Inlägg från: MumsMaräng |Visa alla inlägg
  • MumsMaräng

bf-juni västerås

Angeni: Grattis till bebisen! Vad skönt att allt gått bra!

Skuggspel: jag håller alla tummar jag har! Fy fasiken vad tufft du har det! Hoppas att det snart är över.

• MumsMaräng

Hej alla! Jag hoppar över badet klockan fem. Det är för varmt då. Åker vid sju-åtta istället.
    Svettigt det här!

• MumsMaräng

Hej och hå!
    Man hinner ju INGENTING som småbarnsmorsa! Nå- idag ska i alla fall inbjudningarna till dopet (14 aug) iväg har jag tänkt. Var till BVC med tre ungar på em. Bara det är ju ett projekt. Jättetrevlig barnmorska- Inger på Läkargruppen. Hon var vikarie för min ordinarie. 3600 något vägde min guldklimp, tre veckor gammal. Så han växer och mår bra. Det är så roligt att han börjar följa med så fint med det som händer runt honom.

Jag har en hemsida som jag skulle behöva få klar och en debatt som jag behöver få till några till deltagare till och annat jobbplock som pressar på. Jag trotsar världen genom att inte ladda min mobil. En form av civil olydnad!

Nu ska jag se om jag hinner fixa lite tvätt innan nästa vakenvända.

Kram, M

• MumsMaräng

Jag försöker hänga på imorgon. Det vore kul att se er!

• MumsMaräng

Tack för trevlig fikastund idag! Vad era barn är söta! Härligt!
    Jag ska försöka få till tidig läggning här idag, för morgondagen bjuder på läkarkoll på BVC och efter det måste jag försöka få till jobb någon timma eller tre. Hur nu det ska gå till?! :)
    Nu ned i tvättstugan en vända innan lilla videung vaknar.
    Kram, kram!
    M

• MumsMaräng

Jag hoppar fika i veckan. Hinner inte innan dop på lördag och lite jobb-jobb som jag försöker hinna också. HOppas på nästa vecka. Just nu är jag tröttare än jag varit sedan jag var tonåring, tror jag... Suck.

• MumsMaräng

Hej alla! Vad trevligt det låter som att ni hade på fikat!
    Mara: Er utlandsresa låter så lockande! Hoppas att ni får en härlig tid!
    Nihao: Krya på dig!
    Angeni: Puh! Vad ni jobbar med huset! Känns det OK nu då, att bo där? Hur går det med valpen och lapp-grannen?
    Vi har haft en intensiv och underbar helg med dop med femtio gäster och tretton barn.
    Solen sken och alla var glada (nästan) hela tiden. Rar präst, skönsjungande organist, Amazing Grace, Mauro Scoccos Du är aldrig ensam och Det gungar så fint. Så mycket kärlek och omsorg och glädje! Sedan mat och tårta och godsaker hemma hos oss och nattgäster och lunch idag för långväga gäster. Nu är det lite tomt och tyst.
    Hoppas att ni har haft en skön helg allihop!
    Kram, M

• MumsMaräng

ÅH! Vilka ljuvliga bilder! Jag skulle komma, men fick ta itu med logistik och grejer kring en anhörigs hälsa. Nästa gång hoppas jag!
    Hörrni, jag har funderat på om ni skulle vara intresserade av att vi flyttar över till Facebook och där reggar oss som grupp? Då kan vi ju vara låsta och behöver inte vara exponerade mot resten av världen på det sätt vi är här. Vad säger ni? Dessutom kan vi ha fotoalbum och så, vilket ju kan vara trevligt!
    Hur tänker ni?
    Kram, Mums

• MumsMaräng

God morgon Mammor! Det var länge sedan jag var inne och läste och känner att jag saknar er. Är det OK om jag kommer på måndag, Lady? Säg till om jag ska ta med något i så fall!
    Kram till er alla!
    M

• MumsMaräng

Jag skulle också behöva adressen igen!

• MumsMaräng

Tack snälla Lady för allt trevligt och gott hos dig!

• MumsMaräng

Hej! Kul att läsa lite vad ni skrivit! Det blir inte riktigt tid att vara inne här, märker jag. Lite för körigt med allt.

Ett stort och varmt tack till Skuggspel för att du gav mig Enfamilburken! Nu har vi kört ca hälften Enfamil och hälften bröstmjölk (den pumpar jag och ger sedan lika delar blandad Enfamil och bröstmjölk i samma flaska). Fungerar perfekt! Småkräk, men inga kaskadspyor. Nätterna fungerar mycket bättre och alla är glada och nöjda!

L fick sprutor i förrgår och mådde lite risigt efter dem. Fick Alvedonsupp på kvällen igår och förrgår. Tack och lov att man bor i ett land där det finns sådan lyx!

Nej, nu lite snabbstädning och hopp ikläderna, så får jag hit en väninna på lunch. Mysigt!

Kram och glad helg till er alla!

PS Har någon något boktips eller musiktips?

• MumsMaräng

Jo- en grej till! Jag fick MENS igår! Alltså, modell Stockholmsblodbad! Aaahhhh!!!! Jag hade helt glömt hur det är att ha mens! Men, men... Med Ipren och nässpray klarar man både förkylning och mens. Dessutom är det kul att veta att kroppen är på banan igen! (Banan som i racing, inte som vid fruktdisken!)Flört

• MumsMaräng

Hej alla Mammor! Åh, vad länge sedan det var jag träffade er känner jag! Jag har försökt läsa ikapp lite i tråden. Shia: Jag tänker på dig och din familj. Vad tråkigt att din Mamma inte mår bra. Jag hoppas verkligen att det ska vara en godartad knöl.

Ja, här hemma lever livet hej hopp. P har lunginflammation sedan en vecka med runt 40 grader konstant. Jag försöker styra upp fakturor och offerter och elände som förstås alla skulle ha tagits hand om IGÅR. I går kväll lyckades jag duscha P i alla fall. Närmare två meter man på dryga 100 kilo som knappt kan stå på benen är svår att manövrera intvålad! :D

Barnen alternerar mellan skola och aktiviteter och kompisar och bebisen och jag agerar sköterska/TAXI/kock/administration. Nätterna sitter ihop med dagarna och snart är L fyra månader! Jag var på uppföljning på Klara, vilket var jättebra. Jag ÄLSKAR Päivi på Klara!

Nu hoppas jag att jag kan komma och träffa er snart!
    Stor kram från Leons Mamma!

• MumsMaräng

Bezilia: Jag läste ditt nästsenaste inlägg ang vinkväll och trodde du syftade på DIG ang flaskan. Blev rätt kul! :D

Fredagskram till alla!

• MumsMaräng

Skuggspel: Underbar annons! Hoppas att ni får MYCKET pengar för bilen! :)

Lille Skrutten: VInkväll låter underbart, men jag har svårt att säga i förväg om jag kan eller inte. VI har ju också tre barn nu och sambon är SÅDÄR bra på att lägga alla tre. Jag håller det gärna öppet om det är OK med dig?

Jag kom just från Maxi där jag köpt gröt till lilleman! Det ska bli superspännande att testa! Vi har tjuvstartat emd både äppelmos (stod hela dagen i lördags och skar äpplen) och lite potatismos. Inte så kul, sa L. Men, men... På't igen!
    Glad

Svar på tråden bf-juni västerås