• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MumsMaräng

Tapeter... Mitt favoritämne! Vill ni inredningsporra så kan ni alltid gå in på www.maleributiken.se , som är adressen till Måleributiken i Alvik. Därifrån kan ni också beställa gratis tapetprover i rejäla bitar så att man kan få en känsla för hur ett mönster eller en färg fungerar i befintligt ljus.

Jag har också beställt en del tex Jane Churchill och Cole and Son till olika projekt på engelska Ebay www.ebay.co.uk

På Runes har de ibland enstaka rullar som folk inte hämtat ut, eller som blivit fel i beställning eller så, i en korg på golvet. Kan vara värt att titta.

MaraFara: Din kropp OCH Melvin verkar ju onekligen JÄTTEredo att avsluta den här graviditeten och gå över i Fas 2: Bessenus! Härligt!

Jag har superviktig presentation klockan 14.00 idag, så håll gärna tummarna för mig då. Den kan betyda att hösten blir bra ekonomiskt och arbetsmässigt, eller jäkligt tungrodd...

Stor kram till er alla,
    Mme Meatball

• happy73
    mumsmaräng Tack för länkarna. Då kanske du har några roliga förslag till vårat sovrum. Vi kommer ha alla väggar vita utom en fondvägg vid huvudväggen elller vad man säger. Golvet kommer också vara heltäckande vitt. Tapen vill jag ska vara lite romantisk, luftig.
  • Bezilia

Godmorgon på er allihopa!

HappY: Vad skönt att det var bra värden hos Spec och hoppas att akupunkturen gör lite skillnad nästa gång!

Själv har även jag ont av ischias men det är i omgångar. Kombinationer av soliga hundpromenader och promenader ner på stan gör inte saken så mycket bättre men samtidigt så är det ju skönt att ha en del att göra när man är ledig! Idag blir det dock lite lugnare med promenaderna. Tänkte passa på att deklarera istället.... Tråkigt!

Marafara: Har du kännt av mer av sammandragningarna/förvärkar? Vad spännande att det är så nära för flera nu!

När ses vi nästa gång?
    Nihao: det vore ju trevligt att se hur ni har det. Ska vi ta det nästa fika eller vänta till gången efter det? Vi vill ju inte tränga oss på mitt i allt byggande! Vi kanske kan ha en fika emellan... vad tror ni om följande datum? Jag börjar en ny lista!

Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)

• happy73
    Lördag 1/5
    Bezilia (Anna),Happy73
    Söndag 2/5
    Bezilia (Anna),Happy73
    Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)

Från och med 1 maj är jag hemma om dagarna så vill ni som är hemma då träffas ta en promenad eller något så får ni mer en gärna höra av er.
  • Addisen

Hej tjejer!

Måste erkänna att familjeliv har blivit lite av en drog här på slutet, speciellt nu när jag bara jobbar halvdagar och inte har så himla mycket att göra på jobbet. Då blir det lätt att man hamnar här {#lang_emotions_wink}

Tack för tipsen om tyger förresten, har kollat runt lite till men jakten går vidare...hittade ett jättefint som jag blev lite kär i men meterpriset va hutlöst, 479 kr/m.

Gud va kul med fika igen! Jag skriver upp mig med reservation om att Frank kanske kommit eller är påväg{#lang_emotions_laughing} Idag passerar jag 95% av graviditeten och imorgon entrar jag v. 39. Mycket trevligt!

Och från och med nästa vecka kommer jag oxå bara gå hemma och vänta så jag är öppen för att hitta på saker.

Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)

• HippYgirl

ja jag säger som Annika, jag skriver upp mig på fika men med reservation om att krabaten vill komma :)

Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)

• MaraFara
    Elin, vadå om den vill komma.. Den ska ju komma den 9onde, sa du ju i söndags :)..

Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
  • HippYgirl
    mara: jo det är sant! Alltså kan jag komma på lördagen iaf *ler* eller så kan jag ju komma på fikat och sen åka till förlossningen efter på söndagen :)

Men man blir ju knäpp i huvudet, just nu inbillar jag mig att jag har värkar hela tiden :/
    och inget kan hjälpa att skynda på innan vattnet gått eller värkarna kommer igång :( men när det gör det då ska det sexas och springas i trappor! :)
  • perni80
    Hej tjejer!
    Tänk, nu börjar det verkligen att närma sig för många! Spännande!!! Är det nån mer än MaraFara som har kännt av förvärkar??

Jag var hos BM idag. Allt ser bra ut. Bäbisen är nästan helt fixerad, lite ruckbar tycket hon. Så det känns ju skönt iaf.

Om ni hittar på nåt trevligt en måndag så är jag gärna med. Är nämligen ledig då.
    Ha en toppendag alla go tjejer. Lycka till Mums med presentationen idag! Det kommer ju gå galant!

Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
  • HippYgirl

ja jag är hemma alla dagar om det är någon som vill leka, dock har jag tider att passa, må-on då jag lämnar Alfons kl 9 och hämtar honom kl 14.

Svar på tråden bf-juni västerås