Inlägg från: MumsMaräng |Visa alla inlägg
  • MumsMaräng

bf-juni västerås

Nej, nu avsäger jag mig allt ansvar för mig själv! Vad ÄR detta? Total gravidhjärna! VÄGRAR samarbeta och koncentrera sig på jobb och pappersgöra längre än tio minuter i taget, och flyr till Familjeliv eller letar barnvagnar på Blocket så fort den kommer åt. Skandal! Jag kräver skärpning, annars tänker jag avbryta allt framtida samarbete med sagda hjärna och införskaffa en ny. De har visst två för priset av en på Coop, och då ingår hela närminnespaketet och fri uppgradering.

• MumsMaräng

Jolins faster: Nej, man måste inte gå föräldrautbildning. Det jag kan tänka mig kan vara mest av värde är studiebesöket på förlossningen (som jag väl lite syniskt anser att man har nytta av för att man tror att man har lite mer koll än man har). Sen finns det ju de som får världens sammanhållning i gruppen. Det är nog väldigt olika vad man får ut av det hela. Jag vet att i vår grupp satt alla och antecknade långa listor på vad som måste köpas hem innan bebisen kom och så. Men, jag menar, allt det kan du ju läsa dig till. Och det är ju inte så att butikerna stänger för evigt bara för att man har fött. ;)

Vad gäller försäkringskassan kan man boka ett samtal för att gå igenom judt sin egen situation, eller boka att få komma på informationsträff.

Vad säger ni andra om detta med föräldragrupp? 

• MumsMaräng

Välkomna Monsterpannkaka och Tessan27! Kul att ni hittat hit!

Hoppas att ni alla hade en fin dag i går, på Alla hjärtans dag. !
    I dag är det vitt, vitt, vitt- både himlen och marken är vita och äppelträdens grenar här utanför arbetsrumsfönstret är också de vitlurviga av frost. Burr! Tur våra små har det varmt och skönt i magarna!

Jag har försökt få sambon intresserad av att diskutera namn och vagn under helgen, men inte haft någon framgång med varken det ena eller det andra. Tja, jag får bära den stackars namlöse filuren då... ;D

Längtar som bara den till den 8/3 när vi ska till Sibyllekliniken och kolla kön. Insåg i helgen när jag röjde hemma att jag har VÄLDIGT mycket barnkläder, och det ska bli bra att kunna skänka/sälja av lite, när vi vet om det blir kille eller tjej.

Ha en riktigt bra dag!
    Kram, Mums

• MumsMaräng

Hej Tjejer!

Hur fungerar era nätter (utöver det att en del av oss är uppe med småbarn)? Är ni upp och kissar ofta? Äter? Dricker? Drömmer intensivt? Jag är inne i någon sorts mardrömsfas och alternerar drunkning med biljakter och terrorister. Ofta går det ut på att jag ska rädda någon och så vaknar jag kallsvettig ett par gånger per natt. Utöver det är jag upp och kissar så där var tredje timme och brukar tanka med hårdbrödmacka och ett glas mjölk vid tre. Sedan är jag förstås helt SLUT vid ett-två på eftermiddagen och håller på att slockna vid datorn.

Tja, kanske är det lika bra att kroppen får öva på den sönderhackade sömnen, innan bebisen kommer. Men mardrömmarna är jag gärna utan.

I dag ska vi ha min bror och fru på middag, och passa på att fråga dem om de vill vara Gudföräldrar till det nya barnet. Lite spännande! Sedan ser vi dem nog inte förrän till dopet, för de bor inte i landet.

Stor kram till er alla, och jag hoppas att ni inte lider för mycket av halsbränna i dag och att Angeni tar på sig skyddsdräkt eller sitter STILL! ;D Skämt å sido- var rädda om er!

Mvh, Mums

• MumsMaräng

Hej Vännerna! Hoppas alla har en bra dag?

Jag ska i väg till en bekant och köpa deras gamla spjälis i kväll, och det känns lite märkligt och väldigt kul att det faktiskt kommer att finnas något konkret och synligt här hemma som visar att det ska bo en bebis här snart.

Men tjejer, hur tänker ni om vagnar? Trehjuligt, alternativ med två hjul tätt i fram? Annars har ju Bugaboo och Crescent och massor nu stora hjul åt ena hållet och små åt andra. Är det bra? Jag är inte en utochgåivildterrängmorsa. Jag kommer att använda vagnen på platt mark, någon enstaka grusväg, och jag har en stor bil.
    Har tittat på typ Graco travel system också, men det kanske är bäst som komplement? Anrs är det ju smart att kunna klicka i barnstolen i vagnchassit.

Om någon orkar dela med sig av sina sympunkter så vore jag glad!

Kram, Mums

• MumsMaräng

Har ni snöat inne, Tjejer? Visst känns det extra lyxigt att ha ett varmt och gott hem dagar dom denna?
    Vi var ut till Maxi och handlade och kände oss som en Nordpolsexpedition!
    Nu har jag legat i hett bad så länge att jag är yr, och nästan känner mig som om jag druckit två glas vin (vilket jag LOVAR att jag inte har!). Kvällen bjuder på Husmoderns special: färdiggrillad kyckling med sallad och tortillachips, baguette och Philadelphiaost.
    Jag saknar er! Det är LÅNGT till nästa söndag, tycker jag. 
    Nu blir det kyckling!
    Kram från Mums!

• MumsMaräng

Fika hos Bezilia 28/2:
    Bezilia
    Shia (Frida)
    MumsMaräng

Välkommen Trasis! Kul att du kommit hit! Kan du hänga med och fika nästa söndag 14.00 hos Bezilia, så kopiera listan överst här, och lägg in dig i den!
    Kram till er alla!
    Mums

• MumsMaräng

Men FAN vad drygt med tjurig sambo och övertrötta barn och heliga OS-sändningar som prompt ska ses dygnets alla timmar! Arggghhhhhhh.... Nu ger jag snart upp för i dag!
    Mums

• MumsMaräng

Hej Big bellied women!
    Hoppas ni alla har det bra? Här rivstartade jag familjen som skulle i väg på träningar och jobb, bara för att mötas av generalstrejk. Ingen tänker gå på något och nu såsar alla omkring i pyjamas i stället. Där ser man.... ;D
    Det ska bli så kul att ses i morgon och jag hoppas att ni alla får en fin helg till dess!
    Kram, Mums

• MumsMaräng

Tack snälla Bezilia för trevlig stund hos dig och för den sagolikt goda semi freddon! Ni som inte kunde komma: vi saknade er och hoppas att vi ses snart! Och ni andra som var där: vilka goa tjejer ni är! Jag är så glad att vi alla träffats!

Nej, nu är det söndagkväll och jag ska försöka hålla mig vaken länge nog att lägga barn. Jobbar hemifrån i morgon och det är ju sportlov, så jag behöver inte stressa på morgonen. Lyxigt!

Kram till er alla!
    Mums

Svar på tråden bf-juni västerås