• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Bezilia

Lady B: Jag hoppas verkligen på att det kommer en bebis här snart... 10 dagar kvar... men jag räknar ju med att gå över. Inte för att jag tycker att det är sååå jobbigt att vara gravid, jag har ju haft en supergraviditet! Däremot börjar jag bli rastlös av att vara hemma och sega och så längtar jag ju efter den där lilla sparkande filuren där inne.

Skuggspel: När ska du tillbaka på koll igen? Hur sent kan de vända på bebisarna. Vi får hoppas att de vänder självmant!

Nihao: Samma sak för dig, hoppas att bebisen vänder sig. Även jag hoppas på att slippa snitt för jag är lite rädd för att känna att jag inte har kontroll. Min lilla bebis har legat med huvudet neråt i sex veckor men är inte helt fixerad men barnmorskan tyckte inte att det var någon fara.

Vad tror ni om fikan på fredag? Tid och plats? Det ska nog bli ganska dåligt väder så vi får nog räkna med att sitta inne.  Sen kanske vi borde boka in en hemmafika med... Kanske helgen därpå? Jag hoppas ju vara på BB då men om jag inte är det så kommer jag. Jag gör helt enkelt en lista... :)

Fika
    22/5
    Bezilia (Anna)

23/5
    Bezilia (Anna)

• MumsMaräng

Hej Alla! Angeni: Fy fasiken vad jobbigt med både magsjukan och att ni är fasit i ett hus ni inte vill bo i! Hur går det med vovven? Det låter ju lite intensivt att ha valp mitt i detta, men det kanske är precis vad som behövs med någon ny liten luden krabat att fokusera på?

Igår när jag åkte förbi stationen och kände mig som om jag inte kunde andas och hade ratten en dec in i magen, så tittade jag upp och såg MaraFara stå vid stationen precis när jag passerade. Så: HEEEEJ!

Lady B: Vad skönt att ni fick sova, i alla fall en natt! Man blir ju lycklig över det lilla, så här i början.

Nu kommer V nedvinglande och vill att jag lägger mig och somnar om med honom.

Kram, kram,
    M

• MaraFara
    MumsMaräng skrev 2010-05-13 06:36:40 följande:
    Hej Alla! Angeni: Fy fasiken vad jobbigt med både magsjukan och att ni är fasit i ett hus ni inte vill bo i! Hur går det med vovven? Det låter ju lite intensivt att ha valp mitt i detta, men det kanske är precis vad som behövs med någon ny liten luden krabat att fokusera på?Igår när jag åkte förbi stationen och kände mig som om jag inte kunde andas och hade ratten en dec in i magen, så tittade jag upp och såg MaraFara stå vid stationen precis när jag passerade. Så: HEEEEJ!Lady B: Vad skönt att ni fick sova, i alla fall en natt! Man blir ju lycklig över det lilla, så här i början. Nu kommer V nedvinglande och vill att jag lägger mig och somnar om med honom.Kram, kram, M
    Jaha, vad trevligt att jag stod där :).. Men du har helt rätt.. Jag hade eller skulle nämligen äta lunch med "Mr Daddy"..
  • MumsMaräng

MaraF: Hur gick lunchen? (Vi talar om Producenten, va?)

• MaraFara
    MumsMaräng skrev 2010-05-13 07:38:19 följande:
    MaraF: Hur gick lunchen? (Vi talar om Producenten, va?)
    Ja, vi pratar om honom.. Jo, lunchen gick bra.. Å det är väl det som gör mig så arg mellan varven, för jag vet att när vi träffas så har vi trevligt tillsammans, men så går ngt snett å så är vi osams under ngr veckor.. Men vi får se vad som händer, jag tror att vi är lika avvaktande båda två.. Sen behöver vi lära känna varann som föräldrar, vi känner ju knappt varann som ett par.. Så vi har hur mycket som helst att jobba på, och när jag ser att vi kan samarbeta under en längre period, då kommer jag också skriva på för gemensam vårdnad.. Innan dess så kommer jag inte skriva på det.. Sen om det går 1 eller 5 år, det är ointressant.. För jag vägrar sitta där och behöva fatta alla beslut med ngn som det inte går att samarbeta med..
  • vikh

Fika
    22/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sars)

23/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sara)

Hejsan jag följer järna med och fikar å fredag ,om det blir nått på stan
    har ni sakt nån tid och plats??
    Ha en trevlig ledig dag idag allla Hls:vikh(Sara).

• perni80

Hej tjejer!

Ni skriver så mycket så jag hinner inte med. :) Men, Skuggspel, ta det lugnt! Killarna ska nog ligga kvar i några veckor till iaf. Vad skönt att ni fick nycklarna till huset.
    Lady: Skönt att få sova en natt. :)

Fika imorron: Jag skulle föreslå Coffehouse by George i skrapan vid 13-tiden? Vad säger ni om det??

Ta hand om er!

Fika
    22/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sars)
    perni80 (Pernilla)

23/5
    Bezilia (Anna)
    vikh(Sara)
    perni80 (Pernilla)

• Jolinsfaster

Hej alla!

Vad skönt att det verkar rulla på för alla, förutom elaka barn som ligger konstigt i magen. Hoppas att dom hinner vända sig till rätta innan det är dags! På ultraljudet i förra veckan konstaterades det att vår bäbis ligger med huvudet neråt, så jag hoppas att han/hon fortsätter med det.

Jag måste dessvärre inse att jag inte kommer hinna fika i morgon. Känns som läget är under kontroll när det gäller min 30årsfest på lördag. Vet inte hur detta gick till, men när mannen och jag till en början pratade om min fest ifrånsa jag mig allt vad förberedelser heter, men det slutade med att jag har bakat 13 (!) pajer (av mindre variant), 4 sorters kakor + bullar + Leilas baguetter + tårta som jag ska baka på lördag + fixa fruktfat + fixa sallad och inhandlat de mesta av dekorationen + all alkoholfri dryck. Jag ska dessutom göra ett litet sånghäfte (där dock mannen har valt låtarna till) och en frågesport med fokus på mig och året 1980. Jag måste väl erkänna att det har varit riktigt kul också, även om det har varit ett himla jobb. Nåt måste man ju fylla dagarna med.

Igår fick jag även en 30årspresent i förskott: en efterlängtad ny cykel! Den är helt underbar, och det är inga problem att cykla med magen nu. Hoppas på att kunna cykla flera veckor till. Det perfekta sättet att ta sig framåt enligt mig.

Nu måste jag sätta igång med städningen av lägenheten, ännu en grej som jag lagt på mig. Ska även tvätta bäbisens sängkläder idag, så att vi äntligen kan bädda i ordning sängen.

En fråga till er som redan har barn: Vilken typ av tvättlappar är bäst? Var till ÖoB häromdagen och där fanns det såna där gula tvättlappar i skumgummi som jag minns från min egen barndom, men det fanns även "blöta" tvättlappar. Vad är smidigast?

• angeni

Hej.

Jag kommer inte alls med på fikat imorgon då jag har en magsjuk bebis hemma. Vågar inte ens riskera att dra med mig smittat vidare. Det är för hemskt att vara magsjuk just nu.
    Tror jag fortfarande har lite vätskebrist då jag mår fortfarande väldigt illa samt huvudvärk.

43 dagar kvar nu. Nu känns det bra att det börjar närma sig! Jag vill ha ut vår gosse nu! Jag orkar inte vänta snart. _Har en ailien i magen denna gången till skillnad när jag väntade Lina.

Hoppas ni får det trevligt imorgon på fikat! Själv sitter jag hemma hos mina föräldrar då sambon idag åker till tyskland för att köpa öl. Bara inte bebis kommer nu:-P haha

• Plogen

Ja, oj, vad det skrivs här! Jag hänger inte heller med! Har haft fullt upp på jobbet hela veckan. Skönt med fyradagars ledigt nu, och sen bara en jobbvecka kvar, jippie!

Jolins faster: du har då verkligen legat i! Imponerande att orka med såna förberedelser! Själv gör jag inte många knop här hemma nu för tiden.

Fika imorgon: jag hänger gärna med! Pernis förslag med Coffe house i skrapan kl 13 låter jättebra tycker jag!

Jag ska ändå ner på stan med mannen imorgon, så jag tar med honom till fikat om det är ok!

Svar på tråden bf-juni västerås