• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • happy73

Ni som ska ha snart måste ju skriva här så vi vet när ni åker in{#lang_emotions_laughing}.

• vikh
    Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    vikh(Sara)

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)
    vikh(Sara)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
  • Jolinsfaster

Hej på er alla!

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Anledningen är att vår bärbara dator fick öl på sig på inflyttningsfesten i lördags. Den mår inte så bra efter det.  Typ två bokstäver som funkar, men dock alla siffror. Nu är jag på jobbet en sväng så då får man passa på. Har varit "sjuk" tidigare i veckan. Så totalt helt omotiverad att jobba, men tänkte stå ut dom två sista dagarna nu. Sen blir det låååångledigt, tråkigt nog i arbetslöshetens tecken, men det behöver jag inte tänka på nu.

Känns som magen börjar växa rejält nu! Nästan så att man ser hur den växer. Läskigt och spännande på samma gång. Börjar bli dags att köpa nåt klädesplagg till så man klarar sig resten av tiden.

Är det nån som kollat om moderkakan fortfarande ligger i framvägg i runt vecka 32? Jag ska göra ett sånt ultraljud i nästa vecka. Nån som vet om det är vaginalt eller vanligt ultraljud? Har för mig att barnmorskan som gjorde rutinultraljudet sa vaginalt. Känns lite sådär, men det är väl bara att vänja sig vid att folk "gräver" i det området.

Shia: Vi köpte spjälsängen Gulliver på Ikea... och skötbordet som blev lite som en impulsgrej. Jag hade egentligen bara tänkt att vi skulle titta, men så fanns det inte så mycket alternativ än just det skötbordet, så då slog vi till. Lika bra när maken är på det humöret.

• Jolinsfaster
    Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    vikh(Sara)

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)
    vikh(Sara)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
  • MaraFara
    Jolinsfaster skrev 2010-04-29 07:58:17 följande:
    Hej på er alla!Nu var det ett tag sen jag skrev här. Anledningen är att vår bärbara dator fick öl på sig på inflyttningsfesten i lördags. Den mår inte så bra efter det.  Typ två bokstäver som funkar, men dock alla siffror. Nu är jag på jobbet en sväng så då får man passa på. Har varit "sjuk" tidigare i veckan. Så totalt helt omotiverad att jobba, men tänkte stå ut dom två sista dagarna nu. Sen blir det låååångledigt, tråkigt nog i arbetslöshetens tecken, men det behöver jag inte tänka på nu.Känns som magen börjar växa rejält nu! Nästan så att man ser hur den växer. Läskigt och spännande på samma gång. Börjar bli dags att köpa nåt klädesplagg till så man klarar sig resten av tiden. Är det nån som kollat om moderkakan fortfarande ligger i framvägg i runt vecka 32? Jag ska göra ett sånt ultraljud i nästa vecka. Nån som vet om det är vaginalt eller vanligt ultraljud? Har för mig att barnmorskan som gjorde rutinultraljudet sa vaginalt. Känns lite sådär, men det är väl bara att vänja sig vid att folk "gräver" i det området.Shia: Vi köpte spjälsängen Gulliver på Ikea... och skötbordet som blev lite som en impulsgrej. Jag hade egentligen bara tänkt att vi skulle titta, men så fanns det inte så mycket alternativ än just det skötbordet, så då slog vi till. Lika bra när maken är på det humöret.
    Koll i v 32 för att moderkakan ligger i framväggen? Nej, det har helt gått mig förbi, trots att jag har en moderkaka i framväggen.. Trodde inte det behövde kollas upp, däremot om moderkakan är väldigt lågt placerad, i närheten av utgången så att säga..
  • Nihao

Äääuuum... det här med moderkakan... är det nåt man ska ha koll på var den ligger? Jag har aldrig hört argumentet, inte hört nån BM prata om det eller sett nåt på ultraljudet? Brukar den ligga på nåt speciellt sätt, och om den inte gör det, vad är onormalt och vad spelar det för roll? *vimsig som vanligt*

Mumsmarängen, hur gick pressen?

Lägger en reservation för vår plats/hus, om vi får bygghjälp den helgen kan vi inte ha gäster. Jag vet i veckan och återkommer.
    Annars kan jag tipsa om betessläppet 9 maj. Tror det kan vara en kul upplevelse, framförallt om man har barn... Kolla här:
     http://www5.arla.se/Default____20453.aspx

Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    vikh(Sara)

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)
    vikh(Sara)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
  • MaraFara
    Nihao skrev 2010-04-29 09:16:42 följande:
    Äääuuum... det här med moderkakan... är det nåt man ska ha koll på var den ligger? Jag har aldrig hört argumentet, inte hört nån BM prata om det eller sett nåt på ultraljudet? Brukar den ligga på nåt speciellt sätt, och om den inte gör det, vad är onormalt och vad spelar det för roll? *vimsig som vanligt*Mumsmarängen, hur gick pressen?Lägger en reservation för vår plats/hus, om vi får bygghjälp den helgen kan vi inte ha gäster. Jag vet i veckan och återkommer.Annars kan jag tipsa om betessläppet 9 maj. Tror det kan vara en kul upplevelse, framförallt om man har barn... Kolla här: www5.arla.se/Default____20453.aspx Lördag 1/5Bezilia (Anna)Happy73vikh(Sara)Söndag 2/5Bezilia (Anna)Happy73Lady of Baqueta (Annika)vikh(Sara)Lördag 8/5Bezilia (Anna)Lady of Baqueta (Annika)HippYgirl ( Elin)MaraFara (Sara)Perni80 (Pernilla)vikh(Sara)Jolinsfaster (Ulrika)Nihao (Emma)Söndag 9/5Bezilia (Anna)Lady of Baqueta (Annika)HippYgirl (Elin)MaraFara (Sara)Perni80 (Pernilla)Jolinsfaster (Ulrika)Nihao (Emma)
    Med dom andra barnen har jag aldrig vetat vart min moderkaka varit placerad, och jag tror att så länge den ligger i bakväggen, vilket måste vara det vanligaste, så säger dom inget.. Till mig talade dom om att den låg högt upp i framväggen, eftersom det gör att sparkar osv känns senare, mer för att inte jag skulle oroa mig för att jag inte kände ngt.. Å ligger den för nära ingången så talar dom om det, eftersom man då får göra ett ultraljud senare för att se om den har flyttat på sig..

Men nu är jag glad att min moderkaka ligger som en stötdämpare i framväggen, men annars vet jag inte hur ont det skulle göra när Melvin bökade runt :)..
  • Jolinsfaster

Det var att den var lågt placerad jag menade. Min moderkaka var lågt placerad i framvägg. Fick en notering om detta på pappret jag fick på rutinultraljudet, och att jag skulle göra ett extra ultraljud i vecka 32. Skulle moderkakan ligga kvar finns det risk för kejsarsnitt, men att i dom flesta fall flyttar moderkakan på sig iom att livmodern växer och eftersom jag inte kan påverka det själv så behövde jag inte oroa mig.

• perni80
    Jolinsfaster: Min moderkaka ligger oxå i framvägg, men de sa inget om att jag skulle få göra ett till UL. Får du göra ett till för att din ligger lågt placerad?? Skönt att få gå och göra ett till UL.
  • Jolinsfaster

Perni80: Då måste det vara för att moderkakan ligger lågt som jag får göra ett extra ultraljud, för det verkar ju inte ni som "bara" har den i framvägg få göra. Jag har fattat det som att den ligger för själva utgången, och att det är därför man måste göra kejsarsnitt om den ligger kvar.

Det ska bli riktigt kul att få göra ett till ultraljud. Kan ju hoppas på att man råkar se om det är nåt mellan benen eller inte. Lite orolig dock att det ev är vaginalt, men det får gå.

Svar på tråden bf-juni västerås