• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • vikh

Hejsan alla hoppas ni mår bra och att det tittar ut nå fler bebisar.
    Jag följer inte med och fikar den här gången,måste komma in i vardan nu,när man har fått barn,är fortfarande trött och ont där nere efter förlossningen eftersom dom fick sy där.
    Hade bra alla hörs hls:vikh(Sara).

• Addisen

Ångest!!!!! Det går för fort!!!

Var på BVC idag och vägde och mätte Frank och jag trodde inte att han hade passerat 4000g men det hade han gjort med råge...min lilla pojk väger nu 4235g (födselvikt 3420g) och han hade vuxit 4,5 cm så nu är han 56,5 cm (födsel-längd 52 cm). Allt detta på 27 dagar!!!! Och han har dessutom vuxit ur storlek 50! Det går på tok för fort! Snart kommer han tycka att mamma bara är jobbig och längta tills han får flytta hemifrån....

Ja, jag vet....dramaqueen det är jag det! Men jag vill ha honom så här liten längre...han är såååå go!

Nå, vilken dag ska vi fika flickor?
    Eftersom jag har med mig Frank så fikar jag gärna någonstans där det är barnvagnsvänligt.

Kram

• HippYgirl

Lady: ja jag fikar där det är "gigantisk" vagn vänligt :)

Idag efter att vi lämnat Alfons på dagis åkte jag, Leah och Sam ner på stan, sen vart det hem och vila för Leah och äta lunch. gå till dagis och hämta Alfons. Då gick vi en promenad (jag gick med vagnen och Alfons cyklade) till Erikslund :) Vi kom nyss hem och nu ska jag laga mat, kl 18 ska Leah sova fr natten:) Högt tempo ibland *ler*

Om vi har tur kommer Alex hem lika "tidigt" som igår, kl 20 precis innan läggdax för Alfons.
    Han jobbar i strömsholm hela veckan och har hand om ljudet på någon ridtävling. så kan kommer jobba lååånga dagar och hela helgen {#lang_emotions_frown}
    så är det någon som vill leka med mig, Sam och Leah i helgen så har vi massor med tid över {#lang_emotions_wink}

• shia

Jaha girls ! var ska vi träffas? Jag har inte varit på så många fik här i stan så jag är lite dålig på att veta vad som  är barnvagnsvänligt och inte....

• Nihao

Perni: Kul att det är dags nu. Hoppas det blir denna vecka, helt plötsligt kanske det bara smäller till?!

Angeni: Blä vad drygt. Jag har också en massa förvärkar (fast inte regelbundna, dock rätt "onda", om man inte jämför med förlossning alltså...). Ska till BM i morrn bitti, kolla om hon vill checka om jag öppnar mig nåt eller så.

Mara: Var inte Melvin på g ut i förra veckan? Beslutade han sig för att stanna och gosa runt ett tag till?

O Marängen, kul att ha lite fina kort på magen. Visst är det fantastiskt att man per definition är pappa när man är gift, men måste erkänna det skriftligt när man inte är det?! När var det ni skulle slå till o bli äkta makar? =)

Här är det som sagt lite ömt mellan varven, jag är smygkass i magen stundtals, det måste bero på bäbisen, och jag sover dåligt på natten. Men jag har hittat ett ställe där jag fått upp hängmattan nu, så det har blivit nån timme eller två både igår och idag med en bra deckare i handen så då försvinner alla problem :) O i övrigt mår jag väl väldans bra egentligen. Var med barnen och deras kompis på lekplatsen idag, lyfta upp tre 12-16 kilos barn i gungor (dessutom i tre omgångar) och sen stå och putta "upp i himlen" på allihop i en timme typ, och ändå sätter inte förlossningen igång, min kropp vill visst ha kvar lillskrutt ett tag till... hoppas på torsdag eller fredag, men det är väl önsketänkande. Träffas, äter, fikar, snackar osv gärna i slutet av veckan. Och tar gärna hjälp av nån att leta schyssta jeans till maken i födelsedagspresent också, om nån orkar. :)

Torsdag 3/6
    Plogen
    Lady of Baqueta
    HippY med Leah och Sam
    MaraFara
    Happy73
    Shia
    MumsMaräng, men jag kan inte förrän runt 11.30, så kör på den dag som passar er!
    Angeni
    Jolinsfaster
    Perni
    Nihao

Fredag 4/6
    Plogen
    Lady of Baqueta
    HippY med Leah och Sam
    MaraFara
    Happy73
    Shia
    Angeni
    Sussi med Maja
    Jolinsfaster
    Perni
    Nihao

Vid fint väder är Djäkneberget ok för vagnar o barn, ska man få plats nere vid tex Kajens fik är det bra att vara ute i GOD tid vid fint väder...
    Kram på er allihop!

• angeni
    Torsdag 3/6
    Plogen
    Lady of Baqueta
    HippY med Leah och Sam
    MaraFara
    Happy73
    Shia
    MumsMaräng, men jag kan inte förrän runt 11.30, så kör på den dag som passar er!
    Jolinsfaster
    Perni
    Nihao

Fredag 4/6
    Plogen
    Lady of Baqueta
    HippY med Leah och Sam
    MaraFara
    Happy73
    Shia
    Angeni med Lina
    Sussi med Maja
    Jolinsfaster
    Perni
    Nihao

Tar bort mej från torsdags fika då Lina mamma och jag ska åka och träffa Linas syssling som föddes den 6 maj

Vår skrutt vill inte alls komma ut. Har varit lugnt idag men nu är det igång igen.. Blä! BM sa att jag ska gnälla till mig brikanyl om det blir för jobbigt från förlossningen eller sovdos.
    Ska gå nu varje vecka för att se så blodtrycket inte stiger denna gången.
    Magen däremot en annan historia. Jag tycker inte den växt alls. Däremot så hade den det. Så nu ligger jag över den ÖVRE kurvan... Läskigt. Men tittade tillbaka på SF-kurvan sedan Lina och den är en exakt kopia haha!
  • shia

det är fler som kan på fredag , ska vi spika fredag ?

• Addisen

Fredag tycker jag blir bra, funkar för mig och Frank!

På Djäkneberget?  Kl 11.00?

• perni80

Hej!

Fredag kl 11 på djäkneberget låter toppen!
    Jag hoppas att jag inte kommer, men antagligen så har lillskrutten inte tittat ut då.

Ha en härlig dag i solen.

• angeni

Fredag på djäkneberget låter helt okej. Förutsatt att vi orkar komma. Idag har det varit en del värkar av och till. Men just nu har det lugnat ner sig igen som tur är.
    Blir det picknick då?

Nihao: Kan du lägga ut länkarna du pratade om förut?

Svar på tråden bf-juni västerås