• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MumsMaräng

Ja herreminje! Här flödar fostervatten och föds ungar så det står härliga till tydligen!?

GRATTIS Plogen, Shia och Nihao! Underbart! Jag tycker nog att Leon hoppar lite extra ikväll- han hälsar nog era bessar välkomna ut!

Må så gott och hälsa till era män och gratta från mig!

Stor kram till er och era familjer!
    M

• MaraFara

Varit till Bm igen för koll av blodtrycket.. Nu är det iallafall under gränsvärdet igen, så det känns bra.. Upp ytterligare 1 kg i vikt sen i fredags, och det känns i fötterna.. Dessutom så gjorde hon en rejäl hinnsvepning och masserade livmodertappen ordentligt, så vi får se om det ger ngt.. Inom 2 dygn visar det sig iallafall, sa hon..

Hon ska ha lite koll på mig i datasystemet, och har jag inte fått barn före torsdag så ska hon ta upp mig på ronden, och därmed få till en tid hos spec-MVC via MVC´s egna läkare för diskussion om igångsättning.. Så på fredag ringer hon mig och meddelar vad som sas på ronden..

Om inget annat händer så har jag en ny tid hos henne på tisdag..

• Bezilia

Marafara: Hoppas att barnmorskans behandling gjorde succé och att Melvin bestämmer sig att det är dags att komma ut nu!

Perni80: Jag sitter här hemma och hoppas verkligen att du fått komma till förlossningen nu!

Idag har vi haft besök från Bvc. När vi var på återbesök i fredags så hade ju Tove tagit igen sin pyttelilla viktnedgång sedan och vägde 3135g. Nu var det ju dags att väga igen och jag hade väl räknat med att hon skulle väga lite mer... Men inte hade jag räknat med att hon skulle ha gått upp 455 g sedan i fredags!!!! Nu väger hon alltså 3590g! Så det är mad andra ord inget problem med amningen och det verkar nästan som att det är vispgrädde i tuttarna! Superskönt att veta att allt fungerar som det ska!
    Tydligen så är det inte helt oväntat eftersom både jag och syrran gick upp mycket när vi var små och syrrans första dotter vägde hela 5 kg när hon var en månad (3,3 när hon föddes)!

När blir det fika hos Elin nästa vecka? Jag skriver upp mig redan nu så kan vi lägga till datum sedan! Enda dagen jag inte kan är tisdag em.

Fika hos Elin:
    Bezilia(Anna) & Tove

• sussi81

Oj oj oj... här händer det grejjer!!! Skrattande
    GRATTIS Plogen, Shia och Nihao!!! Vad härligt!!!

Nu blir man ju själv riktigt sugen på att oxå vara där... fast vad skönt ändå det är nu när man är lite ledig, då jag idag lämnade Maja på dagis i 5 timmar och var helt själv hemma... (dock med storstädning) men jag har ju några dagar till på mig att vila... ;)

Och herregud, Nihao... säger som de andra. Vilken superkvinna du är... CYKLA!!! hihi...

• MumsMaräng

Hade vi tänkt någon särskild dag och tid hos HippY? Annars har jag svårt att säga om jag kan eller inte...

Har suttit med en massa strul och konflikter och administrativtjox hela dagen. Möten, möten och så en massa uppföljning vid datorn. Rund under fötterna har en helt ny mening. Kroppen är trött och vill bara ligga på sidan och avlasta magen. Men det är skönt att ha lite mer rum för lungorna. Får man välja så andas jag hellre än slipper gå på toa åttio gånger i timman.

Hej hopp, gummisnopp!
    M

• angeni

Hjälp vad det kommer bebisar i tråden. Själv lär jag få vänta ett bra tag till.
    Vi rensar ogräs, och allt möjligt. Idag har vi målat linas rum i källaren. 2 gånger och inte händer det något här inte. BLÄ!!!

Barnmorskan imorgon får se vad som hänt där. Men värkar fortfarande som är regelbundna och håller i sig några timmar någon kväll här och där. Men det blir ju inget mer.

Grattis till Plogen, shia och Nihao

• HippYgirl

Bara vi slipper våran förkylning så kan vi alla tider alla dagar nästa vecka :) syskon får gärna hänga på då Leah är hemma :)

Nu ska vi snart gå med Alfons för sista gången till dagis innan sommaren. Sen ska han ha semester till v 33 då han börja igen och Leah ska skolas in :)

• Nihao

Kan vi inte göra en liten födda-lista? Jag testar att lägga in lite, så får ni justera själva de misstag jag gör och uppdatera de data ni vill. Datumen är jag lite osäker på, så fixa gärna

Baby Trådbäbisarna Hjärta

10 maj: lady of Baqueta - Frank
    10 maj: HippYgirl - Sam
    ? juni?: Bezilia - Tove
    4 juni?: Plogen - en dotter
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - en son

Kul med fika, hoppas på en massa mer barn snart!! Stå på er alla starka kvinnor. Snart är de här! Men kom ihåg att försöka sova på nätterna. Jag hade lite glömt bort att spädisar gärna sover bort dagen och tuttar o gnyr på natten... är lite trött efter en natts sömn - utslaget på tre nätter. :)

• HippYgirl

10 maj: HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    10 maj: lady of Baqueta - Frank

ändrade lite i ordningen då Sam faktiskt är ca 20 timmar äldre än Frank *ler*
  • Addisen

Uppdaterar!

5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    5 maj: HippYgirl - Sam

Svar på tråden bf-juni västerås