen något, utan mår bra! Jag förstår att det är hålligång med barnen redan nu och tycker att du och Alex gör ett superbra jobb med er familj! Guldmedaljer och hedersomnämnanden är i sin ordning!

Tja, här går livet sin gilla gång. Mycket möten och inte så himla mycket ork. Benen håller på att lossna från kroppen (eller något) och höfterna bråkar. Annars verkar Lillebror må bra och jag också.

På torsdag blir jag 40 år. Så är det. Och livet har både gått väldigt fort och innehållit väldigt mycket, tycker jag. Det är helt OK att jag fyller 40. Några av väninnorna har superångest vet jag, för vi är en hel drös som fyller 40 i år bland de jag umgås med. Men jag är rätt tillfreds med var jag befiner mig i livet och vem jag är. Framför allt är jag otroligt tacksam över att ha en familj som jag älskar och som älskar mig, och över den enorma ynnest det är att få ett till barn så här dags i livet.

På fredag blir det lunch och tårta i skift till vänner och släkt. Skönt att matsalen är i användbart skick, om än inte klar.

Stor påskkram till er alla!
    MumsMaräng

• MumsMaräng

Glad påsk till er alla! Hoppas att ni har det bra och får ta det lugnt.

Tack för alla snälla gratulationer! Jag var HELT slut på kvällen när gästerna hade gått. En dag städ och handling, en och en halv dag matlagning och förberedelser och så två omgångar gäster. Det är tur man inte gör sådant här så ofta! Lite orolig blir jag när jag tänker på sommarens inbokade dop/bröllop. Jag menar, det är lätt att säga "men ta det nu lugnt och låt andra göra jobbet", men jag vet inte om det skulle fungera hos er? Hos mig gör det då inte det.

Nå, det var mysigt att bli uppvaktad och roligt att träffa så många vänner och dagen blev på det hela taget riktigt lyckad.

Min glada svärmor passade på att beklaga sig länge och väl och högt och ljudligt över allt som hon kom på som vi inte har gjort klart med huset och hur fel vi prioriterar och vad onödigt allt vad som vi hade köpt och gjort. Sedan fick jag en orkidé i plastkruka med prislappen kvar. Klimax nåddes när någon frågade vad vi tänkt för pojknamn och jag berättade att vi funderade på Leander, Leon eller William. "Näääeee, de va väl fuula namn. De tycke ja va fuuula namn! Ja tycke han kan heta LIAM. De andra va fula namn i alla fall." Ja, och i det läget var det som ni förstår tur att jag inte var beväpnad. Puh! Ja, ja, jag är glad att hon inte bor närmare.

Vad skönt för er som går på föräldraledighet nu! Jag hoppas ni får en vilsam och glad tid!

Skuggspel: Många grattis till huset! Vad härligt att få börja fundera över planering och estetik! Det roligaste som finns! Jag hoppas att du får tag på en BM här och slipper sitta och åka till Sthlm för det hela tiden! Säg till omni behöver rekommendationer på hantverkare. Jag har kontakter vad gäller allt från gräv till el.

Jag ska till KLARA på onsdag och träffa Björn Carlsson. Är lite nervös inför det. Det känns så självklart vad de kommer att säga. Ja, jag får göra ett försök i alla fall.
    I övrigt börjar jag med akupuktur mot foglossningssmärtorna vecka 15. Har någon testat det?

Plogen: Vad mysigt med en boarder collie! De brukar vara så trevliga tycker jag!

Kram till er alla!
    MumsM

• MumsMaräng

Plogen: Min ex-sambo har boarder collie, och han jobbar som greenkeeper på en golfklubb. Både han och hunden har abstinens under vintern och längtar efter att få komma ut och jobba. Hunden "vallar" maskinerna och människorna på babab under sommaren och har ett väldigt sjå!

Lady of B: Jag ser också fram emot söndagen! Tusen tack för inbjudan!

Angeni: Vad kul att börja möblera! Och du, jag ska vara 10.15 hos B.C. på spec i morgon. Ska försöka få med mig Mannen, så att jag har lite stöd känner jag...

Ha en fin dag allihop!
    Mums

• MumsMaräng

Hej Vänner!

Jag och Angeni möttes tre sekunder på spec mödravården på förmiddagen. Hon hade tiden efter mig- eller ungefär.

I alla fall så ledde någon halvtimmas samtal med läkare till att det beslutades att om jag inte har mogen livmodertapp efter 41+4 så snittas jag. Sedan gjorde man abdominalt och vaginalt ultraljud och konstaterade att moderkakan ligger för nu också, så gör den det även vecka 32 så bokas ett snitt till vecka 38. Givetvis fick jag höra många skräckhistorier först i syfte att avskräcka mig från snitt- men för mig känns det i alla fall lugnare att ha ett planerat snitt  än att det uppstår en akut situation efter evigheter av väntan.

Hoppas det gick bra för Angeni.

Jolins faster: Vad skönt att du kan släppa allt det negativa med jobbet nu/snart. Puh!

MaraFara: Tufft med din foglossning. Hur blev det med flytt för din del?

Nej, nu ska jag jobba en stund till- sedan middag åt barnen och mig och så till sängs. Har heldag möte i morgon.

Over and out,
    Mrs Mums, M.

• MumsMaräng

Angeni: Men Vännen min! Fy fasiken vad ledsen jag blir för din skull! Ska du behöva må så jäkla dåligt? Jag menar- är det inte det som är "psykiska skäl"?
    Till mig nämnde han inte ens psykiska skäl. Det var "antingen medicinskt betingat snitt" eller vaginal förlossning. Nu tror jag att det blir snitt ändå pga moderkakans placering. Och jag håller med dig- min erfarenhet är också att det är ett skämt att man ska skriva förlossningsbrev och ha önskemål och så inför förlossningen. Det var ingen som brydde sog om något sådant förra gången och jag förväntar mig det inte den här gången heller. Det jag hett önskar är att jag ska slippa ensam ta hand om min nyfödda son när jag ligger nysnittad och inte kan röra mig. Vincent grät sig igenom timmar och jag kunde inte nå honom i sängen. Det är ju bisarrt att efter "normala", problemfria förlossningar får partnern vara kvar och pyssla om sin lilla familj över natten- men har man blivit snittad då får man ta och klara sig och sitt barn bäst man kan.

Jag hoppas att du ska kunna få bättre kontakt med någon av de andra sjukhusen i området. Eller går det att begära att få prata med någon annan än BC på Klara? Jag tycker att du ska begära att få veta vad kriterierna för "psykiska skäl" är, i skrift.

Jag tänker på dig och håller på dig! Om några veckor är det över.
    Kram från Mums

• MumsMaräng

Shia: Men du... Tvåsistisg cab går väl bra till dig och bessen? När ni dar nedåt kontinenten på äventyr? :D Ja, ja drömma kan man alltid! Sjäv kör jag en riktig Mom mobile: en Grand Voyager med två barnstolar och två extra barnkuddar alltid med i bilen för kompisar, och vinterns bandybag och diverse hoppgunga, babysitter och annat jag inte vet var jag ska göra av i bagaget. Blir man hungrig kan man säkert få ihop, om inte till en middag, så i alla fall till ett mellis, genom att lyfta på lite dynor och leta tappat godis och halvätna kex. Åh, vad mitt liv är glamoröst känner jag! *Skrattar gott!*

Vi ses på eftermiddagen! Det ska bli jättekul!

Kram, M

• MumsMaräng

Jag säger som alla andra: Tusen tack Lady of B för en trevlig, god och vacker eftermiddag hos dig! Barnrummet ni gjort i ordning till Frank var fantastiskt! Vilken Lyckans Prins!

Svar på tråden bf-juni västerås