• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

jag kan tyvärr inte fika på måndag kl 13. ska hämta Alfons på dagis kl 14 :(

idag känns ischiasen bättre! jag kan nästan gå normalsteg och har burit på Leah utan nå större problem när vi var och handlade. Ska på akupunktur igen på tisdag och längtar verkligen! dom här 2 veckorna har nog varit det jobbigaste på vääääldigt länge!

Imorgon ska vi hjälpa min mamma att flytta. Känns lite skumt men det har jag önskar mig i julklapp sen jag var typ 15 :) visst hon är min mamma men sååå skönt det ska bli att dom flyttar isär, enda nackdelen är väl att hon kommer närmare oss. Pappa bor kvar i huset i tillberga och mamma flyttar till bäcklby.

• Plogen

Hej tjejer!

Den här veckan har rusat förbi, nu har jag "bara" tre veckor kvar att jobba, kommer antaligen sluta den 21/5. Känns overkligt att sluta jobba, men samtidigt skönt, jag har ganska ofta svårt att koncentrera mig på jobbet, tankarna vandra liksom iväg...

Angeni: modigt att köpa hund nu! Mannen är som sagt sugen, men får besinna sig tills bebisen vuxit till sig!

Jag tar bort helgens datum från fikalistan, det blir nästa helg istället va?

Lördag 8/5

Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Plogen

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng
    Plogen

Kram på er allihop!

• Plogen

Förresten, idag kände jag nåt lustigt. Bebisen ligger med huvudet ner, och jag brukar bara känna sparkar på högra sidan av magen. Men idag kände jag en jättestor rörelse mitt på magen, och sen en spark på vänstra sidan! Den måste alltå ha vänt/vridit sig!

Nån som känt nåt liknande? Just nu vet jag inte åt vilket håll den ligger, men jag hoppas ju att huvudet fortfarande är neråt!!

Idag var mina svärföräldrar här, och svärmor sa att hon tror att det är en kille, utifrån formen på magen. Och jag är faktiskt benägen att tro henne. Till saken hör att när jag funderar på namn, som jag har börjat göra nu på sista tiden, så kommer det bara upp  killnamn!

Det här med att bedöma kön efter formen på magen, är det nån som har nån erfarenhet av att det stämmer eller inte?

• Bezilia

Jaha då är det dags för ytterligare en sömnlös natt... eller nästan iallafall eftersom jag varit vaken sedan 04.30 och gick och lade mig kl 01.20...

MAn kan ju hoppas att det är ett sätt att förbereda sig på när lillen kommit men just nu känns det rätt meningslöst att inte kunna somna om. Sen kommer jag ju iallafall ha ett barn att ta hand om!

Hoppas att ni andra sover bättre! Kram på er!

• Addisen

God morgon tjejer,

Jag hänger gärna med på fika på stan imorgon. Har ni bestämt kl 13 eller?
    Vilket café går vi till?

Kram

• skuggspel
    Hoppsan! Min pappa fyller år på lördag (varför får jag inte bort fettexten?Äh!) vilket jag helt glömt. Jag kan kanske komma förbi en kortkortkort stund men jag håller tummarna för att det blir sön istället- fikorna är det lätt roligaste på länge och att komma förbi en pyttestund känns triiiiiiiist! Jag stryker mig iallafall. Och barnvakten har åkt till sommarstugan så jag tror jag åker dit på mån så ni får fika utan mig då.

Lördag 8/5

Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    Plogen

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng
    Plogen
  • MumsMaräng

MaraFara: Jag ska till Björn Carlsson 13.00.

Om ni känner eller har barn och är och handlar på Willy's, så missa inte att de har otroligt fina barnböcker för 15kr, längst bak i butiken, bakom brödet. Moki cyklar jorden runt, till exempel. :D Barnböcker är annars ordentligt dyrt, så det är ett bra tillfälle att starta ett litet hemmabibliotek till era blivande prinsar och prinsessor.

• angeni

Mumsmaräng: Då kanske vi springer om varandra denna gången med. Ska på ultraljud kl 14. Men ska inte träffa Björn Carlsson som tur är

Jag har en väldigt obehaglig känsla. Ursäkta kanske lite äckligt:-P Men det är ju vanligt när man är gravid att alla saker inte är så mysiga:(
    Det känns som det rinner fostervatten eller bara väldigt vattning flytning. Läskigt! Har inget minne av att jag kände så när jag vänta första barnet. Man kan inte göra något åt det heller. Men det är mindre idag som tur är:)

Vovven är ganska snäll som tur är:) Jätteduktig att hålla sig. Händer inte många olyckor inne alls nu. Däremot så är han väldigt dålig på att göra något på promenader, har inte gått en gång alls hittills. Men han har sitt säkra område på vår tomt.

Blev jättearg imorse, vi var ute och gick och då satte vi oss vid en parkbänk och åt frukost i solen med bebis och hund:) Och då är det en annan hundägare som även satt där. Och han väntade på någon bekant som skulle komma med hans hunds kompis. En pitbull eller något sådant. Och den sprang fram till oss och lilla ludde. Vi tog upp honom i knät och sedan så fick hunden något annat tokryck så han flög upp på nästa parkbänk bakifrån och där satt två människor så mannen fick hunden i ryggen. Gud vad rädd han såg ut. Alltså hur kan man släppa sin hund sådär, jag tror verkligen den mannen var hundrädd. Skulle jag med vara eftersom att man inte vet något om hunden.
    Idioter finns det till allt.

Tack för tipset för böckerna Mumsmaräng Är det på Erikslund eller Hälla?

• Jolinsfaster

Lady: Vad kul att du också har tid! Vi har inte bestmt nåt ställe än. Jag föreslår att vi ses vid Bredbar kl 13 (ingången mot fontänen), och antingen kör vi där eller går vidare. Deras utemöbler är ju så himla mysiga. Har dock inte kollat om dom tagit ut dom än..?

• MumsMaräng

Ang BÖCKERNA: Förlåt, jag glömde skriva att det var på Willys på Hälla.

Svar på tråden bf-juni västerås