• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • shia

angeni: tack för tipset, är det butiker som finns i centrala örebro så man kan åka tåg dit ,eller är det smartare att köra bil så man kan åka till något köpcenter? Håller tummarna för er att ni får sälja huset nu. Modigt av er att skaffa hund nu, men ni verkar få bra övning för vakna nätter i alla fall {#lang_emotions_smile}

• Bezilia

Hej på er!

Inatt har jag sovit ovanligt bra, var bara uppe en gång...  Tyvärr vaknade jaghuvudvärk men fick en tablett av sambon innan han åkte till jobbet. Efter det sov jag till 10!!! Skönt! Snart är det dags för dagens första hundpromenad.

Angeni: Hoppas att det går bra med valpen. Det låter inte helt enkelt att ta hand om en ettåring, en valp och en nyfödd bebis på gång... Själv har jag ju en femårig hund som helst sover till efter 10 på morgonen och väcker hon en tidigare så är det inte för att gå ut utan för att få mat :) Men trots extra jobb så är det ju supermysigt med valpar!

Lady B: Åh vad spännande! Tänk att det kan sätta igång när som helst nu! Själv är jag nog ganska förberädd på att gå över tiden... Den här graviditeten har ju varit som skolexempel så då jag väl följa statistiken och gå över tiden som förstföderska. Lika bra att försöka tänka så så kan man ju hoppas på en trevlig överraskning istället! :)

Sippan80: Välkommen till vår tråd!

Det verkar ju som om det är flest som kan fika nästa helg så det blir nog bäst. Tänkte att vi som är lediga på måndag kanske kan ses då för en fika på stan? Kanske kl 14. Vad tror ni? Gränden blev det sist, vilket fik ska vi testa nu? ;)

• MaraFara

Men hjälp.. Min Bm ringde precis och hon hade tagit upp mig på ronden eftersom min mage drog iväg 4 cm på 2 veckor.. Så på tisdag ska jag till spec-MVC för ett ultraljud..

• happy73

Hej!
    Vad det skriv  hehee. Roligt med lite förverkar. Om ni får jätte ont kan ni duscha varmt på magen, ta två alvedon om ni inte kan sova och andas igenom smärtan.

Ingen träff i morgon då?

• Bezilia

Marafara: Handlingskraftig barnmorska... Det är ju bra. Lycka till på Ultraljusdet!

Shia: Jag känner igen mig i det du skriver. Jag känns som ett nederlag att få ont och jag har svårt att vila. Har skrivit en lista på saker som behöver göras... städa klädkammare, gå igenom garderoben, deklarera, packa väska mm. Ganska bra att kunna bocka av för då känns det som om man gjort lite nytta trots att man har varit hemma och ändå tagit det i ganska lugnt tempo.  Tack detsamma för trevlig fika.

Är det någon som har bra tips på födelsedagspresent till en kille som fyller 7 år? Han gillar tydligen skateboards och fotboll. Alla tips är välkomna!

• angeni

Marafara: Jag tycker det är jättebra att de tar upp dig. Vi fick tjata oss till ett extra ultraljud förra gången då magen drog iväg något fruktansvärt i slutet. Jag blev väldigt orolig då att bebisen var stor. Som tur låg hon inom gränserna men jag har inte fått någon förklaring på varför magen var så stor förra gången. Ligger mellan den normala samt den övre denna gången med.
    Lycka till på ultraljudet!

Shia: Det finns tygaffär i stan men den bästa har flyttat ut på marieberg - calletex.
    Så då är bilen ett plus. Går annars att ta tåg och buss ut till marieberg men det är krångligare när man inte känner till området. Men visst hade du jobbat i örebro ett tag? Då kanske du hittar lite

Bezilia: Det är tufft men som tur är sambon på hemmaplan och jobbar i hallsta med trädgårdsarbete så jag har ju hjälp! Annars hade vi inte köpt hund nu. Men känns ändå skönt att hinna göra den rumsren innan nästa bebis kommer så man slipper det med 2 ungar som springer runt hemma. Då hinner man inte se valpen alls.

• HippYgirl

Shia: jo jag har konstant ont. spelar imgem roll om jag sitter, ligger, står, sover, äter, hehe! :) Man är verkligen fånge i sin egen kropp. men nu 'r det ju inte långt kavr. hoppas bara det släpper riktigt mycket efter förlossningen!

Annars är det fullt ös här! Alex är hemma och åker fram och tillbaka med släp. först till tippen med alla döda buskar han grävde upp i veckan och sen kom han hem med 70 st stenplattor a 14 kg som ska ligga i växthuset som kommer i början av nästa vecka. Nu är han till tippen igen och ska komma hem med jord och sand efter det. Jag och Leah har fixat sandlådan så sista lasset skulle bli sandlåde sand :) han har till kl 16 på sig för då ska släpet vara tillbaka plus att då kommer våra middags gäster också *ler* tur att man har altan och att vi ska grilla för städa det har jag då inte hunnit inne *ler*

någon som ska till brasan på bäckby ikväll?

• MumsMaräng

Bezilia: Jag frågade min sex och ett halvt-åring om vad som är bra presenter. Han sa: Pokemongrejer, Bakugan (är som kulor som blir en figur när man kastar dem på marken), Lego Starwars, Så gör Superhjältar (en bok), målvaktshandskar, Ben 10-grejer.

Kram och hoppas att du får en smärtfri helg!

• Jolinsfaster

Mums: Måste man stanna kvar på sjukhuset i fem dagar efter ett snitt? Tycker det låter länge, men det kanske behövs. Hoppas att du får datum för snitt redan på tisdag, så vet du vad som väntar. Finns det ingen chans att moderkakan flyttar sig nåt mer om den fortfarande ligger kvar?

Jag hakar gärna på och fikar/lunchar på måndag! Ska till BM kl 7 på morgonen och sen frissan kl 9, så jag är ändå på stan. Jag skulle föredra kl 13, om det passar er andra. Vilka är på?

Idag har jag jobbat sista dagen för lång tid fram över. Kanske inte världens roligaste sätt att göra det på, men nu ska jag bara njuta av min lediga tid så mycket som jag bara kan. Fick en blomma av personalen, nästan så att jag började gråta. Värst vad blödig man ska vara!

Nu ska jag se till att piffa till mig lite och åka iväg till Kolbäck för att se brasa och svärfar spela klarinett i musikkåren. Ha en trevlig valborg allihopa!

• happy73
    jolinsfaster jag kan häng på på måndag. Ska vi bestämma tid o plats? Jag inboxar dig mitt mobilnr
Svar på tråden bf-juni västerås