• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • vikh

Grattis Lady B till sonen,kul och hoppas allt har gått bra.
    Synd att jag inte kan komma på söndag och va med på träffen.
    Få se vem som kommer på tur nästa födelse,jag är beräknad till den 28 maj,jag vet att Bezilia är före mig spännande om man får före eller går över tiden.
    Ha en trevlig helg alla och ha det trevligt på söndag kram:vikh(Sara).{#lang_emotions_sunny}

• MaraFara

Igår hade jag som vanligt sammandragningar, men mot kvällen så kom dom tätare och vissa gjorde tom ont.. Speciellt dom sista, och då fick jag en uppenbarelse.. Ja just ja, det var så här det kändes när det startade.. Jag känner av mina tidiga värkar i ryggen, och igår så drog det ordentligt i korsryggen, värkte och kändes som att ngn stod med en stenkross och malde sönder ryggslutet.. Och vad hände sen? Ingenting mer.. :)

• shia

Tjiho! Har fått sova gott heeeela natten, äntligen  !

MaraFara: vad jobbigt med så mycket sammandragningar, hoppas att det känns lite bättre idag.

• perni80

Hej tjejer!
    Shia: vad skönt att du fick sova ordentligt inatt!
    MaraFara: Hur är det med dina sammandragningar. Tror du att Melvin är på g??
    Mums: Hur är det med dig, kan du sova bättre nu? 

Tyvärr, så kommer jag inte imorron {#lang_emotions_cry} är ganska förkyld och vill inte smitta nån av er. Speciellt inte om Sam? eller Frank kommer. Åhh, jag som hade sett så mycket fram emot att träffa er!  Nästa vecka har iag iaf kortvecka. Jobbar mån-ons, så om någon vill ses på torsdag eller fredag på en fika på stan så vore det jätte kul!!!

Ni får ha det toppen mysigt imorron. Önskar att jag oxå kunde vara med, men som sagt så vill jag inte riskera att ni oxå ska bli sjuka. Jag har ändå varit hemma från jobbet hela veckan och tänkte att jag skulle hinna bli bättre tills imorgon.

Nu har jag endast 5 arbetsdagar kvar!! Jehoooooooooooo.

• Addisen

Hej alla pregon,

Mjölkkossan här... "aka" Pamela Anderson!
    Shit va tuttarna har vuxit, helt sanslöst...men just nu är de väldigt svullna och stenhårda som förhoppningsvis försvinner snart...

Allt är bara bra med familjen Mikaelsson/Adielsson. Vi njuter av varje sekund med Frank och kan inte fatta att vi fått en sån välskapt underbar son. Vi kom iaf hem från BB igår efter 2 nätter där, och första natten hemma var fylld av hjärtklappning, ömma bröstvårtor och mycket mys. Härtklappningen var alltså jag och Daniel för Frank fick svårt att andas vid några tillfällen och som tur va så hade vi besök av vår vännina som är sjuksköteska och ska utbilda sig till barnmorska som snabbt ryckte tag i honom och visade va vi skulle göra, det tog många timmar för Daniel att varva ner efter det...stackarn...

Idag har vi varit på återbesök och barnmorskan sa att allt såg fint ut! Fick även lite hjälp med amningen för just nu funkar bara 1 bröst så den vårtan är så öm nu. Fick låna hem en pump oxå så ikväll ska här lättas på trycket {#lang_emotions_wink}

Ang. fikan imorgon. Tack för inbjudan Emma! Såhär känner jag just nu...mitt snitt gör himla ont och jag är grymt beroende av Daniel just nu så vi kommer nog komma förbi en sväng båda två imorgon och bara hälsa på er en stund, hoppas det är ok. Så får ni åtminstone se honom! Så räkna inte med några kanelbullar från mig (fast jag tror ni kommer ha tillräkligt med fika ändå{#lang_emotions_tongue_out}) Så vi ses en stund imorgon då!

Hoppas ni mår bra annars, trist att du blivit sjuk Perni80, du får krya på dig!

• Bezilia

Jaha då har man väl gjort dagens dumhet... I normala fall vore det ju superbra att bege sig ut och promenera 5,35 km med hunden... men inte nu... Går som en gammal tant nu. Haha jag behöver iallafall inte ha dåligt samvete för att jag tänker slappa resten av dagen och så har jag en trött och lycklig hund! :)

Perni80: Tråkigt att du är sjuk! Får hoppas att det går över snart! JAg följer gärna med och fikar på torsdag eller fredag! Det vore ju perfekt så får vi tidden att gå lite fortare...

Marafara: Hur går det med förvärkarna. Har du haft mer eller verkar de avta. Hoppas att Melvin bestämmer sig för att komma tite tidigare så att han inte växer till sig så himla mycket till innan han kommer ut!

Nu ska jag snart baka brownies till imorgon.

• Jolinsfaster

Grattis Lady till lille Frank! 42 timmar med värkar låter inte som någon höjdare, men det var kanske värt det när han väl tittade ut? Vad läskigt att han fick svårt att andas! Sa dom nåt på återbesöket varför? Skönt att kompisen var på plats just då. Själv blir man ju helt lamslagen. Känn inget tvång att komma förbi i morgon, men orkar ni så vore det ju himla kul. Du är förlåten för att du inte har med några bullar.

Bezilia: Du är verkligen dålig på att ta det lugnt. Gått över 5 km med hunden, och "ska bara" baka brownies. SEN ta det lugnt.

Jag hakar också på om det vankas fika i veckan. Ska ha 30årsfest nästa lördag, men känns som det mesta är under kontroll inför det.

• MaraFara

Själv har jag ju fått för mig att baka på mig en massa gott att frysa in, så jag slipper våndas över att bjuda alla nyfikna gäster på köpefika.. Men att ni får köpe-chokladbollar imorron, det är nåt helt annat :)..

Har kommit halvvägs i allt mitt bakande, men nu var jag tvungen att sätta mig och vila en stund.. Har så ont i mina fötter och ryggen av allt stående.. Men men, snart dags att sätta fart igen.. Å sen kan Melvin verkligen komma, för det måste ju vara väntan på fikat som gör att han avvaktar än så länge..

Å kommer han inte efter det, så måste det bero på att han tycker att mina fönster är smutsiga.. Så på måndag blir det rena fönster om jag inte har en bebis hos mig.. Men sen finns det faktiskt inget annat tidsfördriv än att fika med er, så jag är helt klart med på en fika i slutet av veckan..

• skuggspel
    Lady: När man fått bebis får man ställa in träffar med noll minuters varsel så om du känner att du inte riktigt orkar så ses vi nästa gång! Jätteviktigt faktiskt. Det är en så himla stor påfrestning så man får träna på att säga nej till alla möjliga människor och tillställningar.

Marafara
    : Smart att fixa allt sådant nu! Jag tänkte göra matlådor till efter förlossningen för vem vet hur jag ska hinna laga mat med tre små.. Sen kom jag på att vi inte har någon frys än så det sket sig..

Perni08
    : Krya på dig! Va synd att du är sjuk!

Bezilla: Vilken hurtbulle du är!{#lang_emotions_smile}

Shia
    : Va skönt att du sovit ok, det gör verkligen så himla stor skillnad!

{#lang_emotions_frown}Nu har de börjat stilla sig (peppar peppar..) men jag har haft riktigt onda (förhoppningsvis)  förvärkar, sådana som känns i ryggen. Inte bra. Jag är i v 28+0 så det blir inte ett dugg bra om de kommer 12 veckor för tidigt. Jag vill inte oroa föräldrarna men sambon vet iallafall. Svårt när man bor såhär tätt att inte alla får veta allt på en gång men jag pallar inte riktigt med deras oro också. Jaja, får se hur det går. Fortsätter det ska jag ringa in men nu har det varit nästan lungt i en kvart iallafall.
  • MaraFara
    skuggspel skrev 2010-05-08 19:42:37 följande:
    Lady: När man fått bebis får man ställa in träffar med noll minuters varsel så om du känner att du inte riktigt orkar så ses vi nästa gång! Jätteviktigt faktiskt. Det är en så himla stor påfrestning så man får träna på att säga nej till alla möjliga människor och tillställningar.Marafara: Smart att fixa allt sådant nu! Jag tänkte göra matlådor till efter förlossningen för vem vet hur jag ska hinna laga mat med tre små.. Sen kom jag på att vi inte har någon frys än så det sket sig..Perni08: Krya på dig! Va synd att du är sjuk!Bezilla: Vilken hurtbulle du är! Shia: Va skönt att du sovit ok, det gör verkligen så himla stor skillnad!Nu har de börjat stilla sig (peppar peppar..) men jag har haft riktigt onda (förhoppningsvis)  förvärkar, sådana som känns i ryggen. Inte bra. Jag är i v 28+0 så det blir inte ett dugg bra om de kommer 12 veckor för tidigt. Jag vill inte oroa föräldrarna men sambon vet iallafall. Svårt när man bor såhär tätt att inte alla får veta allt på en gång men jag pallar inte riktigt med deras oro också. Jaja, får se hur det går. Fortsätter det ska jag ringa in men nu har det varit nästan lungt i en kvart iallafall.
    Ajdå, det låter ju inte så där superbra med förvärkarna.. Killarna får verkligen se till att hålla sig inne ngr veckor till iallafall..
Svar på tråden bf-juni västerås