• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • perni80

Grattis igen Bezilia!!! Härligt med första tjejen oxå! Känns bra att jag vet vad som väntar mig... 72 timmar värkar. Härligt! Ochb grattis mums att du fått snitt tid!!

Än så länge har jag ingen bäbis. Skulle ju fått i tisdags.... Hallå, vart är du?? Längtar efter dig!

Jag kommer iaf imorron om inte bäbisen vill ut innan dess, vilket jag tvivlar på. Har fått tips från 3 st att champange ska sätta igån värkarna. Så vi får väl korka upp en liten skumpa och hoppas att det sätter igång! :)

Ses imorron!
    kram på er

• Plogen

Halloj! Jag har fått förvärkar som gör ganska ont. Känner jag så här i morgon så kommer jag inte på fikat.

Nihao: Ang telefonlistan: om jag kommer imorgon kan jag självklart ta med utskrifter, annars får jag fortsätta inboxa ut några i taget.

Grattis Mums, vad skönt att ha fått ett datum! Önskar jag också visste när bebis kommer ut, just nu känns allt bara drygt.

• sussi81

Kl 11 imorrn på Djäkneberget! Jag har barn med mig!
    Jag har inte vart där nåt, förutom på lunch, men finns det typ fik eller så så man kan köpa typ kaffe eller lättare lunch eller så där? Nån som vet?! Utifall jag annars behöver ta med nån lunch till lillfia...

• Bezilia

Idag har vi varit hemma och haft riktigt mysigt. Suttit med utsikt över ån och tittat på en väldigt snäll bebis som sovit, ätit lite och sovit en massa mer! Som det verkar nu så har vi lyckats få en väldigt snäll tjej men det kan ju ändra sig... Hon heter iallafall Tove! Det var nästan redan bestämt innan men vi ville känna in det först... så nu bor lilla Tove Kerstin Eklund här hemma, Kerstin eftersom både min och Daniels mormor hette det. Och dessutom föddes hon ju den 1 juni, Daniels mormors födelsedag!
    Både katten och hunden verkar tillfreds med nykomlingen vilket är skönt!

Nu är det bara att vänja sig med tuttar alá meloner och fötter som ser ut att tillhöra en elefant! Jag som trodde att man samlade vatten under graviditeten, inte efter... Däremot känns det underbart att tex. kunna böja sig ner och knyta skorna och att sova på mage.

Perni80: Jag hoppas verkligen att din lilla bebis vill komma snart och att du slipper en massa långdraget värkarbete. JAg hade nog extra otur just på den biten. Sååå många timmar kanske man inte behöver ställa sig in på men samtidigt är det nog bra att man inte har en alltför tydlig bild av en mönsterförlossning... Min bild var ju ganska långt ifrån vad det blev! Jag hade nog föreställt mig att det skulle börja med att vattnet skulle gå på natten, värkarna sätter igång efter det och att förlossningen skulle ta 10-12 timmar efter att vi kom in. Så blev det ju inte :)

Imorgon ska vi tillbaka på slutkontroll kl 10. Synd att det var just då för annars hade jag nog kunnat komma en stund till fikan imorgon. Vi bor ju jättenära. Ja, ja, jag kommer nästa gång istället.

• MaraFara
    Bezilia skrev 2010-06-03 20:42:23 följande:
    Idag har vi varit hemma och haft riktigt mysigt. Suttit med utsikt över ån och tittat på en väldigt snäll bebis som sovit, ätit lite och sovit en massa mer! Som det verkar nu så har vi lyckats få en väldigt snäll tjej men det kan ju ändra sig... Hon heter iallafall Tove! Det var nästan redan bestämt innan men vi ville känna in det först... så nu bor lilla Tove Kerstin Eklund här hemma, Kerstin eftersom både min och Daniels mormor hette det. Och dessutom föddes hon ju den 1 juni, Daniels mormors födelsedag!
    Både katten och hunden verkar tillfreds med nykomlingen vilket är skönt!
    Det låter ju hur mysigt som helst.. Å, nu måste jag gråta en skvätt :).. Än en gång, stort grattis..
  • vikh

Stort grattis Bezilia till lilltösen,kul med en tjej i tråden.Hur går det med amningen fördig??
    Hur länge höll ditt värkarbete igång?
    jag höll på i 20 timmar jobbigt.
    Hade bra och ses nästa gång.vikh(Sara).

• Bezilia

Vikh: Jo amningen funkar bra, men nu börjar de bli spända och gigantiska när mjölken börjar rinna till... Däremot tar hon rätt grepp och hade bara minskat 50g när vi åkte från BB så hon verkar få i sig tillräckligt.

Värkarbetet varade från fredag midnatt (mellan fredar o lördag) till hon kom kl 16.05 i tisdags... Så totalt 88 timmar ded ett avbrott på sju timmar när jag hade fått en sovdos...

• HippYgirl

hehe, igår gick vi upp kl 4 och imorse vaknade jag av att Sam sparkade mig i magen kl 9. och bussen till djäkneberget går 10.20. Men det ska vi nog fixa, Leahs ska kläs på, picnicen ska fixas, jag ska kanske ha kläder på, Sam ska bytas på och matas och skötväskan ska kollas igenom så allt är med. :)

• shia

hippy : skönt att du fick sova ut i alla fall, det  är ju faktiskt inte hela världen om du skulle komma senare än kl 11. Känner jag oss alla rätt så blir vi där mer än 1 timme ;)

• Nihao

Jag vete tusan om jag orkar fixa picnic, visst finns det nåt att leva på där? =)
    Jag dividerar med mig själv om jag orkar cykla eller om jag ska vara lat o ta bilen... lutar åt bilen faktiskt. ^_^ Ja, jag känner mig lat o slö o sugen på att föda barn idag.

Min pappa ringde i morse. De ska komma när vi ska in o föda. Han var på väg till en golftävling nere i Västervik (Småland) och ville nog försäkra sig om att jag inte skulle pluppa än på några timmar, så han kunde spela i lugn o ro, ha ha ha. Så jag sa att jag kniper för hans skull. :)

Ses snart!

Svar på tråden bf-juni västerås