• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • happy73

Sitter på jobbet o har tråkigt. Sista passet. Går av i morgon sedan ledig,så skönt. Blev osams med en taxi chafför ikväll. Han var inte klok det slutade med att han sa förlåt för att han såg att jag var gravid. Jag var inte arg på honom för att jag var gravid utan att han bettede sig illa o höll på att köra på en av våra boende med taxi bilen.grrr

• skuggspel

Suck! Kan inte sova! Halsbrännan från helvetet och en jättemage som bara är i vägen..

Hoppas ni andra sover som stockar! Det här blir inte så kul när sonen vaknar tidigt imorgon, dessutom är han sjuk och inte helt kul att ha att göra med.

Jaja, det går över, bara TRE MÅNADER KVAR! Blä..

• happy73

Stackare. Det är jobigt när man inte får sova o vaknar trött. Hoppas att du kunde somna om o att sonen din tar sovmorgon idag.

• angeni

Jolinsfaster: Jag åkte hem andra dagen efter mitt snitt. Så fem dagar behöver man inte alls stanna. Det beror helt och hållet på hur man mår. De tvingar en upp ur sängen första dagen för att man ska komma igång. Det gjorde så in i helvete ont och det svartnade nästan för ögonen. Inför andra natten så drog de katetern och då var man ju tvungen att gå upp. Men jag kan lova känslan att vakna vid 5 och inse att man sovit sedan 9 och då är kissnödig istället för vid 1 kändes fantastisk! Jobbigt bara att ligga och vänta på dem innan de kom och hjälpte mig ur sängen men det gick bra.
    Första natten sov sambon kvar, andra natten fick jag ensamrum. Efter andra natten bestämde jag mig för att jag skulle inte vara kvar så jag åkte hem. Det var skönt! Mycket mer frihet hemma.

Jag kan inte hänga på fika kl 13 på måndag då jag ska på ultraljud kl 14. Tråkigt.

• skuggspel

Jag är så glad över Jon! Nu tog han Loke (som är kanonsnuvig, hes och jättepipig såklart) och åkte ut på äventyr för att jag ska kunna sova ett tag! På eget initiativ, sååå mycket värt!{#lang_emotions_smile}

ZZZzzzzzZZZZzzzz ZZZZZzzzzzZZZzzzz

• Bezilia

Skuggspel: Stackars dig som inte fått sova, som tröst kan jag säga att även jag har varit vaken halva natten. Låg och tittade på klockradion som, trots att jag trodde att jag somnat om, inte ändrat sig mer än 10 minuter...
    Vilken ängel Jon är!oppas att du kunde sova när de gått. Sjölv somnade jag om när sambon åkte på golftävling och sedan sov jag två timmar till!

Igår var jag och hälsade på en av tjejerna i vår föräldragrupp. Hon fick sin dotter sex veckor för tidigt! Nu vägde lilltjejen ca 2600 g och var så himla söt. Känns overkligt att en sån liten sötis bor i magen på en och snart kommer ut!

• happy73

Härligt med killar som fattar att man behöver vila o ta det lugnt nu när man är gravid. Hoppas att du kunde somna när de var på äventyr.

• MumsMaräng

Ang snitt och sjukhustid: Nej, det varierar ju förstås hur länge man blir kvar. Men jag är nästan 20 år äldre än Angeni, och det är andra snittet på samma ställe, så det tar självklart min kropp längre tid att återhämta sig. Vi får se. Jag tror kanske det är bättre att utgå från att det tar fem dagar, och bli glad om man kan ta sig hem tidigare, än att räkna med att man studsar hem pigg och glad efter två dagar. I mitt fall räknar jag kallt med fem dagar. Så får vi se. Men som sagt, det blir inte kul att vara ifrån de andra barnen den tiden. Nå- i-landsproblem. :)

Jag var ut till Stadsmissionens nya second hand idag, på Hälla (vid Brynolf Bagare). Tyckte inte jag hittade så mycket, men det trillade iväg ändå. Lite kläder till de stora barnen och något lite till Leon (en cool Dunnispyjamas med röda bilar, lite POPgrejer och så).

Vi skulle jobba nattskift med något som inte var fysiskt ansträngande, alla vi nattvakna!

Hoppas gårdagen var fin för alla, och att ni får det trevligt på måndag om ni ses och fikar!

M

• skuggspel

Jag vill jättegärna med och fika men jag måste säga som förra gången; om jag kan få barnvakt.

Svar på tråden bf-juni västerås