• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • skuggspel

Tack för jättetrevlig fika!!

Lady: Vad hette den fullkomligt skitdåliga narkosläkaren du hade? Jag skulle gärna vilja veta det för kommer han in på min förlossning åker han snabbt ut igen! Det är ju sjukt att någon kan sticka fel så många gånger och få jobba som narkosläkare när man gör något så känsligt som sätter epidral.

Jag har ingen barnvakt så ni får ha det så trevligt på fikat i veckan!

• Nihao

Tack för ikväll flickor, det var mysigt, gott och trevligt. Synd att det blev lite avhopp, men å andra sidan fick vi andra massssa fikabröd. :P Hoppas ni mår lite bättre alla småkrassliga mammamagar, håller en tumme att alla ska få må bra tills slutet av flerpersonerskroppen...
    Lady, fantastiskt att få träffa lilla guldklimpen, och kul att höra din förlossningsberättelse, stark brud du är! Jättekul också att träffa karln, han verkar så himla närvarande i er nya familj. :) Är så glad för din o er skull.

Jag lovar att bju in på lite mer familjemys med alla familjer sen om några månader när vi har mer plats. Men vi fick ju iaf plats med oss 7 + herrarna (Frank o pappan) så det känns bra. Det är så mysigt att ses alla fina tjejer! Fatta att vi snart har ett helt lass barn hos oss!

Blir det fika i veckan så hoppas jag kunna vara med. Beror lite på hur mannen jobbar. Och så har jag 4 famljemedlemmar som fyller år i nästa vecka, så det kanske blir en tur neråt Östergötland på tårtrace... :) Synd att banga.
    Var hade ni/nån tänkt att man skulel fika då, är det stan som gäller?

Må gott så länge, kram på er alla!

• shia

Nihao: super tack för att vi fick komma och fika hos er igår ! Ni har ett jätte fint och mysigt hem :) Tiden gick som vanligt super fort !

lady: måste säga att jag är djupt imponerad att du orkade komma förbi så vi fick träffa både dig , super söta Frank och din trevliga sambo.

Plogen: Ja, Frank är helt underbar, men du ska nog se att du hinner träffa honom. Bättre att du var hemma och vilade ryggen, hoppas det känns bättre för dig idag. 

Ha en bra dag tjejer , och just det, jag kommer inte kunna delta i träffen på fredag. Då har jag åkt till umeå på mina dyyyra tågbiljetter ;)

Kramelikram !

• angeni

Hej alla gravida Hoppas ni mår väldigt mycket bättre än mig.
    Helgen börjades med att sambon blev magsjuk och vi som hade vår gratis hotellnatt i örebro ihelgen. Otur är att man måste avboka senast 18,00 dagen innan. Så det blev ju att åka iallafall. Själv hade inget hänt tills igår så jag trodde jag skulle klara mig. Men nej då... Idag ligger man däckad... Inte alls kul. Man är orolig för bebis hela tiden.

Så något fika för mig blir det inte i veckan. Oavsett frisk eller inte, vill inte ens riskera smitta någon när det finns små i bilden eller någon som snart ska föda. Inge vidare att vara magsjuk då. Vet inte hur länge de säger man ska stanna hemma för att inte smitta vidare.

Hoppas ni alla hade det bra på fikat och mår bra! Ses snart igen!

• MaraFara
    angeni skrev 2010-05-10 14:31:17 följande:
    Hej alla gravida Hoppas ni mår väldigt mycket bättre än mig.Helgen börjades med att sambon blev magsjuk och vi som hade vår gratis hotellnatt i örebro ihelgen. Otur är att man måste avboka senast 18,00 dagen innan. Så det blev ju att åka iallafall. Själv hade inget hänt tills igår så jag trodde jag skulle klara mig. Men nej då... Idag ligger man däckad... Inte alls kul. Man är orolig för bebis hela tiden. Så något fika för mig blir det inte i veckan. Oavsett frisk eller inte, vill inte ens riskera smitta någon när det finns små i bilden eller någon som snart ska föda. Inge vidare att vara magsjuk då. Vet inte hur länge de säger man ska stanna hemma för att inte smitta vidare. Hoppas ni alla hade det bra på fikat och mår bra! Ses snart igen!
    Å, vad vidrigt att vara gravid och magsjuk.. Det som sägs är att smittar i 48 timmar efter sista kräkningen eller diarrén..
  • Addisen

Hej tjejer!

Det va verkligen jättekul att komma förbi en snabbis på fikan igår! Och visa upp min skatt {#lang_emotions_baby} Och god fika hade ni oxå!
    Va fint ni hade hemma hos er Emma och det kommer bli riktigt grymt när er utbyggnad är klar!
    Tack så jättemycket för alla fina kommentarer om både Frank och min sambo här på tråden. Sambon (Daniel) blev riktigt stolt när jag läste upp va ni skrivit om honom {#lang_emotions_cool}

Idag har vi varit på återbesök nr 2 på sjukhuset och Frank blev vägd och granskad av en läkare...allt såg mycket bra ut! Yay!

Ang. fikan i veckan så får jag nog tacka nej, vill spendera den mesta tiden av Daniels pappaledighet med honom och jag räknar med att vi kommer ha många fikor framöver som vi kan komma på. Tänk när vi sitter där allihopa med varsin bebbe i famnen. Frank kommer ha sååå många vänner! Verkligen jättekul!

Undrar vem som blir nästa på tur att bli mamma (igen). Spänningen är olidlig!

Nä nu ska jag amma igen...lill-killen äter OFTA!

Va rädda om magarna nu flickor! Det är inte långt kvar nu!

Kram

• Nihao

Jävla skit.
    Var hos BM idag, och min lilla bäbis har vänt sig igen. Säte, mmm.
    Så nu är det ett stort huvud rätt upp, sparkar i ljumsken och jag ska till specMC på vändning in om några dagar.
    Så jäkla ruttet. Bedöva livmodern, knåda runt det lilla livet och mosa det rätt, om det går. Och OM det går det så finns inga garantier att den inte vänder sig igen. Och då ska man börja diskutera snitt. Jag vill inte snittas.

Det är nackdelen med att ha gott om rum i magen, den är så uttänjd och det finns en balsal därinne sedan tvillinggraviditeten, så lillskrutt kan fara runt bäst f-n den kan. F-n.
    Var glada åt era små förstgångsmagar flickor.

Trist med magsjuka Angeni. Krya på dig nu.

• Addisen

Skuggspel
    Jag har absolut inget minne av vad narkosläkaren hette men Daniel säger att han hette Jan...någonting, kallades för Janne.
    Jo, 3 försök på epiduralen och sen 5 försök på bedövningen inför kejsarsnittet (kommer inte ihåg va den hette heller, mycket va suddigt just här) va ju riktigt dåligt!
    Men enligt Daniel så hade jag väldigt tätt mellan kotorna så det va svårt att sticka men ändå...så nu har jag feting blåmärke på ryggen.

Nihao
    Usch vilket tråkigt besked...jag förstår att du känner dig besviken just nu. Men vändningsförsöket kanske lyckas och då slipper du snitt! Jag håller tummarna för dig att lillen vänder tillbaka igen!

Shit va jag är trött alltså, känns som det enda jag gjort på hela kvällen är att amma...längtar tills mina vårtor är härdade för det gör fortfarande riktigt ont och jag blöder t.o.m emellanåt.
    Nä, om man skulle föröka sova några timmar kanske...eller snarare minutrar...{#lang_emotions_undecided}

God natt tjejer

• skuggspel
    Lady of bagueta, Jag förstår helt klart om det finns vissa något suddiga delar från förlossningen! (Jag hade minnesluckor..) Det var verkligen spännande att höra hur det gått för dig!

Jag frågade vad som gäller ang  narkosläkare som missar när jag var på tvillinggrupp igår och damen som höll i det sa att det är brukligt att lämna över till någon annan om man stuckit fel två gånger...
    Passa på att sova så mycket du kan när ditt lilla mirakel sover. Många små pyren har en tendens att sova mer i början så det är bara att sova allt man kan då.

Nihao; Nej va drygt! Håller tummarna för att krypet kommer på själv att det bästa är att stå på huvudet.

Angeni
    , Magsjuka, stackars dig!

Plogen : Hoppas du blir bättre i ryggen snart, ganska smart drag att vila när man behöver det.

Idag ska jag på ultraljud och hör och häpna, Jon kanske lyckas följa med.. Igår på tvillinggruppen var jag den enda som inte hade någon med och jag har börjat känna att Jon är lite väl frånvarande. Samtidigt har vi absolut inte råd med att han inte får bli fast anställd för vi står med två hus. Det går så jäääkla trögt med försäljningen! Men vi får iallafall nycklarna till nya huset tidigare, närmare bestämt idag! Så efter ultraljudet blir det banken. Sedan kan vi äntligen sätta igång och verkligen göra något! Förutom att jag får grymma sammandragningar vid minsta lilla fjuttansträngning då.. Jag VILL så mycket men jag känner mig helt.. handikappad. suck.
  • HippYgirl

Narkosläkaren som satte min epidural hette Jonas och han var super duktig. gick på 2 sek :)

just nu är det bara jag uppe, Sam ammade typ HELA natten så han lär väl sova gott just nu, Alex han är på väg att bli sjuk då dom 2 kommer väl ligga där uppe heladagen *ler* Leah ligger och sjunger i sin säng just nu så jag får iaf lite sällskap till frukost :)
    Äntligen är växthuset ihop byggt och det kan jag ju säga att det kommer jag Aldirg göra om igen. super svårt och världens sämsta manual till. Och Alex har varit såååå grymt otrevlig och arg pga av att det inte går som han vill och så så honom har jag nästa hållt mig borta från sen han började med det där j*vla huset! :)

Sam är nog den lugnaste unge jag varit med om! Leah skulle man bära på jämt annars bara skrek hon. men Sam han ligger där han ligger och tittar sig om kring, får en snäll tänkt men hård klapp av syrran i magen men ligger där och tittar, börjar gny lite när han vill äta eller byta blöja men annars är han sååå nöjd med tillvaron :)
    Vilket är himla skönt då man ändå har 2 ungar till och ett hem som måste tas om hand om också :)

Amningen börjar fixa sig nu iaf, han ville ju inte ta tag ordentlig i början. Så boobsen kommer väl snart att explodera känns det som, måste pumpa några gånger om dagen annars vet jag inte vart ja ska ta vägen! :)

Svar på tråden bf-juni västerås