• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • happy73

Tycker så synd om dig marafara hoppas att melvin kommer snart

• skuggspel
    MaraFara: Shit va jobbigt! Hoppas bebisen kommer snart! Nu räcker det ju!

Shia: Grattis till att du fått bilen såld! Det måste kännas jätteskönt att inte ha det hängande över dig.

MumsMaräng: Äntligen ett datum! Det är ju toppen! Och så snart!

Bezilla: Va skönt att det funkar så bra för er! Bada era besökare i sprit så ni inte får den snorsjukan som går nu för det vore total katastrof. Hon är ju så söt din lilla! Såg henne nyss på fejjan.

Jag tror vi ska lyckas börja med inskolningen för Lokes del på dagis imorgon. Skulle börjat förra veckan men han har varit jättesjuk och jag med. Jag är fortfarande inte helt hundra och han är snorig men jag hoppas det ska funka imorgon.

För övrigt håller jag på att bli galen på kaoset som mitt liv består av. Det är verkligen sjukt jobbigt att stå brevid och titta på när det är så mycket som måste göras, på alla fronter. Dessutom finns det en stor risk att jag dödar nästa hantverkare som inte håller vad den lovar.
  • HippYgirl

Marafara: hoppas verkligen Melvin vill komma ut snart!

Skuggspel: lycka till med inskolningen, vart ska han gå någon stanns?

Jaha här har vi familjen snor. jag vart ju dålig efter vi varit på djäkneberget, Leah tog efter mig så hon snorar och hostar, och lille Sam är täpt han med:( Idag kommer Alfons hem efter helgen hos mamma så hoppas han är och förblir frisk! jag hostar och är täpt som f*n sen har jag en basröst som är super kul att lyssna på. :)

sova det vet inte någon av oss 3 vad det är för något just nu :( tur att Alex inte hör ett skit när han sover så han fick sova iaf. :)

• perni80

Hej tjejer!

vad mysigt det var att träffas på djäkneberget i fredags och gosigt att träffa våra nyfödda i tråden, Sam och Frank (grattis i eftersoktt på 1 månadersdagen) och alla andra söta barn!

tråkigt att ni är sjuka. fy vad jobbit. Skuggspel: jag lider med dig!!

jag har iaf inte fått någon bäbis än. väntar och väntar... har provat champagne, sex, sprungit i trappor, badat i mälaren, rensat ogräs... men inget verkar hjälpa! börjar bli lite smått galen... 6 dagar över idag. nu vill jag att h*n ska komma!!!!!! lyssna på mamma...

nu verkar det som om alla kommer att få barn före mig.. härligt för dem!!!! och tråkigt för mig. men någon gång kommer h*n ut iaf :) håll tummarna för att det är snart!!!

jag vet inte om jag kommer ner på stan imorrn. kanske.

ha en bra dag!

• Jolinsfaster

Det verkar som det gick lite sådär med er date på förlossningen igår..? Iallafall för dig Perni. Hoppas att den lille/lilla vill komma ut snart! Så himla bra kan det väl inte vara i magen tycker man. Samma sak till dig MaraFara. Hur gott kan Melvin ha där inne i magen egentligen?!

Nu har maken packat sin "bb-väska" = en Ica Maxi-påse med ett ombyte, så nu är han redo. Jag däremot har inte packat än utan bara skrivit upp vad jag ska packa. Kanske börjar bli dags att ta tag i det där. Har iallafall lovat honom att försöka knipa ev förlossning fram till fredag då han har sin omtenta. Efter det är det helt fritt fram för bäbis att komma. Vore iochförsig förargligt om vattnet skulle gå när jag är på Arbetsförmedlingen på måndag tillsammans med alla studenter som går ut på fredag. Men efter det går det utmärkt.

Idag blir det en tur till tandläkaren för undersökning + en extra kontroll av blodtrycket hos barnmorskan. Hoppas att blodtrycket sjunkit sen sist. Har börjat samla på mig mer vätska nu, så fotknölarna är typ ett minne blott, och jag får fortfarande ont i lederna på fingrarna om jag ligger ner. Kan räcka med att jag vilar en timme så gör det ont. Som tur är har jag upptäckt att det går över fortare om jag spolar kallt vatten på händerna.

Jag vet inte om jag hakar på i morgon. Funderar på att åka till Barnshopen på Ängsgärdet istället, då jag tröttnat rejält på bäbiskläderna i centrum.

Nån som hört nåt från Plogen föresten? Man kan ju inte stänga av sin telefon på fredagen och sen inte skriva nåt här på hela helgen om man inte är på förlossningen.

Ha en bra dag allihopa!

• MumsMaräng

Hej alla!

Jag läser om hur ni har det och lider med er som har jobbigt.

Mara: De MÅSTE låta dig få komma igång nu tycker jag!

Perni: Förstår att det är tufft. Jag gick ju över 2v+6dagar med V. Men grejen är väl att man får tänka att det andra bara är en uppskattning, och inte har så mycket med när bebisen är klar att göra. Hoppas du snart har en bebis i famnen hur som haver!

Jag tänker varje vecka att nu j-klar är det sista arbetsveckan, men så ramlar det in grejer och... Men NU får det väl vara nog i alla fall? Det är ju en hel del även utan jobb när man har två barn och hus och så. Helgen var i alla fall fantastiskt fin och jag hade glädjen att få umgås med min bror med fru, vilket inte händer ofta (de bor i London).

Nu har jag egentligen BARA lust att pula med barnförberedelser och koppla inför det som komma skall!

Jag har fullt imorgon, och kan inte vara med på stan. Ha så kul ni som ses i alla fall!

Kram, kram från Mums

• MaraFara
    MumsMaräng skrev 2010-06-07 13:54:15 följande:
    Hej alla!

Jag läser om hur ni har det och lider med er som har jobbigt.

Mara: De MÅSTE låta dig få komma igång nu tycker jag!

Nej, för det sitter nån ärtig liten jävla barnmorska på specen och påtalar hela tiden vikten av att komma igång själv.. Men för i helvete, det vet jag väl.. Jag har ju trots allt 3 barn sen tidigare, och känner att jag själv är kapabel att avgöra detta.. Med förra barnet gick jag över 1 vecka och en igångsättning var ingenting som ens slog mig då.. Ska iallafall till min Bm imorron och då jävlar ska jag ha en Oscar för bästa kvinnliga roll.. Jag pallar fan inte mer.. Kan sträcka mig till att gå tiden ut, dvs till på tordags.. Kan knappt gå för att jag har så ont överallt.. Nej, det bästa är att kroppen får sköta det själv.. Ja, men nu verkar inte min kropp fatta att jag snart är ett vrak, både psykiskt och fysiskt.. tack gode gud att detta är min sista graviditet..
  • Bezilia

Vad var planen imorgon? Jag har inte riktigt hängt med... :)

• happy73

Ja vilka var det som ville träffas. Jag är på handledning nere på stan till kl 12 så efter det kan jag träffas om någon vill.

Fika på stan i morgon
    Happy73

• Plogen

Hej tjejer!

Som ni kanske misstänkte har jag fått barn nu! Fick värkar onsdag morgon som inte försvann.
    Åkte in till förlossningen natten till fredag och födde en flicka kl 11.20 på fredagen med hjälp av lustgas och epidural. 3755 gram och 51 cm lång. Stor lycka. Kom hem igår kväll och kämpar nu lite med amningen. Hon är även lite gul och vi var på kontroll idag, behövde inte sola, men ska tillbaka imorgon.

Hör av mig när jag har mer ork! Lycka till allihop, hoppas det kommer fler bebisar snart!

Många kramar!

Svar på tråden bf-juni västerås