• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Nihao
    skuggspel skrev 2010-05-11 07:24:07 följande:
    Idag ska jag på ultraljud och hör och häpna, Jon kanske lyckas följa med.. Igår på tvillinggruppen var jag den enda som inte hade någon med och jag har börjat känna att Jon är lite väl frånvarande. Samtidigt har vi absolut inte råd med att han inte får bli fast anställd för vi står med två hus. Det går så jäääkla trögt med försäljningen! Men vi får iallafall nycklarna till nya huset tidigare, närmare bestämt idag! Så efter ultraljudet blir det banken. Sedan kan vi äntligen sätta igång och verkligen göra något! Förutom att jag får grymma sammandragningar vid minsta lilla fjuttansträngning då.. Jag VILL så mycket men jag känner mig helt.. handikappad. suck.
    Hoppas han kan följa med, man känner ju sig lite ensam när alla andra är två... hur många är ni i er grupp?
    Kul kul kul att få nycklarna till huset, hoppas du, om inte annat, får peka med hela handen vad som ska göras hemma. O sitta o pyssla med småprojekt är ju också jättekul när det gäller ens eget hus, bara bläddra i kataloger och kolla tapeter, tyger och kakel. :) Lycka till!!

Bäbis ligger fortfarande fel. :( Sparkar neråt. Spänner huvudet rätt upp. Bajs.
  • angeni

Ursh för att vara magsjuk när man är gravid.. Det är nog det hemskaste jag någonsin varit med om. Gått ner 4 kg på en dag.. det är inte illa.
    Igår blev jag lite orolig för sonen sparkade inte alls som den skulle, var jättestilla i magen. Men fick i mig lite nyponsoppa så bebisen fick i sig lite socker vilket gjorde att jag kände några små sparkar. På kvällen mådde även bebisen bättre.
    När man är magsjuk utan att vara gravid är man ju inte lika orolig... Nej fy aldrig mer. Jag hoppas ni andra slipper med för oron är inte kul!

Hippygirl: Skönt att amningen kommer igång!

Nihao: Hoppas att bebis vänder sig till rätta innan förlossning! Här har bebis vänt sig neråt, vilket faktiskt känns numera. Jag trodde inte det gick att känna skillnad men denna gången har jag verkligen gjort det.

Här går det inge vidare med försäljning så ännu en gång kommer vi lägga det på is. Men nu ska vi renovera köket iallafall så vi ser att det händer lite grann här hemma. Är så trött på vårt slitna kök. Sedan får vi se vad nästa projekt blir.

• MaraFara
    HippYgirl skrev 2010-05-11 07:55:45 följande:
    Narkosläkaren som satte min epidural hette Jonas och han var super duktig. gick på 2 sek :)just nu är det bara jag uppe, Sam ammade typ HELA natten så han lär väl sova gott just nu, Alex han är på väg att bli sjuk då dom 2 kommer väl ligga där uppe heladagen *ler* Leah ligger och sjunger i sin säng just nu så jag får iaf lite sällskap till frukost :)Äntligen är växthuset ihop byggt och det kan jag ju säga att det kommer jag Aldirg göra om igen. super svårt och världens sämsta manual till. Och Alex har varit såååå grymt otrevlig och arg pga av att det inte går som han vill och så så honom har jag nästa hållt mig borta från sen han började med det där j*vla huset! :) Sam är nog den lugnaste unge jag varit med om! Leah skulle man bära på jämt annars bara skrek hon. men Sam han ligger där han ligger och tittar sig om kring, får en snäll tänkt men hård klapp av syrran i magen men ligger där och tittar, börjar gny lite när han vill äta eller byta blöja men annars är han sååå nöjd med tillvaron :)Vilket är himla skönt då man ändå har 2 ungar till och ett hem som måste tas om hand om också :)Amningen börjar fixa sig nu iaf, han ville ju inte ta tag ordentlig i början. Så boobsen kommer väl snart att explodera känns det som, måste pumpa några gånger om dagen annars vet jag inte vart ja ska ta vägen! :)
    Jonas är superduktig.. Har ju förmånen att jobba på ett sånt ställe att jag vet vilka dom flesta narkosläkarna är.. Därmed vet jag oxå vilka jag själv inte skulle tillåta komma i närheten av mig.. Samma sak med gynläkarna oxå...
  • skuggspel
    MaraFara skrev 2010-05-11 13:00:47 följande:
    Jonas är superduktig.. Har ju förmånen att jobba på ett sånt ställe att jag vet vilka dom flesta narkosläkarna är.. Därmed vet jag oxå vilka jag själv inte skulle tillåta komma i närheten av mig.. Samma sak med gynläkarna oxå...
    Du får gääääääärna varna oss med !{#lang_emotions_wink}
  • skuggspel

Spännande dag idag..

På ultraljudet visade det sig att båda bebisarna ligger på tvären så om de stannar såhär blir det snitt för som läkaren sa; så här går det inte att föda barn! Han hade så himla svårt att mäta något alls och jag tror inte riktigt jag litar på hans siffror. Förra gången låg tvilling ett på +8%, nu låg den på -9%. Det verkar ju inte så bra på två veckor. De låg verkligen på varandra, lixom på bredden utåt om ni förstår så det är inte konstigt att det gör rätt ont i magen.
    Idag har jag börjat känna hur foglossning verkligen känns. Ingen höjdare.

Nu har vi fått nycklarna till huset! Efter en jäkla massa krångel eftersom mäklaren och dödsboets juridiska ombud inte hade koll på de papper som behövdes och som de skulle haft med men nu är det klart! Tyvärr har jag så ont just nu att jag inte kan slänga ut ett endaste skåp eller matta.. Jaja, det är en ny dag imorgon!

• angeni

Skönt att känna att man börjar bli människa igen!
    Har ätit min första måltid på 2 dagar. Korvsoppa. Tror aldrig något har smakat så gott. haha!

skuggspel: konstigt att få så olika värden på så kort tid. Hoppas bebisarna vänder sig snart. Låter inge vidare att ha dem på tvären!
    Häftigt att ha fått nycklarna! Lycka till med all renovering nu!

• shia

Nihao: hoppas , hoppas,hoppas lilla knyttet bestämer sig för att vända på sig själv. Det är i alla fall några veckor kvar :)

skuggspel: om jag tycker att det är jobbigt i bland att bara ha en bebis som bökar så förstår jag att du tycker att det är trångt i magen och tungt att bära med två bebisar :( hoppas bara att dom vänder på sig snart så det kanske blir lite lättare för dig. Har du provat något sådant där bälte som Nihao hade, det kanske kan hjälpa lite . Vad spännande att ni har fått nycklarna till nya huset,försök nu bara att ta det lugnt så du inte förtar dig i något jätte projekt !

Angeni: vad skönt att höra att du är på bättringsvägen {#lang_emotions_smile}

Tänkte bara höra med er om vad era bebisar har haft för hjärtslag, min bebbe har legat mellan 140 och 150 hittils men idag så var det bara 127. Har det varit så olika för er någongång ?

• shia

God morgon mina sköna damer !
    Ja, då har man legat vaken sedam 04.30, det är väl lika bra att vänja sig med dessa tidern {#lang_emotions_smile} Försöker inbilla mig att om jag är vaken så här tidigt nu så kommer jag att sova som en stock på tåget till umeå i kväll..hehehe...man kan ju alltid inbillla sig !

Hippy: vad bra att du/ni har kommit igång bra med amningen och hoppas att han har sovit lite mer i natt än igår.

• Nihao

Shia, alla tre mina barn har pendlat i hjärtslag, mellan ca 125-140. Denna ligger i snitt på 130-140, det beror ju på om den är vaken, trött, sover o drömmer eller är lite lat. :) Säkert inget att oroa sig för.

Skuggspel: Aj aj, att ha dem på tvären! Jag kan säga att det inte är helt ovanligt att de blandar ihop tvillingar heller, så det här med ettan o tvåan o vikt kan vara helt missvisande. Men mina pratade de ju om snitt eftersom ultraljuden räknat ut att det kunde skilja ett helt kilo mellan mina två, dagen innan förlossningen, men sen när de kom ut skiljde det bara 100 gram! SÅ fel kan man alltså ha, trots en massa mätningar... så vi hoppas att det inte är nån fara för tillväxten. Nästa gång kanske du får andra data?
    Kul med huset!! Stressa inte, huset är ju ert ni och framåt, ni hinner. :) Men visst kliar det i fingrarna?

Idag har alla 60 (5 kontor) på mitt jobb åkt på kryssning i Medelhavet tills på söndag, flög till Rom o ska stanna i Nice o två ställen till och sen Barcelona. Jag o en gravid tjej till fick inte följa med på det amerikanskägda fartyget. Jag sket i att åka till jobbet idag, kändes inte rätt. =) I morrn ska vi, som en liten kompensation, ta en tur till Hasseludden och löka och ha det lite skönt ihop, hon o jag. Alltid något.
    Tänkte hitta en frisör som kan göra mig vårfin idag, önska mig lycka till.

• Addisen

Halloj!

Skuggspel
    Grattis till nykeln! Men inte så kul att höra att de små ligger så konstigt i magen på dig, det låter inte alls speciellt bekvämt. Hoppas de små grabbarna lägger sig till rätta!

Angeni
    Skönt att höra att du är på bättringsvägen! Att vara gravid och sjuk låter inte alls kul...

Inatt blev jag stolt över sonen! Han vaknade bara 1 gång vid kl 5 och ville äta och han brukar äta flera omgångar för han inte blir mätt men inte i natt, då åt han ordentligt direkt och somnade om och sov till kl 9.00. Så idag känner vi oss lite mer utvilade. Vi hoppas på fler sådana nätter.

Sen ställde jag mig på vågen för första gången idag...lite nervöst...
    Låg på typ 75-76 i slutet av graviditeten (började på 64) och idag vägde jag 66,7 {#lang_emotions_cool}
    Wihoo! Nästan 10 kg på 1 vecka! Sweet! Fast magen är ju lite degig {#lang_emotions_laughing}

Nu är det dax för mat säger Frank...

Kommer det inte fler bebisar snart?!?

Svar på tråden bf-juni västerås