• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • skuggspel

Jag är sjuk (ont i huvudet, snuvig och ont i halsen) så jag får se om jag kommer.

• Bezilia

Nu har vi äntligen fått vår lilla dotter!!! Hon kom igår kl 16.05 vilket är 10 dagar över tiden! Hon vägde 3130 och är 49 cm lång. Värkarna började dock redan på natten till lördagen! På lördag kväll var vi en sväng till förlossningen och då visade det sig att jag bara var öppen 1 cm och då fick jag en sovdos för att kunna vila. Det funkade jättebra för jag sov som en stock hela natten, vilket ju var första natten  på flera veckor... Och det var väl tur det med tanke på bristen på sömn som väntade!
    På söndagen satte inte värkarna igång ordentligt igen förrän vid sju på kvällen och då var det ca 5-7 minuter emellan. På förlossningen hade de ju sagt att det bör vara mellan 3-5 minuter emellan och att de ska vara regelbundna under ett par timmar för att man ska öppna sig ordentligt. Så det var bara att vänta... och den väntan varade hela natten ( med ca 10 minuter mellan varje värk och sedan hela söndagen! Till slut var jag ganska uppgiven och när en (eller antagligen flera täta värkar) höll i sig i 6 minuter och det kändes som  om någon vred knivar i min mage höll jag på att bryta ihop. Då var det fortfarande ganska oregelbundet mellan värkarna men vi ringde förlossningen och de tyckte att vi kunde komma in för att kontroll.
    När vi var där och jag blev undersökt sa barnmorskan: Ja det här var ju bra, du är öppen 5 cm!
    Gissa om jag blev glad! Vi hade ju trott att vi skulle bli tvungna att åka hem igen men istället visade det sig att värkarna hemma trots allt gjort lite nytta, 72 timmar sedan värkarna satte igång!

Förlossningen tog ca 15 timmar och jag badade, tog lustgas och fick epidural. Alla sorterna funkade jättebra.  Jag måste säga att jag är tacksam för att jag fått rekommendationer om epidural av andra för när lustgasen inte längre räckte så tvekade jag inte på att ta det. Och det var ju helt underbart! Med så många timmar med värkar var det total lycka att slippa dem under ett par timmar.

Till slut kom hon iallafall, vår lilla ängel! Namn är inte helt klart än, men vi bestämmer oss nog snart... Btw, första tjejen i gänget!

• HippYgirl

Jätte grattis och vad skönt att allt gick som det skulle! Och första tjejen i gänget! :) ta det lugnt nu och bara njut! 

• Addisen

Grattis Anna till ert lilla mirakel! Och jättekul att läsa din berättelse!

Första tjejen på tråden, gud va kul! Hoppas vi ses på någon fika framöver, vill ju se din lilla godbit!

Njut av varje sekund nu och sniffa massa bebis!

Kram kram

• Plogen

Åh, grattis så jättemycket Bezilia! Vad roligt att höra att allt gick bra, trots lång tid! Är ni kvar på BB eller är ni redan hemma? Många grattiskramar!

Själv tycker jag mig ha börjat känna av nån slags förvärk, det stramar under magen. Tar det lugnt idag, men räknar med att komma på fika på Djäkneberget på fredag.

Kram från Plogen!

• sussi81

Åh, Bezilia! GRATTIS!!! Va kul! Sköt om er nu och ta det lugnt och lev i "lilla bubblan" så länge ni vill!

Själv har jag  precis kommit hem från jobbet, sista dagen, och det känns så vemodigt på nåt vis.. Att säga hej då till hela kontoret och alla som lyckönskar... nästan så man började gråta... hehe. Men snart ska det väl gå in i skallen att NU SKA MAN VA HEMMA ett bra tag!!! Men nu måste jag ta tag i allt som ska förberedas... :) Packa BBväskan,  plocka fram bäbiskläder, baka bullar, städa, haha... känns som med andra barnet är man helt oförberedd... fast ändå förberedd för man vet ungefär vad som komma skall. Det är så kul att läsa om er som har kläckt ur er nu hittills, för då känns det så spännande att man snart är där igen! Gud va jag svamlar, men jag är så glad att inte behöva gå till jobbet imorrn!!! hihihih 

Ojoj, nu måste jag gå och hämta lillan på dagis!

• Jolinsfaster

GRATTIS Bezilia till lilla tösen! Tänk att hon ville titta ut till slut. Hon måste ha haft det alldeles för bra där inne. Hålla på att plåga mamma med massor med timmar med värkar. Inte snällt! Sköt om dig och lilla familjen.

Idag har jag varit till barnmorskan. Det blev ovanligt mycket prat, om förlossning, förberedelser, tiden efter osv. Känns att det verkligen börjar närma sig, för tidigare har vi inte haft så mycket frågor. Jag frågade om amningsbh, och hon föreslog att vänta med att köpa det förrän efter förlossningen. Dels med tanke på storleken, men även att det är bättre att ha nån slags topp istället i början eftersom en amningsbh kunde klämma åt mjölkkörtlarna under armarna och bilda mjölkstockning. Hon gav mig tipset att köpa apotektets nätbh och köra med den heltid när barnet kommer och nattetid from nu och flera månder framåt och då köra amningsbh endast på dagarna. Den kostade 92:- och fanns i flera olika storlekar. Jag köpte L, och den verkar passa bra. Skön också!

Det enda orosmomentet hos barnmorskan var att mitt blodtryck var högt denna gången, så jag ska dit på måndag igen för en extra kontroll. Annars var allt bra.

Djäkneberget kl 11 låter som en bra plan. Angenis förslag med picknic hakar jag gärna på!

• MumsMaräng

Bezilia! Grattis Finaste du till er dotter! Vad underbart! Stor kram till dig och D och hunden och katten och en million pussar från Tant Maräng till Lilla Miraklet!

Svar på tråden bf-juni västerås