• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • skuggspel
    Jolinsfaster skrev 2010-04-29 07:58:17 följande:
    Hej på er alla! Nu var det ett tag sen jag skrev här. Anledningen är att vår bärbara dator fick öl på sig på inflyttningsfesten i lördags. Den mår inte så bra efter det.  Typ två bokstäver som funkar, men dock alla siffror. Nu är jag på jobbet en sväng så då får man passa på. Har varit "sjuk" tidigare i veckan. Så totalt helt omotiverad att jobba, men tänkte stå ut dom två sista dagarna nu. Sen blir det låååångledigt, tråkigt nog i arbetslöshetens tecken, men det behöver jag inte tänka på nu. Känns som magen börjar växa rejält nu! Nästan så att man ser hur den växer. Läskigt och spännande på samma gång. Börjar bli dags att köpa nåt klädesplagg till så man klarar sig resten av tiden. Är det nån som kollat om moderkakan fortfarande ligger i framvägg i runt vecka 32? Jag ska göra ett sånt ultraljud i nästa vecka. Nån som vet om det är vaginalt eller vanligt ultraljud? Har för mig att barnmorskan som gjorde rutinultraljudet sa vaginalt. Känns lite sådär, men det är väl bara att vänja sig vid att folk "gräver" i det området. Shia: Vi köpte spjälsängen Gulliver på Ikea... och skötbordet som blev lite som en impulsgrej. Jag hade egentligen bara tänkt att vi skulle titta, men så fanns det inte så mycket alternativ än just det skötbordet, så då slog vi till. Lika bra när maken är på det humöret.
    Moderkakan ser de vid ett vanligt ultraljud, alltså inte vaginalt. De har kollat på mig för att försöka se om det är en eller flera.

Nihao: Är det inget problem med den så är det inget man behöver ha koll på.

Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    vikh(Sara)
    skuggspel (sanna)

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)
    vikh(Sara)
    Skuggspel(sanna)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)

Jag tänket försöka ta med en helhärlig tjej nästa gång, hon är lite efter{#lang_emotions_smile} (bf september) men jag hoppas det är ok ändå.
  • MumsMaräng
    Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    vikh(Sara)
    skuggspel (sanna)

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)
    vikh(Sara)
    Skuggspel(sanna)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng

Jolins faster: Jag ska in på Spec mödravården för UL på tisdag, för min moderkaka ligger för livmodersmunnen. Om den gör det på tisdag också, vilket är troligt, så bokas ett kejsarsnitt. Jag hoppas ju på att de kan boka in det till ett visst datum redan på tisdag.

Jag såg hos BM att det fortfarande var förbud för besökare under 15 på BB. Trist. Det känns VÄLDIGT öststaterna på 80-talet när man står där i trapphuset och försöker att inte  vara i vägen för hissen och träffar sina anhöriga. Inte så himla kul.

I övrigt kan jag rapportera att jag börjat tvätta barnkläder som legat i kartonger i en himla massa år. Det gäller att börja boa lite för att ställa in sig mentalt, känner jag. Annars rusar det bara på med jobb och uppdrag och grejer.

Gårdagens presentation av nya företaget gick bra, men jag fick sådan jäkla KRAMP i vaderna när jag stod där framme framför en massa folk,  så jag hade fullt sjå (stavas det så?) att hålla mig allvarlig! I övrigt är graviditet lite som att ha en söt hund. Det är himla bra för att inleda samtal med främlingar. Jag menar nu att DE initierar samtalen, inte att jag går runt och säger "Har ni sett en sådan köttbulle?!"

Så var det Valborg igen då. Vi ska till goda vänner på tacokväll (fasiken! Jag skulle ha köpt hem mer alkoholfri Carlsberg!). Annars är Anundshögs valkorgsfirande verkligen att rekommendera. Vikingar kommer i fackeltåg mellan högarna och tänder bålet. Väldigt tjusigt!

Jag tittade in på Change när jag var på stan igår, men ingen Shia. Vi funderade över hur det gått med din bil, när vi var hos mig i söndags.

Stor kram till er alla, och ha en fin dag och kväll i morgon!
    Eder, Dame Merengue
  • Sippan80

Hej hej! Tänkte höra om man får vara med här kanske? Har bf 1 juli, men hoppas på liiite tidigare!

• happy73
    Mumsmaräng. Jag måste nog säga att jag tycker det är jätte skönt att de inte kan komma upp massa besök till BB. Jag menar att man får ju åka hem ganska tidigt så varför inte vänta en eller två dagar tills man kommmer hem. Delar man rum med någon så vill inte jag ha massa spring av människor som jag inte känner plus att alla hormoner gör att man kan få spel om man inte fått sovit under natten o då kanske det kommer en familj släkt upp som kanske stör. Nä att få lite lugnt omkring sig de första dygnet tror jag passar mig bäst.

Om ni inte har så mycket för er så kan jag säga att vallbymuseum har fått massa barn eller djuren har fått massa smått, så ta en tripp dit om ni vill.
  • MumsMaräng

Happy: Jag förstår din synpunkt. För mig som ska göra snitt och har två andra barn är det LÄNGE att inte se dem (minst fem dagar), och för dem att vara utan mig. SÅ det blir väl trapphushäng då. Man kan ju också tänka sig att besök sker i gemensamma utrymmen, och då ska det väl inte störa den man delar rum med?

Vallby låter mysigt! Hoppas det blir fint väder till helgen!

Hej hopp!
    M

• MaraFara
    MumsMaräng skrev 2010-04-29 20:34:04 följande:
    Lördag 1/5Bezilia (Anna)Happy73vikh(Sara)skuggspel (sanna)Söndag 2/5Bezilia (Anna)Happy73Lady of Baqueta (Annika)vikh(Sara)Skuggspel(sanna)Lördag 8/5Bezilia (Anna)Lady of Baqueta (Annika)HippYgirl ( Elin)MaraFara (Sara)Perni80 (Pernilla)vikh(Sara)Jolinsfaster (Ulrika)Nihao (Emma)skuggspel(sanna)Söndag 9/5Bezilia (Anna)Lady of Baqueta (Annika)HippYgirl (Elin)MaraFara (Sara)Perni80 (Pernilla)Jolinsfaster (Ulrika)Nihao (Emma)skuggspel(sanna)MumsmarängJolins faster: Jag ska in på Spec mödravården för UL på tisdag, för min moderkaka ligger för livmodersmunnen. Om den gör det på tisdag också, vilket är troligt, så bokas ett kejsarsnitt. Jag hoppas ju på att de kan boka in det till ett visst datum redan på tisdag.Jag såg hos BM att det fortfarande var förbud för besökare under 15 på BB. Trist. Det känns VÄLDIGT öststaterna på 80-talet när man står där i trapphuset och försöker att inte  vara i vägen för hissen och träffar sina anhöriga. Inte så himla kul. I övrigt kan jag rapportera att jag börjat tvätta barnkläder som legat i kartonger i en himla massa år. Det gäller att börja boa lite för att ställa in sig mentalt, känner jag. Annars rusar det bara på med jobb och uppdrag och grejer. Gårdagens presentation av nya företaget gick bra, men jag fick sådan jäkla KRAMP i vaderna när jag stod där framme framför en massa folk,  så jag hade fullt sjå (stavas det så?) att hålla mig allvarlig! I övrigt är graviditet lite som att ha en söt hund. Det är himla bra för att inleda samtal med främlingar. Jag menar nu att DE initierar samtalen, inte att jag går runt och säger "Har ni sett en sådan köttbulle?!"Så var det Valborg igen då. Vi ska till goda vänner på tacokväll (fasiken! Jag skulle ha köpt hem mer alkoholfri Carlsberg!). Annars är Anundshögs valkorgsfirande verkligen att rekommendera. Vikingar kommer i fackeltåg mellan högarna och tänder bålet. Väldigt tjusigt!Jag tittade in på Change när jag var på stan igår, men ingen Shia. Vi funderade över hur det gått med din bil, när vi var hos mig i söndags.Stor kram till er alla, och ha en fin dag och kväll i morgon!Eder, Dame Merengue
    Nu har ju jag planer på att åka hem redan efter 6 timmar, men om jag måste vara kvar av ngn anledning så tycker jag att det är jättetråkigt att mina andra barn inte får komma upp å hälsa på, som dom i vanliga fall får när det inte är RS-virussäsong.. Övrig släkt skiter jag totalt i, dom får komma hem till mig.. Men just mina barn, dom vill jag ha på plats så att dom får träffa sitt syskon så fort det bara går..
  • Addisen

God morgon tjejer,

Sippan80
    Klart du får hänga på vår tråd! Välkommen! Vi håller på att boka in en ny fika, anmäl dig gärna om du vill snacka bebisar i några timmar {#lang_emotions_wink}

Ser att ni diskuterar RS-viruset och eftersom varken jag eller sambon har någon familj i närheten så lider inte vi så av det men jag förstår verkligen er som har barn som så gärna vill se sitt syskon. Skittrist...men samtidigt så kan det vara skönt för de små att inte utsättas för någon onödig risk.

Shit, inatt kändes det som att han va på väg, har haft lite förvärkar av och till hela veckan men inatt tryckte han så mycket neråt att när jag gick på toa så kändes det som (ursäkta ordvalet) min pussy skulle ramla ner i toaletten. Ville nästa grina...
    Men idag känns allt bra igen...
    Idag är sista dagen på jobbet och det känns så himla skönt! Hade inte pallat en enda dag till här, så idag vid lunch är allt över! No more work this year!

Ha en bra dag tjejer!

• angeni

Goddagens tjejer. Var ett tag sedan jag skrev nu. Har haft fullt upp hela veckan. Har inte haft tid alls att sitta här vid datorn förrän  idag. Och shit det är ju redan fredag...

Valborg idag. Förra året hade jag ett mål! Jag skulle inte fira valborg på sjukhuset. Och jag fick som jag ville. För ett år sedan åkte vi hem från BB med vår lilla Lina.

Och i onsdags fyllde vår lilltjej ett år! Kan inte fatta att tiden bara har sprungit iväg. Vart tog detta året vägen? Det kan man fråga sig...

Torsdag igår och då var det visning på huset, 3 anmälda så nu håller vi tummara och går som på nålar att mäklaren ska ringa och berätta hur det gick.

Sedan som dessa impulsmänniskor vi är så i måndags satte vi oss i bilen och åkte 30 mil tur och retur till gävle och köpte en liten Ludde.
    Det är udda att en hund kan få ett namn på någon timme men bebis i magen har varit namnlös i 7 veckor:-P
    Det blev en liten shetland sheepdog. Som nu är 11 veckor tror jag. Vi håller på att träna rumsrenhet för fullt, och det är faktiskt ganska skönt att redan inse att man måste gå upp om nätterna med bebis. Nu är det 2 gånger per natt vi är ute och rastar vovve. Vi passar på när jag vaknar och är kissnödig för då vaknar ändå vovven. Och inatt gick varje promenad på 5 minuter.
    Dock förra natten tog det väldigt mycket längre tid... Så man är väldigt seg.

Ja vi har fullt upp som sagt. När ska man hinna ta hand om sig själv?

Dagarna är fyllda med krattande av löv vid sambons fars kontorsbyggnad, 15000 kvm tomt. Blä! Men gör detta att bebis kommer någon veckan innan är det perfekt

Moderkaka i framvägg hade jag förra gången, detta är ingen fara. Men det är om den är lågt placerad som det kan bli problem vid en förlossning. Därför får ni kolla upp det ni som har det.

Ultraljud på måndag kl 14. För att kolla njurar, känns lite meningslöst då vi redan sett att det inte är någon fara men det är rutin. Blir väl 6 ultraljuder denna gången tror jag.

Fika. Svårt att säga när man ska ha tid med det. Men någon dag skulle väl fungera.
    Tyvärr ingen av dessa då vi imorgon ska jobba pga ledig dag i veckan för visningens skull.
    Helgen efter är det vår gratis hotellnatt i örebro vi fick på Barnens hus. Men håller tummarna att något bättre datum kommer längre fram

Ha en jättetrevlig valborg alla nu!

Lördag 1/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    vikh(Sara)
    skuggspel (sanna)

Söndag 2/5
    Bezilia (Anna)
    Happy73
    Lady of Baqueta (Annika)
    vikh(Sara)
    Skuggspel(sanna)

Lördag 8/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl ( Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    vikh(Sara)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)

Söndag 9/5
    Bezilia (Anna)
    Lady of Baqueta (Annika)
    HippYgirl (Elin)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla)
    Jolinsfaster (Ulrika)
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng

• shia

God dag mina damer !

Hur går det för er som har fått ichias (eller hur det nu stavas), särskilt för dig Happygirl. Känner du av det hela tiden nu också? Själv har jag fått en släng av värk i muskelfästet i ryggen. Låg hela dagen igår och är även hemma från jobbet idag. Jag tycker att det känns som ett personligt nederlag att få så här ont, hela graviditeten har gått så bra och så ska man bli fånge i sin egen kropp när det är så lite tid kvar. Har lite svårt att acceptera att man ska känna sig som en 90-åring i kroppen,min man får tjata tjata tjata att jag ska ligga ned och vila.

Lady B: det är så spännade att det börjar närma sig för dig och att du börjar få ordentliga förkänningar. såg på FB att det har börjat komma gissningar på datum, jag får inte vara sämre så jag måste också gissa på ett datum: 18 Maj är min gissning :) måste ju också tacka för i tisdags , det var mycket trevligt och tack för skjutsen hem! 

Har också börjat en jakt på gardintyg (fast inte till barnrummet för något sådant har vi inte ) till vardagsrummet och köket. Min mor kom på besök från umeå i onsdags och hon är expert på gardiner så jag kände att jag skulle ta tillfället i akt att dra med henne på stan för lite konsultation. Vi tittade på tyger överallt , tror vi höll på i 3-4 timmar och vi hittade INGENTING! Det är ju pinsamt att det finns så lite utbud i västerås, i umeå finns det i allafall minst 5-6 tygaffärer mer än vad det finns här i västerås. Jag tror nästan att jag måste öppna en tyg affär här i stan, ska passa på att sälja mammakläder där också för det finns inte heller här :)

Sippan80: du är varmt välkommen att hänga på, ju fler dessto roligare :)

Mums Maräng: vad härligt att presentationen gick så bra ! och angående min bil så går det mindre bra. Det blir nog jag och mini Brännström som får cruisa omkring i den i sommar och så får jag lämna maken hemma!

Jolinsfaster: Vad roligt att få gå på ett extra UL och få se på lilla bebben, blir lite avis. Hoppas dock att  moderkakan har flyttat på sig så allt är som det ska vara :)

• angeni

shia och alla andra som letar tyger: jag rekommederar ett besök till Örebro annars. Där finns det en del tygaffärer Jag har inte heller hittat något i Västerås utan letat i Eskilstuna samt Örebro.

Svar på tråden bf-juni västerås