• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • shia

Nihao: jag har också 2 veckor kvar på jobbet. Va lyxigt att du ska vara hemma i ett år, jag ska vara hemma i 7 månader är det tänkt, Erik vill också vara hemma. Men vi får se hur det blir med det, förhoppningsvis får han snart jobb och då kanske det är läge för mig att vara hemma längre :)

Mara: jag kommer nog också att ta med mig något köpe fika, det är tanken som räknas ..

Ser framemot söndagen fika , nu när vi har små nykomlingar att gosa med {#lang_emotions_baby}

• Nihao

Blev anklagad för spam nyss efter att ha skickat 4 adressmail, försöker igen till er övriga...

• Bezilia

Nihao: haha så blev det när jag skulle maila med men jag har för mig att det funkade om man ändrade lite i mailet!

• angeni

Hoppas ni alla får det trevlig på söndag!
    Imorgon åker vi på vår efterlängtade hotellnatt i Örebro. Ska bli skönt att vara lite barnledig. Snart sitter man ju med två små:)

Igår ställde jag mig även på vågen, hatar att väga mig. Iallafall så är jag i vecka 33 nu och har gått upp ca 6 kg. Kändes inte som det var så farligt. Hoppas bara att vikten stannar där nu och inte går upp så mycket mer. Och bebis väger ju 2 kg:)

Lina fick en syssling igår så nu längtar vi ännu mer efter vår bebis. Min kusin fick en liten flicka på 4 kg:)
    Verkar vara lite babyboom nu!

Vem är näst på tur? Jag är ju sopsist det vet jag ju redan haha!

• Nihao

Ok, ja nu gick det bättre. Tur att jag bara blev avstängd ett par timmar.. :) Pip till om nån inte fått mailet.

Väääääl mött på söndag alla härliga tjejer! Var bara beredda på att det kan vara lite trångt, vi har inget jättebord eller soffgrupp (som alla andra verkar ha) ännu. Men jag har hjärterum. Och stor mjuk rumpa som klarar av att sitta på golvet :D Där finns väl de små barnen också..? {#lang_emotions_heart}

• MaraFara

Åter hemma från dagens Bm-besök.. Å jag undrar vart jag är på väg någonstans med magen.. Nästa gång tänker jag sätta mig och gråta en skvätt där, och inte vara så himla klämkäck, för snart är min mentala status lika med noll.. Har iallafall talat om att jag tycker det är jättejobbigt, framför allt med alla sammandragningar och förvärkar.. Har ju ett tryck neråt som inte är att leka med vid sammandragningarna, och väntar varje gång på ett poff å så en massa vatten som rinner.. 

V 35+0 (v 33+6)
    Blodtryck 125/75 (125/70)
    Hb 121 (129)
    Blodsocker 4.3
    Hjärtljud 142 (150)
    SF-mått 36 (34)

• angeni

Marafara: Jag förstår hur du känner. Inte alls kul med dessa sammandragningar. Samtidigt verkar din mage verkligen växa något fruktansvärt precis som min förra gången.
    Hoppas det sätter igång för dig snart då du får din pojke och att du slipper detta!

• Plogen

MaraFara: låter jobbigt med förvärkar och sammandragningar. Vad sa barnmorskan om det? Är det bara att hoppas att det sätter igång snart?

Shia: fy för att behöva springa runt i butiken som vanligt. Kan du inte få sluta tidigare? Mot slutet kan man ju drabbas av diverse krämpor som inte var så lätta att förutspå när man bestämde hur länge man ska jobba.

Jag slutar också jobba om två veckor, dvs 21 maj. Nästa vecka jobbar jag kortvecka, är ledig klämfredagen. Så det är egentligen bara 8 arbetsdagar kvar, det känns skönt.

Kram på er allihop! Ser fram emot söndag!

• happy73
    LadyB grattis till er Frank. Men jag säger som så ta det lugnt. Ni hinner träffa fikagruppen. Tredje dagen är man extra känslig o kan bara gråta av inge ting.

Kul att Oskar o frank fick samma födelsedag.

Är det fler som är på G o föda?
  • HippYgirl

Idag var vi på återbesök och allt vara bara bra med Lille Sam?! :) hehe, han kanske har ett namn på söndag *ler*

Han har inte ritkigt fattat sugtekniken än, så har väl haft honom mer eller mindre vid bröstet hela dagarna, han tar inte tag ordentligt så man är ju öm som jag vet inte vad! men äta vill han :) Inatt märkte jag att han började fatta lite bättre och från kl 11 idag tills nu så har bobbsen bara smällt upp! fan det är hur mycket mjölk i dom som helst! så tömmer han dom inte snart får vi springa till apoteket och köpa en pump *ler*

Leah är super söt som klappar försikitigt och pekar och säger Bäbi :) stolt syster!

Svar på tråden bf-juni västerås