• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Plogen

Nån som har varit på informationen på förlossningen? Den där man får se ett bildspel om förlossningen, istället för besök? Jag funderar på att gå imorgon men jag kommer inte ihåg varken tid eller plats, och jag har inte lyckats hitta nån info på nätet om det heller.

Kommer nån av er möjligtvis ihåg tid och plats? Jag har för mig att det var halv sex eller sex, men var?

Mums: förstår att det känns lite surt, att få det framflyttat på "obestämd tid", när du var inställd på att få ett datum! Själv blir jag mer och mer inställd på att få vänta till midsommar, allt före det räknar jag som bonus!

• Nihao

Hallå alla brudar. Hoppas ni mår bra. Blir lite trångt här på söndag, men klarade vi av att ha 16 pers här i påskas så ska vi nog kunna klämma in 10 runda kvinnor också. :) Härliga bakverk ni skriver upp, blir alldeles till mig i salivproduktionen, jammi jammi.

Marängen: Men fy o blä, det kändes lite kul att stoppa in egna svordomar i ditt inlägg, för jag kan bara tänka hur jag skulle må i din sits. När jag var i slutet (alltså bara i v 35-36) med tvillingarna kändes varje timme som en vecka, varje dag som en månad och Plogen; jag fick ligga 3 timmar med bene högt för varje timme jag var uppe o knatade. Tur att jag blev igångsatt, för alla komplikationer kom på typ en vecka... Hoppas det sätter igång naturligt, Marängen, snaaaart!

Mara: Gha, uppåt 5 kg, hoppas verkligen du får komma igång tidigare! Men det är ju, trots krämpor, skönt att veta att han mår bra och se honom lite då o då. Jag gissar på att Melvin kommer... 22 maj. Och att han väger.... 3400g :)

Jolin: gu vad härligt att bara skämma bort sig lite, jag måste också dra till frissan o bli snygg känner jag. Bra inspiration!

Perni: Håll tyst.{#lang_emotions_laughing} Så. Jäkla. Avis.

• MaraFara
    Nihao skrev 2010-05-04 20:52:01 följande:
    Hallå alla brudar. Hoppas ni mår bra. Blir lite trångt här på söndag, men klarade vi av att ha 16 pers här i påskas så ska vi nog kunna klämma in 10 runda kvinnor också. :) Härliga bakverk ni skriver upp, blir alldeles till mig i salivproduktionen, jammi jammi.Marängen: Men fy o blä, det kändes lite kul att stoppa in egna svordomar i ditt inlägg, för jag kan bara tänka hur jag skulle må i din sits. När jag var i slutet (alltså bara i v 35-36) med tvillingarna kändes varje timme som en vecka, varje dag som en månad och Plogen; jag fick ligga 3 timmar med bene högt för varje timme jag var uppe o knatade. Tur att jag blev igångsatt, för alla komplikationer kom på typ en vecka... Hoppas det sätter igång naturligt, Marängen, snaaaart!Mara: Gha, uppåt 5 kg, hoppas verkligen du får komma igång tidigare! Men det är ju, trots krämpor, skönt att veta att han mår bra och se honom lite då o då. Jag gissar på att Melvin kommer... 22 maj. Och att han väger.... 3400g :)Jolin: gu vad härligt att bara skämma bort sig lite, jag måste också dra till frissan o bli snygg känner jag. Bra inspiration! Perni: Håll tyst. Så. Jäkla. Avis.
    Men absolut Nihao.. Jag hoppas verkligen att din gissning stämmer :)..
  • Nihao
    Plogen: "När två blir tre", bildspelspresentation av Förlossningen, BB avd 86-87, Samvårdsavd 69.
    Gamla vårdskolans aula, ing 21. Onsdagar jämna veckor 18-20.
  • Plogen
    Nihao skrev 2010-05-04 20:55:04 följande:
    Plogen: "När två blir tre", bildspelspresentation av Förlossningen, BB avd 86-87, Samvårdsavd 69. Gamla vårdskolans aula, ing 21. Onsdagar jämna veckor 18-20.
    Tusen tack Nihao! Det är verkligen suveränt med denna tråd, på alla sätt och vis!
  • Addisen

God morgon tjejer,

Här har ni en som är inne i den längsta latensfasen i världs historien (så känns det iaf).
    Började få värkar natten till tisdag kl 1 och ringde till förlossningen vid 6 och åkte in vid 7. Värkarna blev mätta och såg bra ut men jag va bara öppen 3 cm så jag blev hemskickad igen. Var hemma i ca 2 timmar sen stod jag inte ut mer.
    Åkte in och mätes och då låg jag på 4 cm.
    Och helt plötsligt blev det längre och längre mellan mina värkar och regelbundheten så gott som försvann. Så vid kl 15.15 så blev vi hemskickade en andra gång...suck...
    Väl hemma tog vi det lungt och jag sov lite och duschade sen började vi klocka värkarna igen och då fick jag jätte regelbunda fina värkar så vi ringde in till förlossningen igen och de sa att vi fick komma in om vi ville.
    Så vi åkte in och det va ju bara en stor besvikelse, värkarna blev direkt glesare och jag va fortfarande bara öppen 4 JÄVLA cm. Vid det här laget va jag helt slut och vill inte alls födda barn längre, tårar sprutade och barnmorskan beslutade att det bästa för mig va att åka hem med en sovdos och försöka på nytt på onsdagen istället. Efter vi lämnade förlossningen grät jag vi varje värk för jag orkade inte fokusera på andningen längre. Väl hemma tog jag pillrena illa kvickt och till slut lyckades jag somna.

Så nu sitter jag här och väntar på att värkarna ska dra igång igen för idag ska jag ha ut min lilla Frank!!! Känner mig alldeles groggy efter sovdosen men gud va skönt det va när den började ha effekt.

Jag har ju några av er på Facebook och jag skulle uppskatta om ni inte nämner något av detta där, jag vill inte att alla ska veta att jag är mitt i födandet. Tack tack.

Kände bara att jag va tvungen att ventilera min frustration över att min fölossning blivit så långdragen...

Hoppas ni andra får en bra dag!

• MumsMaräng

Lady of B:Stor kram till dig! Jag hoppas och tror att F kommer idag! Heja Frank! Heja Frank! Och HEJA dig, A! Snart är det över och du får ta hem Frank till hans underbara barnrum! Kram, Vännen! Du klarade capoeiran! Du klarar det här!

• Plogen

Gud så spännande! Jättestort lycka till Lady B! Brukar det inte vara så att dom första centimeterna tar längst tid? Idag kommer han säkert ut! Jag tänker på dig idag! Många kramar!

• Nihao

Ja Heja heja dig och Frank!! Bit ihop bara, snart träffas ni öga mog öga och då är det heeeelt andra tårar som kommer få dig att glömma allt ont. :)

LYCKA TILL!!!!

• MaraFara

Lady B, nu är det faktiskt inte långt kvar tills han kommer.. Förstår din frustration, men nu är det ju jättenära.. Kram..

Svar på tråden bf-juni västerås