-
-
Hej Babes!
Jag ville bara säga trevlig helg, innan fredagen är över. Det brukar verka som att det är mindre aktivitet på vår tråd på helgerna- fast det kanske ändras nu när fler är lediga?
Ja, vill ni så kan vi vara här den 25/4- men jag tro vi får ta ett fikaknytis i så fall.
Kroppen pallar skapligt, men jag har himla svårt att säga nej till uppdrag och grejer som ska göras och känner att jag knappast har tid att sova just nu. Både på ett bra och dåligt sätt. Det är svårt att inte automatiskt säga, "Men det är lugnt, jag fixar det!" Igår fick jag försöka förklara för omgivningen (kvinnor) att det kanske inte är klokt att lita på att jag kan vara konferencier på en tvådagars konferens i mitten på maj.
Här hemma boar nog sonen mest av oss alla inför den nye lillebroderns ankomst. Han har klätt av sin björn Tedde dess kläder och lagt fram dem i babysittern, så att syskonet ska kunna få ha dem istället. För att jag ska förstå den nya bebisen övar han också på bebisspråk. "Det är svårare för vuxna att förstå," förklarar V,"för de har varit stora för länge."
Stor helgkram till er alla, och speciellt till Shia. Jag förstår att du har det tungt nu, och att det känns extra svårt att vara långt ifrån din familj.
Med kärlek från
Tant M -
Shia: Vad tråkigt att höra med din farfar. Jag är verkligen ledsen för din skull. Däremot tror jag inte att du behöver oroa dig för barnet. Det är skillnad på att vara ledsen och att få panikattacker eller något. Hela det "normala" känsloregistret är fullt tillåtet. Vem vet, kanske får du ett barn som blir extra bra på att känna in människor och är extra i kontakt med sig själv och sina egna känslor? *ler* Det verkar som att både livet och döden blir tydligare när man får barn. Hur sköra och hur starka vi är som människor. Hur lätt vi går sönder, fysiskt och psykiskt, men också vilken fantastisk förmåga vi har att läka och hjälpa och växa. Nu förlorade du din farfar, och ingen kommer att ersätta honom. Jag tror inte på det där pratatet om att man får någon annan i stället. Det är en tröst i att man kan leva sitt liv så att det blir så meningsfullt för människor att faktiskt ingen riktigt kommer att fylla det hål man lämnar. Det nya barnet kommer att fylla sin egen plats och älskas av dig med en alldeles egen, unik kärlek som bär ditt barns namn. Den kärleken, och den du är, kommer din farfar alltid att vara del av.
-
God morgon Vännerna! Hoppas att ni sovit gott?
Jag tog och masade mig upp för någon timma sedan. Bättre gå upp och få något gjort än ligga kvar och drömma stressdrömar, tänkte jag. Det är mycket sådant nu. Folk drunknar och det brinner och jag missar flighter.... Ja, ja. Det är ju inte alla som har mardrömmar som det går att vakna från, så man får vara tacksam över det.
Angående fikaknytis- ta med precis vad ni vill! Det är inte så noga. Vi dukar upp och plockar det vi gillar. Hade jag mer tid och ork skulle jag säga att jag fixar rubbet, men det känner jag inte att jag hinner.
I går skulle jag lämna V på kalas klockan ett, eftersom jag hade supermycket att skriva hemma innan idag, men så vägrade han vara ensam på kalaset och så fick jag vara kvar till halv fem. Väl hemma fungerade inte internet alls (hade massa research som alltså strandade) och så ska folk ha mat, och så kom dottern med sin andra mamma som var snacksugen och... Ja, så nu sitter jag här och försöker vara så effektiv det går. Och skriver till er... ;D
Nej, Ladies, det här duger inte! Stor måndagskram från mig till er alla,
Tant M -
Hej Tjejs! Jag inboxar adress till er i slutet av veckan, och tycker att 14 låter helt OK.
MumsM -
Hej alla! Då kör vi 13 på söndag, så skickar jag adress och tel till er alla under fre eller lör. Har i vanlig ordning en lätt hysterisk jobbvecka, kombinerad med mycket vaket på nätterna och det börjar märkas.
Trötta hälsningar,
M -
Skuggspel: Någon som kan ta hem tyg från många bra leverantörer är ju Ateljé Fåtöljen som ligger alldeles vid Bezilia, mittemot Falkenbergska Kvarnen, längs Skultunavägen. Runes färger kan också ta hem alla Sandbergs tyger, och de har ju mycket fint i sina barnkollektioner. Öbergs (Colorama) kan också ta hem Sandbergs och tillexempel Designers Guild, som även de har barnkollektioner som kan vara intressanta. Det är möjligt att de tar hem Mairo också.
Lycka till, och så ses vi på eftermiddagen!
Kram, M -
Äh, det var ju LADY OF B som undrade om tyg... Inte Skuggspel. Sorry!
-
Tack snälla alla som kom i går för den supertrevliga samvaron och för allt smarr vi fick käka! När man beklagar sig över män och muttrar om att man skulle vara gift med en kvinna i stället kommer jag hädanefter att hävda att man skulle bo i ett kvinnokollektiv i stället! Smarrig mat, trevligt prat...
(Nej då, ni karlar som eventuellt läser detta: Vi älskar er och ska ingenstans rulla den närmaste tiden. No worries! ;D)
Tja, då var det måndag. Hoppas det går bra för dig, HippY idag hos din BM. Du var så tapper i går som palllade att komma! Jättekul!
Jag ska till BM och i övrigt skrivjobb och kontorsjobb. Måste ligga på lite kunder om material om jag ska hinna avsluta projekt, inser jag.
Stor kram till er alla,
Tant Mums -
Tapeter... Mitt favoritämne! Vill ni inredningsporra så kan ni alltid gå in på www.maleributiken.se , som är adressen till Måleributiken i Alvik. Därifrån kan ni också beställa gratis tapetprover i rejäla bitar så att man kan få en känsla för hur ett mönster eller en färg fungerar i befintligt ljus.
Jag har också beställt en del tex Jane Churchill och Cole and Son till olika projekt på engelska Ebay www.ebay.co.uk
På Runes har de ibland enstaka rullar som folk inte hämtat ut, eller som blivit fel i beställning eller så, i en korg på golvet. Kan vara värt att titta.
MaraFara: Din kropp OCH Melvin verkar ju onekligen JÄTTEredo att avsluta den här graviditeten och gå över i Fas 2: Bessenus! Härligt!
Jag har superviktig presentation klockan 14.00 idag, så håll gärna tummarna för mig då. Den kan betyda att hösten blir bra ekonomiskt och arbetsmässigt, eller jäkligt tungrodd...
Stor kram till er alla,
Mme Meatball