• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MumsMaräng
    Söndag 9/5 kl 15
    Bezilia (Anna) Brownies
    Lady of Baqueta (Annika) (kanelbullar)
    HippYgirl (Elin) - namnlös men gosvänlig bebis! :)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla) nån typ att kaka, typ kola snittar (leila så klart! {#lang_emotions_smile}
    Jolinsfaster (Ulrika) - jordnötskakor eller hallonstänger
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng Hmmm.... Frukt?
    Plogen - några slags kakor (antagligen inte Leila, men hoppas att dom går att äta ändå!)

Jaha... Nu är klockan fem och jag har varit uppe sedan halv tre eller så. Läst ut en bok. Ätit en skål yoghurt och Special K red berries. Messat lite vänner på andra sidan Atlanten. Tittat igenom meningslösa festbilder på FB på folk jag inte känner. Funderat över, och avslagit, tanken på att ta hand om tvätten, som sedan två dagar ligger färdig i tvättmaskinen och borde tumlas eller hängas eller tvättas om. Ska man försöka sova mer, eller är det helt meningslöst att ens försöka?

Jättekul om du orkar komma på söndag, HippY! Men känn inte att du måste om orken tryter. Tids nog får vi träffa underverket (Viktor?).

Kram och sov gott!
    M
  • HippYgirl
    mums: jo jag orkar nog. är inte den som hellre är hemma. sist var vi ju på bb mellan Sö-fr (Leah föddes måndag 22.30) och när vi vaknade på lördagen sa vi: jaha vad gör vi nu? så vi drog ner på stan :) då hade jag endå legat med morfin sö-ti och vart snittad. Så det här med att ha en pussy som är 18 ggr större än vad den brukar vara och öm som fan det är inget som hindrar mig *ler*  just nu är vi lite inne på Oscar också :)
  • shia

Hippy: ja, oscar är ett jätte fint namn, vi har varit inne på det lite också :) Hoppas ni mår bra båda två, ser framemot att träffa honom på söndag.

Söndag 9/5 kl 15
    Bezilia (Anna) Brownies
    Lady of Baqueta (Annika) (kanelbullar)
    HippYgirl (Elin) - namnlös men gosvänlig bebis! :)
    MaraFara (Sara)
    Perni80 (Pernilla) nån typ att kaka, typ kola snittar (leila så klart!
    Jolinsfaster (Ulrika) - jordnötskakor eller hallonstänger
    Nihao (Emma)
    skuggspel(sanna)
    Mumsmaräng Hmmm.... Frukt?
    Plogen - några slags kakor (antagligen inte Leila, men hoppas att dom går att äta ändå!)
    Shia(Frida)-hittar på ngt ;) 

• Jolinsfaster

Virriga gravida fruntimmer! Såg att jag skrivit gratulationer till Happy, när det var Hippy jag menade. Hoppas att du tog åt dig Hippy iaf.

Hippy: Så du menar alltså att det inte står i pannan när de föds vad dom heter? Det är ju det vi hoppas på om det skulle kika ut en kille!

Idag har även jag fått träffa på Björn Carlsson på Spec mödravården. Fick se vår lilla bäbis i magen, och oj vad stor han/hon var i jämförelse med rutinultraljudet. Nu såg man ju verkligen detaljer såsom över- och underläpp utan att behöva kisa och fantisera. Riktigt häftigt! Allting såg bra ut. Ingen moderkaka i vägen, så nu är det bara att gå och vänta på tills det är dags. Maken tyckte det såg ut som en kille på ultraljudet (även denna gång), medan jag mer fått känslan av att det är ett flickebarn. Jag som varit tvärsäker på att det är en kille hela tiden! Är väl kanske för att man vill gardera sig lite.

I helgen ska vi äntligen fixa i ordning bäbisrummet lite mer. Ska måla väggarna och förhoppningsvis hinner maken även plocka ihop sängen också. Köpte de första kläderna för nån dag sen, så nu börjar det ordna upp sig. Bara babyskydd och bärsele/sjal som saknas. Nån som har några åsikter angående bärsele eller sjal? Vad är bäst? Vilken ska man ha? Vi kommer nog att använda bärsele/sjal rätt mycket (om det funkar) eftersom det verkar så himla smidigt om man ska till tex tvättstugan eller liknande.

• Nihao

Jag inboxad adress ikväll eller i morrn till er. Ska bli kul att ses allihop.

Nån som hört nåt om Lady??? *nyfiken*

• Addisen

Hej tjejer, nu är jag tillbaka och nu är jag MAMMA! Hade värkar i 42 timmar och när jag var öppen 8 cm och fick en värk så gick Franks hjärtslag ner så mycket att läkarna beslutade att jag skulle få ett akut kejsarsnitt, sagt och gjort, 30 min senare så var han här. Så 19.55 100505 föddes han. Så våra söner har födelsedag på samma dag Elin! Och grattis till er lille grabb oxå! Så nu ligger vi här på BB och blir kvar 1 natt till. Jag hoppas oxå på att jag ska kunna komma på söndag! Vi hörs tjejer, ta hand om magarna för det ligger en (eller 2) utsöta bebisar däri, believe me

• perni80

GRATTIS Lady B!!! Hoppas att ni oxå kan/orkar komma på söndag! Ska bli sååååå kul att se både Frank och Oscar! Ta hand om er! Stor kram!!

• Bezilia

Lady B: Grattis! Vad underbart att lilla Frank äntligen hittat ut! För det är väl en liten  Frank eller har ni börjat tänka på andra namn?

Nu börjar jag blir lite rastlös och önskar att dagarna kunde gå lite fortare... Är trött men rastlös samtidigt... Vi får väl ordna en fika på stan nästa vecka med annars kommer iallafall jag klättra på väggarna här hemma snart!
    Och så har man såklart söndagarna och bebisarna att se fram emot!

• Plogen
    Stort grattis Lady B! Vad skönt att allt gått bra och han äntligen är ute! Ska bli så spännande att se båda bebisarna! Jag tycker ni är grymma både du och Hippy som räknar med att dyka upp på söndag! Många kramar!
Svar på tråden bf-juni västerås